Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 104

Gestart door ronny-vdv, 20 mei 2011, 20:13:15 PM

Kees-Jan

Een hele zondagmiddag? Das meer tijd dan nodig om een heel masjien om te spuiten[;)] Gekhuis.

Een lokje omnummeren zou dat wat zijn om te beschrijven voor 1 van de gangbare diesels of E-lok's?

Kees-Jan

doomslu

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Een hele zondagmiddag? Das meer tijd dan nodig om een heel masjien om te spuiten[;)] Gekhuis.

Een lokje omnummeren zou dat wat zijn om te beschrijven voor 1 van de gangbare diesels of E-lok's?

Kees-Jan

Ik denk het wel. [;)]

Heb je de cover al gezien van nummer 105, Kees-Jan? [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Nee nog niet Luc, kan hem niet vinden.

Kees-Jan

treinvirus

Ik ben blij dat er reakties gekomen zijn!
Wat de "suppering" van de mehano 51 betreft, het is wat prutswerk en tijdrovend geweest maar het machien is nu zeer imposant ...
Ik ben nu aangemoedigd en zal eens een artikeltje maken van 1 of 2 bladzijden lang met foto's en het aanbieden op de redaktie zo gauw als ik wat tijd vind (ik heb nog twee 51 'ers waarvan ik er nog een stap  per stap zal doen, beschrijven en fotograferen). wat geduld dus!
Voor wat de rest betreft , ik herval nog eens in herhaling :wat waren het prachtige nummers over staal verwerking enz. Ik heb daarna twee super torpedowagens van Lima gebouwd ! Af en toe foto's en bouwplannen van landelijke stations ( niet de gecompliceerde gebouwen waarvan er niet zo lang geleden een in stond- wel prachtig- en mij misschien meer dan 1 jaar kost om het te af te maken, dat zou welkom zijn alsook industriegebouwen (-tjes). Of een kerkje ( denk eens aan het prachtig artikel over de kapelletjes!) Een ziekenhuis(je) , een gevangenis(je),enz. De lezersbrieven zijn minder intressant.. daarvoor bestaat normaal het forum toch. Treinsamenstellingen zijn ook welkom. Ik denk dat er nog vele zaken kunnen aanleiding geven aan artikels . Misschien moeten de lezers meer tipe geven en ook zelf proberen eens een artikel te meken..
dirk
 

janjozef

citaat:
Geplaatst door doomslu

Heb je de cover al gezien van nummer 105, Kees-Jan? [:p]



maak de mensen maar waterachtig, hij staat nog niet op de website,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

stevend

Toch zullen die 5 baanbesprekingen me weer bekoren.
En het wordt weer een dik nr, a ja dan is't weer vakantie voor
onze redactie.Voor ons is het weer balen![B)]
Het station in zandsteen? Laat maar komen...[:p]

Kees-Jan

Je hebt gelijk Jan. Sorry. Dat Luc en ik er over begonnen zijn.

Kees-Jan

ratje

Ben zelf nu een dikke 2jaar bezig met de hobby, en idd de prijzen blijven stijgen. Sommige wagons kosten evenveel als een loc van bv Piko.
Een basis model (loc of wagon) en dan afzonderlijke upgrades is geen slecht idee. En zoals in het magazine staat sommige detaillering kan je enkel zien met een vergrootglas, maar de prijs hiervoor zie je zo in portefeuille.
Zou zouden ze ook geschilderde wagons kunnen uitbrengen zonder decals, en deze afzonderlijk aanbieden, dit kan de beperkte oplage mss tegengaan. En kan ieder zijn ding doen met de wagons.
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

conducteur

Dat van beperkte oplages is meestal grote zever, fabrikant x brengt loc y uit in een oplage van bv 200 stuks ( de beperkte oplage weet u), vijf weken later komt fabrikant x met loc y met een ander nummertje of een ander detailtje en dan noemen ze dan een nieuw product (en een nieuwe beperkte oplage)[}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum