Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

hoi hoi

Gestart door frankmeister, 03 juni 2011, 14:05:15 PM

frankmeister

hoi hoi
Ik ben frank en woon in Riemst
Van beroep ben ik torenkraanmachinist
Ben nu 2 jaar bezig met modelspoor
Heb het virus te pakken gekregen door een collega(die zelf een grote baan heeft)toen we samen op een werf zaten te tongeren in de buurt van het station
Daar hadden we een mooi zicht op het trein verkeer,enzo was mijn intresse gewekt
Voordat ik mijn eerste aankoop deed heb ik eens goed op jullie forum rondgeneusd
Heb er heel wat van opgestoken en heb besloten 2 rail en belgisch te rijden
Als ons dak inorde is (word deze zomer gedaan)wil ik een vaste baan op zolder bouwen
Grtz frank

vanmiegroet

#1
Misschien toch beter een module systeem gebruiken.
Want als je ooit eens gaat verhuizen en dan je baan afbreken[xx(]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

marc goovaerts

#2
Welkom Frank, en succes met je dak. Hopelijk mogen we daarna hier je vorderingen zien en vindt je de oplossing op veel vragen op dit forum.

frankmeister

#3
ik ga voor een vaste constructie in hout aangezien er verwarming komt boven kan ik een constante temperatuur houden
dank je voor de tip
grtz der frankmeister

Steam.N

#4
Hallo Frank.
Welkom.  Succes met je dak, en met het uitwerken van een toffe modelbaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#5
Hoi Frank , van harte welkom op het forum , een zolderbaan zeg je , mooi zo , heb je al een idee hoe groot dit alles gaat worden en wat je wil gaan uitbeelden??

railman56

#6
welkom op het forum frank, benieuwd wat het gaat worden.
veel succes
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

frankmeister

#7
de baan gaat rond tegen de muren en waar de deur is komt een brug die ik kan wegnemen als ik binnen wil.
in de midden komt er een tong die lager ligt waar ik een kade wil maken met een overdekte terminal om binnenvaartschepen te lossen en een spoor naar binnen om wagons te laden of lossen.
zo een terminal word gebruikt om goederen te verschepen die niet nat mogen worden zoals bulk , coills...
er komt ook een klein station in , personen vervoer zegt me niet zoveel maar een baan zonder station is geen baan.
er zou ook een klein schaduwstation onder de baan moeten komen maar moet zien dat ik overal aan kan.
heb ongeveer een ruimte van 4m op4m.  
zou ze graag op een hoogte van 110cm willen maken.
dat is al een hele boterham om te realizeren.
als het ander stuk dak in de toekomst vernieuwd word komt er nog een stuk bij maar daar denk ik nog niet aan
trouwens heb foto's gezien van jouw baan prachtig en mooi afgewerkt
grtz

Metpetergaathetbeter

#8
Frank,

Welkom hier op het forum !
Alvast veel plezier en succes met je aan te leggen baan !

Groeten Peter[;)]

hapkin

#9
frankmeister die naam komt wij zeer bekend voor...

Frank ik kijk er al naar uit om de vorderingen van uw baan hier te zien.
Laat de foto's maar komen zou ik zeggen.[8D][:D]

mvg Steve

frankmeister

#10
het zal nog even duren voor de werken aan de modelbaan starten.
hoop er het einde van het jaar mee starten want de kamer moet ook nog worden afgewerkt,zit nu onder de pannen.
maar dat is niet erg dat is ook een andere hobby van me.
grtz frank

Johnnytrein

#11
Welkom Frank, wat is nog een hobby van je onder de pannen zitten of het verder afwerken van je kamer? [:D]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

frankmeister

#12
alle twee eigenlijk,maar die hobby van onder de pannen gaan zitten ga ik opgeven door de zolder aftewerken.
kan ik eindelijk mijn defenitieve baan maken.
want het kriebelt om aan het echte werk te beginnen.

janjozef

#13
Welkom Frank
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#14
Welkom, Frank. Succes met de werken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw