Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Voorbeelden 1/1

Gestart door doomslu, 09 juni 2011, 22:39:37 PM

doomslu

Een paar merkwaardige voorbeelden van "verweren" door de regen...

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Nittel/2011Nittel0054.jpg/IMG

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Nittel/2011Nittel0055.jpg/IMG

Kijk eens goed naar de "afdruk" van de rijdraad op het ballast...

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Nittel/2011Nittel0056.jpg/IMG

Wie nog mooie voorbeelden heeft kan die hier plaatsen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

Hoi Luc,

Prachtige foto's van allerhande soorten mossen en korstmossen.
..............................................................
..................................................................
.................................................................
Maar u zal zeker de strepen wel bedoelen waar het beton door
water schoon is gespoeld.

Groetjes Bert [:)]
Bestaat er een andere hobby.

OMC

Mooi voorbeeld van hoe zuur de regen wel is, blijvende aanvoer van zuur water op hetzelfde oppervlak (regendrup zoals wij hier wel zeggen) met dat effect, bijzonder om zo'n chemische reactie vast te kunnen leggen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

bollen neus

Dus dienen zure regen is ook niet goed voor jou autooke h? als je er veel mee rijdt.[:)]

swarol

dus is het mogelijk als je iets uit gips of klei hebt gemaakt, kan je het een winter in de tuin laten staan om een natuurlijke verwering te verkrijgen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Dat zou ik toch maar niet doen, Swarol
Als je dat terug binnen brengt na de winter en op je baan plaatst heb je meteen een hoop (micro-)organismen die heel je baan zullen "verweren" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Aart

citaat:
Geplaatst door OMC

Mooi voorbeeld van hoe zuur de regen wel is, blijvende aanvoer van zuur water op hetzelfde oppervlak (regendrup zoals wij hier wel zeggen) met dat effect, bijzonder om zo'n chemische reactie vast te kunnen leggen.



Dit heeft volgens mij niet met zure regen te maken. Die regen valt namelijk ook op het beton ernaast. Beton bevat kalk en dat compenseert het zuur in de regen.

Waar het volgens mij wel aan ligt, is het zink van de verzinkte leuningen. Het zink loogt iets uit (en ja, doordat de regen iets zuur is, gaat dat sneller) en lost op in de regen die erlangs stroomt. Zink zelf is niet giftig, maar de zinkoxide die uitloogt wel.

Aart

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat zou ik toch maar niet doen, Swarol
Als je dat terug binnen brengt na de winter en op je baan plaatst heb je meteen een hoop (micro-)organismen die heel je baan zullen "verweren" [;)]



Dat geldt voor alles uit de tuin dat je op je baan wilt gebruiken. Een uurtje in de oven op 100 graden en alle micro-organismen zijn dood.

bollen neus

Dus in feite kunnen foto's van 1/1 materiaal ideaal zijn om ook de locomotieven zo te vervuilen? Ik zal eens een poging doen met een slachtoffer dat vrijwillig zal toelaten.[:)]