Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuw lid uit Roeselare

Gestart door 6218, 29 mei 2011, 22:48:41 PM

6218

Hallo iedereen,

Ik ben Brecht Vercruysse en ben woonachtig te Roeselare. Mijn beroep is kraanmachinist en voer vooral grond en afbraakwerken uit. Mijn vroegere hobby was schaalmodellen verzamelen van grondverzetmachines op schaal 1/50. Ik had zo'n 300 tal modellen. Ik was wat moegekeken op die modellen en heb ik ze allemaal verkocht 8DMijn vader werkt bij de NMBS en heb altijd al interesse gehad in de Belgische locomotieven. Dus is het nu mijn bedoeling om zoveel mogelijk Belgische locs te verzamelen in hun verschillende livreien in schaal HO. Ik ben er nog maar net mee gestart en heb toch al een zestal locs gekocht de laatste maand. Zo zal ik een topic aanmaken waar je alles kunt volgen.

Mvg Brecht

ERVIN

Van harte welkom Brecht , en ik ben natuurlijk erg benieuwd naar je " voorlopige" collectie.[;)]

Gerolf

Welkom, Brecht [;)]
Belgische locs die nu rondrijden, of ook oudere modellen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Hallo, Brecht!
Welkom op het forum.
Als je alle Belgische locomotieven wil verzamelen in al hun livreien heb je een reuze-project.  Succes !
Toon regelmatig je aanwinsten [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

ALLE Belgische schaal-H0 locomotieven verzamelen!!??? [xx(] Dat lijkt me haast ondoenbaar en onbetaalbaar. Had je nu voor een andere schaal gekozen, of een bepaalde beperking ingebouwd, dan is de uitdaging haalbaar, maar anders is het om er haast meteen moedeloos van de worden. In elk gaval wens ik je veel succes, en natuurlijk van harte welkom op het forum. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Brecht,

Welkom hier op het forum !

groeten Peter[;)]

railman56

welkom in ons midden Brecht en succes met je verzameling
ben wel benieuwd wat het gaat worden
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

6218

IK bedoel om het met een voorbeeld aan te geven, de reeks 16. Je hebt ze in de oude blauwe kleur, de gele kleur met blauwe band, de blauwe kleur met gele band, ...
Zo zou ik ze verzamelen, niet alle nummers die uitkomen van een ??nzelfde reeks, das idd een beetje gekkenwerk denk ik. [:p]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door 6218

IK bedoel om het met een voorbeeld aan te geven, de reeks 16. Je hebt ze in de oude blauwe kleur, de gele kleur met blauwe band, de blauwe kleur met gele band, ...
Zo zou ik ze verzamelen, niet alle nummers die uitkomen van een ??nzelfde reeks, das idd een beetje gekkenwerk denk ik. [:p]


Brecht,

Zelfs als je enkel de verschillende schilderingen zou verzamelen is het vaak als een uitgebreide collecties (denk aan versch. schilderingen van de ,51, 52,53,54,60 en 61, 62 en 63, versch. schilderingen elektr. loc's !

groeten Peter[;)]

Kusttrein28

Hallo Brecht,

Veel geluk met je verzameling.  Is het de bedoeling dat ze op termijn ook rondrijden of enkel in een vitrine zullen verblijven?  Indien ze ook gaan rondrijden moet je kijken naar welk systeem je wil gaan.  Ik kijk uit naar je topic om je verzameling te bekijken.
HO Marklin digitaal met CENTRAL STATION 2
K-rails (en enkele verborgen M-rails)
(DB, SBB en NMBS)
Forummen is geven en nemen!

Peter

Hallo Brecht, ook welkom en veel succes met je verzameling
Met vriendelijke groeten
Peter