HLE 23.80 # Z E B R A # Super boullette !

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 10 oktober 2005, 18:11:06 PM

janjozef

#15
En hoelang heeft de 2380 zo rond gereden ??

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

#16
citaat:
Geplaatst door Break302

Hallo

Hier enkele foto's van de ondertussen beroemde zebra 2380 !
Kijk en vergelijk !



We mogen hier niet vergeten dat het hier om een volledig geel gespoten lok ging waar de groene lijnen en nummers op geplekt waren !
duidelijk is ook te zien dat de vorm en dikte van de cijfers in de loop der tijd veranderde !

Break302 Jos



Bedankt voor de mooie foto's nu weet ik tenminste waar we het over hebben.

ERVIN

#17
HA jullie zijn er weer,even een reactie op het bericht van FREMO,ik begrijp het eigenlijk niet zo goed dat U zich zo kwaad maakt op een loc die MARKLIN wil uitbrengen??Is het niet zo dat een hobby U vreugde moet brengen,dat U even uit de dagelijkse sleur bent door het "spelen" met treintjes,een hobby is er toch om U te ontspannen,akkoord,we steken er veel geld in,maar er zijn belgische locs die ik ook niet mooi vindt,en dus koop ik die niet!!Waar ik mij soms kwaad in maak is dat sommige mensen over-reageren zoals U net gedaan heeft!Ik vind zoiets spijtig.MVG ERVIN.

FREMO e.V. - afd België

#18
Bedankt voor het bewijs van mijn stelling door de foto's te plaatsen.

Nu beide zijden van de HLE 23.80 op het forum staan kan misschien iedereen begrijpen wat er mis is met deze dure lok.

Het nummer staat dus werkelijk verkeerd op de M?rklin uitgave alsook is er nergens een spoor te bekennen van een radio telefoon antenne.

Ik ben misschien hard van stapel gelopen, maar ik was de enige niet die door de houding van de mensen van de M?rklinstand op de tentoonstelling "Euromodelbouw Genk 2005" # pistoff # was.

Nu ik blijf bij mij stelling, dat ik steeds de juiste gegevens aanhaal. Tot spijt van wie het benijd, maar indien er verkeerde zaken worden geproduceerd of verkeerde inlichtingen worden rondgedeeld, zal ik steeds en altijd reageren.

Ik vind dat de Belgische modelspoorder recht heeft op een zo 'n correct uitgegeven model, indien de aanschafwaarde boven de 100,00,-? ligt.

Mvg
Fremo e.V. - Afd belgi?

PS; Op dezelfde tentoonstelling zijn verschillende forum lezers naar mij toegekomen, of mij staande gehouden, om mij een riem onder het hart te steken, om toch te belijven hammeren op feiten en om niet toe te geven aan bepaalde stromingen of strekkingen.

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

mark7758

#19
En ik ben het niet met je eens.
En stop ermee. Ik denk dat ik maar naar een forum ga waar men wel beschaafd gaan deelnemen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Break302

#20
Hallo

Nu nog een fotoke van het model !

Ik heb al horen zeggen dat er nog ander mankementen op zijn , zoals geen kabels voor de treinschakeling !

Jos

rgp

#21
Dag,

Fremo, laat vallen.  We hebben een gat in de markt.  We maken modellen met een B op, we zorgen er voor dat ze mooi zijn en vragen er rustig 250 euro, met of zonder sleepcontact.  Misschien kunnen we er nog een gekleurde decoder bij doen.
De term modelbouw is voor sommigen nog altijd niet duidelijk en die is toch al vele edities van het "groene boekje" hetzelfde.

Roland

vandomm

#22
citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

Bedankt voor het bewijs van mijn stelling door de foto's te plaatsen.

Nu beide zijden van de HLE 23.80 op het forum staan kan misschien iedereen begrijpen wat er mis is met deze dure lok.

Het nummer staat dus werkelijk verkeerd op de M?rklin uitgave alsook is er nergens een spoor te bekennen van een radio telefoon antenne.

Ik ben misschien hard van stapel gelopen, maar ik was de enige niet die door de houding van de mensen van de M?rklinstand op de tentoonstelling "Euromodelbouw Genk 2005" # pistoff # was.

Nu ik blijf bij mij stelling, dat ik steeds de juiste gegevens aanhaal. Tot spijt van wie het benijd, maar indien er verkeerde zaken worden geproduceerd of verkeerde inlichtingen worden rondgedeeld, zal ik steeds en altijd reageren.

Ik vind dat de Belgische modelspoorder recht heeft op een zo 'n correct uitgegeven model, indien de aanschafwaarde boven de 100,00,-? ligt.

Mvg
Fremo e.V. - Afd belgi?

PS; Op dezelfde tentoonstelling zijn verschillende forum lezers naar mij toegekomen, of mij staande gehouden, om mij een riem onder het hart te steken, om toch te belijven hammeren op feiten en om niet toe te geven aan bepaalde stromingen of strekkingen.



Cees .

vandomm

#23
citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

Bedankt voor het bewijs van mijn stelling door de foto's te plaatsen.

Nu beide zijden van de HLE 23.80 op het forum staan kan misschien iedereen begrijpen wat er mis is met deze dure lok.

Het nummer staat dus werkelijk verkeerd op de M?rklin uitgave alsook is er nergens een spoor te bekennen van een radio telefoon antenne.

Ik ben misschien hard van stapel gelopen, maar ik was de enige niet die door de houding van de mensen van de M?rklinstand op de tentoonstelling "Euromodelbouw Genk 2005" # pistoff # was.

Nu ik blijf bij mij stelling, dat ik steeds de juiste gegevens aanhaal. Tot spijt van wie het benijd, maar indien er verkeerde zaken worden geproduceerd of verkeerde inlichtingen worden rondgedeeld, zal ik steeds en altijd reageren.

Ik vind dat de Belgische modelspoorder recht heeft op een zo 'n correct uitgegeven model, indien de aanschafwaarde boven de 100,00,-? ligt.

Mvg
Fremo e.V. - Afd belgi?

PS; Op dezelfde tentoonstelling zijn verschillende forum lezers naar mij toegekomen, of mij staande gehouden, om mij een riem onder het hart te steken, om toch te belijven hammeren op feiten en om niet toe te geven aan bepaalde stromingen of strekkingen.



Cees .

vandomm

#24
citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

[}:)] [:0]

Het was te verwachten, maar toch geef je altijd iedereen een kans.

Wel M?rklin heeft dit jaar de STOMMITEIT van de oude firma " ROCO " wel verbetert.

Men neme een model HLE 23. Schildert dit in Groen/Geel/Zwart en fijne groene strepen en men plaats een lokomotief nummer aan ??N CABINE ZIJDE op BEIDE KANTEN.

Moet er nog zand zijn? [:(!] En an nog durven een prijs van rond de 210,00,-? ? 245,00,-? per stuk vragen! Neen, dit kan echt niet meer door de beugel.

Welke IDIOOT geeft hier weer niet opgelet?

Nu, ik vrees dat er niet veel van verkocht zullen worden, want op onze interne rapporten zal deze toch VOLLEDIG worden AFGEKEURD!

t' Is maar dat je verwittigd bent.

Mvg

Fremo e.V. - Afd Belgi?


Cees .

rgp

#25
Dag,

Wat is de bedoeling van de inbreng van Cees Van Dommele.

Mark: Betekent "beschaafd" meeknikken als het door sommigen geproduceerd wordt ?

Roland

Brunel

#26
Het is niet echt reclame voor Fremo h?, zo een vertegenwoordiger.
Zeg Fremodinges, uw berichten worden een stuk serieuzer opgevat, wanneer u gewoon zwarte letter op normaal formaat gebruikt. Nu zit iedereen te grinniken om de vorm en dat gaat ten koste van de belangstelling voor de inhoud.
Maar ik denk dat ik tegen een bord hout praat. [V]

rgp

#27
Dag,

Brunel idd het zou beter zijn, maar de inhoud is toch belangrijker dan de vorm.
Fremo trekt idd hard van leer (terecht) tegen de 2380, maar heeft dat ook gedaan voor de 52/53, wat een bewijs is dat hij geen "M?rklinhater" is, maar wel consequent.  En daar zouden er nog veel van kunnen leren, ... ook op dit forum.

Roland

Brunel

#28
Jawel rgp, maar wat is er mis met een gewoon berichtje, in gewone zwarte letters, waarin staat dat M?rklin bij dit model helaas een fout heeft gemaakt door een nummer verkeerd te plaatsen?

Ik begrijp echt niet dat Fremo zichzelf zo belangrijk vind dat hij altijd minstens letters in een afwijkende kleur moet gebruiken. Als we dat allemaal zouden doen, dan werd het een nogal onleesbaar geheel, niet waar?

Dieter

#29
Nu is een vraagske. Hoe kunde nu zien of dat op die foto's de lok langst tefrente kanten word gefotografeerd? Het enigste dat ik zie is dat de nummer aan de linker stuurpost staat op de foto. Maar is dat aan stuurpost 1 of stuurpost 2? Dat kan ik toch niet zien hoor. Of ben ik verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?

PS: geen mis kleurke h? [:D]

Mvg DIETER.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!