Mijn Belgische collectie

Gestart door 6218, 30 mei 2011, 22:03:51 PM

6218

de groene 5924 van Roco...

[img][/img]

6218

de 6006 "dummy" van Vanbiervliet

[/img]

Johnnytrein

Mooie loc maar wat is eigenlijk dat rode ding onderaan deze loc?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Ludwig

Brecht dit begint een leuke verzameling te worden.[;)]
Ik ben benieuwd wat er nog gaat volgen.[?]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

6218

nieuwe aanwinst: de 5541 van marklin. prachtloc [:p]

g]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door 6218

nieuwe aanwinst: de 5541 van marklin. prachtloc [:p]

FOTO




Het handvat op de kop zit wel uit de houders. Maar inderdaad, een prachtloc. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brossel

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Maar inderdaad, een prachtloc. [;)]



Blijft wel jammer dat M?rklin de schildering van de gele livrei niet goed heeft toegepast!

De vorm van de groene banden op het front kloppen niet met die van het origineel. En dan bedoel ik de hoek boven de koplampen.
Het is net of M?rklin de gele belijning van de groene livrei 1970 in negatief gebruikt heeft...en dat klopt dus niet.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

6218

handvat is al terug gefikst.[:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Brossel

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Maar inderdaad, een prachtloc. [;)]



Blijft wel jammer dat M?rklin de schildering van de gele livrei niet goed heeft toegepast!

De vorm van de groene banden op het front kloppen niet met die van het origineel. En dan bedoel ik de hoek boven de koplampen.
Het is net of M?rklin de gele belijning van de groene livrei 1970 in negatief gebruikt heeft...en dat klopt dus niet.



Klopt volledig. En ze hebben dat nadien ook ingezien want net daarom is de speciale serie met locnummer 5517 er gekomen voor de Insider leden in Belgi? aan een speciale Insider prijs (lees: "pokkeduur").
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Het is inderdaad en prachtig model. Op de meeste modellen is altijd wel iets aan te merken.  Als je naar het VB model kijkt is de dunne lijn ook niet overal even breed (zie maar in de buurt van de trapjes op de zijkant van de neus). Maar om daarover negatief te doen over een bepaald model is ook niet nodig. Perfekte modellen zal je uiterst zelden tegenkomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

mini-bs

heb ze allebei en 't verschil valt eerlijk gezegd niet zo erg op.
En als je de 41 als tweede in een dubbeltractie (55gers zijn tenslotte sociale dieren die graag met 2 of 3 door de ardeense bossen kuierden...[;)]) laat rijden valt het foutje al helemaal niet op.
 

Johnnytrein

Dus er is niemand die weet wat dat rode stukje is onderaan loc 6006 ? Jammer maar helaas dan.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Dus er is niemand die weet wat dat rode stukje is onderaan loc 6006 ? Jammer maar helaas dan.

Dit is een stekker (voor de verwarming van de rijtuigen is het niet ...).
Op alle foto's die ik gezien heb is alleen het deksel rood. Dus zal een beetje zwarte verf te pas komen [;)]