Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

afscheid

Gestart door Michiel, 05 juni 2011, 22:32:14 PM

Michiel

In 2007 heb ik me hier, als Saraan, als groentje voorgesteld. Jullie hebben met met open armen ontvangen. Maar wegens samenloop van omstandigheden (overlijden van een nauw famillielid, onbegrip van echtgenote ivm de modelspoorhobby, opgroeiende kinderen die meer tijd vragen, verbouwing van het huis dat maar blijft aanslepen,...), ga ik me minder met de secundaire facetten van de modelbouw bezig houden. Dus geen expo's, geen beurzen, niet meer gaan spotten, niet meer actief op fora. Ook mijn deelname aan de minibaantjeswedstrijd komt in gedrang, hoe jammer ik dit ook moge vinden. :(

Ik ga me vrij exclusief nog bezig houden met de kern van de hobby: een modelbaan bouwen.

Dus, hierbij al dan niet een tijdelijk afscheid van een actief lid, maar passief blijf ik alles wel dagelijks volgen. Ik dank iedereen voor de heerlijke momenten. En in elk geval, vroeg of laat horen julie nog van mij. ;)

Tot dan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Hey, Michiel,

hier ben ik even stil van ...
Hopelijk vindt je een nieuwe balans in je leven, die je gelukkig maakt, en kun je je hobby toch een plaatsje geven.

Wie weet kruisen onze banen mekaar in de toekomst, en vindt je de weg naar dit forum terug.

Tot dan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

[:0] Oei, Michiel ... Alhoewel we natuurlijk wel begrijpen dat sommige dingen voorrang moeten krijgen !
We gaan je bijdragen missen, dat is zeker. Je hebt ons heel wat moois getoond, en was ook "in de omgang" erg waardevol voor ons forum [8D]
Hopelijk tot ziens, en in elk geval bedankt voor wat je hebt betekend. [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Michiel, succes in alles wat u onderneemt !
Veel bouwplezier en tot later.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Paulogic

In het leven zijn er meer wissels dan sporen. Na elke wissel
is het traject heel anders maar daarom niet minder mooi of
aangenaam. Gewoon anders.

Misschien brengt een van de volgende wissels u weer iets meer
op het spoor dat je zelf graag berijdt.

Ik heb veel gezien, geleerd, genoten en zelfs regelmatig goed
gelachen met uw bijdragen : Dank u Michiel.

Graag tot 'nog eens', heel graag zelfs.

En tot slot een handige tip, die ook voor mij goed werkt :
Wat er ook gebeurt... altijd blijven lachen.
(Ref : Bassie en Adriaan, maar ze hebben gelijk !)
mvg,
Paul(ogic)

stoomloc

Hallo Michiel,

Ik heb ten volle mogen genieten van je projecten hier op het forum, maar ook heb ik nuttige tips gevonden op je uiteenzetting van de opbouw van je modelbaan waarvoor mijn dank.

Het feit van opgroeiende kinderen die meer tijd (lees hobby, school en andere bezigheden) vragen en het onbegrip van de partner tov van onze hobby kan ik volledig begijpen aangezien ik ook in een dergelijke situatie zit.[:(] Maar je kan inderdaad je activiteiten een beetje inperken, maar het modelspoorvirus zal vrees ik nooit verdwijnen. [:D]

Aan het afwerken van je huis kan je misschien nu een beetje meer tijd spenderen en als dit grotendeels achter de rug is, kan je een deel van de vrijgekomen tijd opnieuw in je modelspoorhobby steken. [:)]

Hopelijk kunnen we in de toekomst opnieuw genieten van je mooie modelspoorcreacties. Het ga je goed in al wat je doet.

Groeten,

Wim

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Michiel

onbegrip van echtgenote ivm de modelspoorhobby, opgroeiende kinderen die meer tijd vragen,


Amaai, ik ben bijna blij dat ik vrijgezel ben, ik zou absoluut niet kunnen kiezen, denk ik ... [:(] Doe dan maar direct euthanasie ... [xx(]
In ieder geval Michiel, sluit ik mij z??r graag aan bij de rest hier : U was een waardevol forumlid, hopelijk horen we af en toe nog iets van U (en vooral Uw modelbaan !)[;)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Steam.N

Eric,

zo zwart zou ik het zeker niet stellen [;)]

Ik denk dat voor velen van ons (en bij mij zeker [:(]): we proberen dagelijks te balanceren tussen hobby en gezin, en elke gestolen minuut dat we aan het knutselen zijn geeft ons een extra kick [;)].  
Maar uiteindelijk: hoe tof (en tijdsabsorberend) de hobby ook is, ze weegt tenslotte niet op tegen de talrijke fantastische momenten met het gezin en vrienden.

En Michiel zien we zeker terug !  en Brussel Noord wordt een pareltje [:)][:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Michiel,

Dit is wel de mest opmerkelijke donderslag bij heldere hemel van deze week...

Dat je hier gemist zal worden is buiten discussie.
Maar ja, plezant is anders. Zelf schoot ik pas terug 'in gang' nadat ik weer officieel vrijgezel werd, maar dat wens ik je toch niet toe.

Wanneer ik nog eens 'jaren twintig' tegen het lijf loop zal ik het dan via PM toesturen. Gelukkig volg je nog passief mee op het forum. Maar af en toe iets laten weten kan ook nog hoor. Om helemaal in de anonimiteit en uit het geheugen te verdwijnen heb je hier veel te veel waardevols achtergelaten. We duimen dus allemaal voor een harmonieus samengaan van je gezinsleven en het bouwen van je baan.

just4fun

Michiel,
tijdens het leven moeten keuzes gemaakt worden, de ene al wat makkelijker dan de andere.
Ik begrijp de uwe volledig, mijn projectjes lopen ook helemaal niet op het tempo zoals ik het zou willen, om dezelfde redenen.
Steeds heb ik genoten van uw bijdragen en die gaan we dus missen.
Het ga je goed en tot ... want het virus heeft u te pakken!
Paul

doomslu

Ik hou niet van afscheid.
Ik schrok me eerst een hoedje, maar ik kan het nu wel begrijpen wat er gebeurt.
Eigenlijk ga je niet weg. Je gaat je alleen wat meer concentreren op de essentie, een keuze maken. Daar kan ik volledig inkomen.
Je leest nog mee en zal af en toe eens tussenkomen, daar ben ik van overtuigd. [;)]
Oef. Gerustgesteld? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ik mag mij bij ??n van de gelukkige rekenen dat ik je ooit in levende lijfe heb mogen ontmoeten , al was die ontmoeting nogal vrij kort , toch ben je mij altijd bijgebleven als een opgewekte vrolijke kerel , en dat bewees je ook telkens hier weer met je bijdrage over Germaine en Urbanie , ik ga U niet alleen missen, maar ook die twee vrolijke dames , doe ze in ieder geval de groeten van mij.[;)]
Dit is heus geen afscheid , daar ben ik zeker van , maar verwerk eerst maar rustig het afscheid van je naaste familie-lid , en doe alles even wat rustiger aan , er zijn idd nog belangrijkere dingen in het leven dan modelbouw, alhoewel ik daar persoonlijk soms aan twijfel.[:D]
Michiel , hou je goed , en als er iets is waarmee we ( ik) je kunnen helpen, je weet ons te vinden h?.[;)]

Metpetergaathetbeter

Michiel,

Toch jammer dat we je voor een (onbepaalde) tijd zullen moeten missen ![V]

Ik lees en meen te verstaan dat dit geen vaarwel maar een tot ziens (tot binnenkort ?) is ! [:)]

Inderdaad het afsterven van een dierbaar iemand, al dan niet een echtgenote die niet openstaat of die weinig begrip  voor je hobby heeft, opgroeiende kinderen die misschien niet meer maar een andere aandacht vragen !
Verder het verbouwen van een woning die schijnbaar niet afgewerkt raakt of er gaat iets anders stuk of iets ander dient vernieuwd te worden !
Al deze factoren zijn er misschien teveel aan
en doen iemand een beslissing te nemen die wij al dan niet helemaal kunnen plaatsen en waarvoor wij respect moeten opbrengen ![^]

Ik zou zeggen tot ziens, maar eigenlijk zou ik nog liever zeggen tot Binnenkort Michiel ![;)]

Johan 18

Michiel.

Ik volg je al sinds je project Saraan,
Nu dus Brussel Noord 1920.
Mischien is een sabat jaartje wenselijk.
Hoop toch dat het mogelijk blijft van je mooie project af en toe nog te volgen.
Of ga je een minder groot project aanvatten?

Groetjes.
Johan

janjozef

Waarom niets meer schrijven en toch lezen, spijtig is dat, en voor mij iets moeilijker begrijpbaar

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem