Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Tijd voor nummer 42...reeds!

Gestart door tonycabus, 06 oktober 2005, 22:48:29 PM

Gerolf

Hij lag zelfs gisterenmiddag al in een krantenwinkel!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dingske

Bij mij zat hij gisteren morgen in de bus. Tis weer een zeer mooi nummer.

Groetjes Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

janjozef

Weer enkele intressante artikels in de bus zeker de stomer als verwarmingsketel en al de rest van scenery artikels. Ook het beladen is niet te versmaden. Hopelijk staat er bij het diorama nu genoeg trein bij sommigen. Nu het mag zeker gezien worden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

en al de rest van scenery artikels.
>>> Volgens mij staat er deze keer helemaal NIETS in over scenery maar dat kan ook aan mij liggen.

Hopelijk staat er bij het diorama nu genoeg trein bij sommigen. Nu het mag zeker gezien worden.

>>> Het oogt zeker realistiser dan het vorige (omdat het niet zo vol staat)maar ik heb toch nog een paar opmerkingen :1 ze zijn nog maar pas begonnen met de grondwerken voor de fundering voor de nieuwe tank of ze komen die al leveren! ruim op tijd zou ik zeggen.
2: de sporen voor de ketelwagons te lossen zijn echt t? kort, het zou beter geweest zijn om de sporen ?n de afsluiting te laten "doorlopen" buiten het diorama en zodoende een grotere installatie uit te beelden.3: het zou  ook beter geweest zijn om de twee thema's van dit diorama(het laden/lossen van ketelwagens en een bouwwerf verder uit elkaar te leggen)??n verkeerde beweging van de kraanbestuurder en er ligt een ketelwagon van de sporen.  
Dit is wel detailkritiek ,maar toch.

Gerrit

Ps:er staan genoeg treinen op.



svvander

Heel goede uitgave... vooral de uitleg over de seinen vind ik geslaagd!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bartie

Hallo,

wederom een goed nummer, mijn persoonlijke voorkeur ging ditmaal naar:

*Belgische lichtseinen
*Een mobiele stoomgenerator: ABSOLUUT prachtig en goed uitgelegd. Met de lange winteravonden in het vooruitzicht ga ik me hier zeker aan wagen.(waar zijn de afbeeldingen 23,24,26,28 en 32 [?])
*KIS: eindelijk terug. Veel duidelijker met de tekeningen van boven- en onderzijde.
*Lijmsoorten

Opmerkingen:
-Het artikel(tje) over vacu?mtrekken had veel beter geweest, moest men uitleggen hoe je zo een vacu?mpomp dan effectief zelf maakt met een koelkast- of diepvriesmotor.
-De lay-out van de agendapagina's is niet echt geslaagd. Door de achtergrondfoto en de lichtgrijze titels, zijn deze soms nauwelijks leesbaar. De titels zwart of in kleur zou beter leesbaar zijn.

Groeten Bart.

Gerolf

Na een eerste oppervlakkige lezing (d.w.z. 2x40 minuten op de trein op lijn 12...)
citaat:
De lay-out van de agendapagina's is niet echt geslaagd. Door de achtergrondfoto en de lichtgrijze titels, zijn deze soms nauwelijks leesbaar. De titels zwart of in kleur zou beter leesbaar zijn.
Dit vind ik ook. De agenda lijkt zich telkens uit te breiden tegenover vorige nummers, dus het plaatsen van een achtergrondbeeldje om het eentonige karakter ervan wat te doorbreken ligt inderdaad vor de hand, maar dan had men aan de lay-out moeten denken.

LIJMEN: inderdaad een naslagwerk, goed werk van Peter (alweer) & Peeters (not me [;)]). Ik kijk uit naar het vervolg!

VAN T14 naar 97: ook een naslagwerk, wat mij betreft.

MOBIELE VERWARMINGSKETEL: prachtig!

KIS: Weer goed, of zo mogelijk beter dan de vorige: praktisch, duidelijk, ... ook de nieuwe lezers kunnen alsnog "hun wagonnetje aan de KIS-trein koppelen"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

citaat:
De lay-out van de agendapagina's is niet echt geslaagd. Door de achtergrondfoto en de lichtgrijze titels, zijn deze soms nauwelijks leesbaar. De titels zwart of in kleur zou beter leesbaar zijn.


Ik wouw juist het zelfde schrijven,
En met de inhoud pagina? blijf zo door doen veel beter dan een
witte achtergrond.

Joepie sta er in [:D]op de laatste foto rechts onder op pagina 17.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Citeer.

Joepie sta er in [:D]op de laatste foto rechts onder op pagina 17.
>>>Monseigneur!! pardon Madame!! ik wist niet dat een lezer(es)was van modelspoormagazine.


Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:

>>>Monseigneur!! pardon Madame!! ik wist niet dat een lezer(es)was van modelspoormagazine.




Ik sta helemaal rechts onder met de rug naar de camera
Waarde land genoot[;)]

depovero

Dag medespoorders,

MSM 42 is weer een pracht van een 'droom'blad. Uren dat ik MSM lees, de oudere nummers ook, trouwens.

Ik ga toch een beetje roepen, betreffend de nieuwegheden van M?rklin in Z. M?rklin is niet de enige fabrikant in Z, er zijn zelfs zeer aktieve spoormakers hoor! Z is een schaal dat meer waard is dan te denken aan M?rklin, geloof mij!

Ik ben het een beetje beu van te horen en te voelen dat Z een minderwaardige schaal is, jullie mogen het weten!

Citaat in MSM: 'Aangezien Z-spoorders enkel bij M?rklin terecht kunnen ...' --> FOUT
Ziehier andere fabrikanten:
Micro-trains heeft sinds midden dit jaar Z-spoor met railbedding op de markt gelanceerd
Op de site www.weichenlanterne.de zal je zien dat er gepolariseerde wissels gefabriceerd worden op 1:9 onder andere.
Als je een beetje oplet, zal je nog anderen vinden, die locs en wagons maken, die ook gebouwen maken. De lijst is gene korte, hoor!

Sorry dat ik het hier heb uitgespugd, maar de aangehaalde zin heeft mijn hart ne serieuse bloeddrukoploop laten geworden.

Dus, mensen van MSM, let wel op uwe verwoordingen. I know, that is not an easy matter to be 'political correct'.

Denis, ne Muzketier

PS: Ik heb het nog niet gehad over digitaal rijden in Z, het is een markt dat aan het groeien is. Zelfs de kleinste stoomloc kan een decoder onder zijn kap ontvangen.

Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

rgp

Dag,

Denis "depovero"; je hebt meer dan gelijk.  In 33 jaar is Z ENORM geevolueerd en er zijn idd meerdere fabrikanten die Z aanbieden.
Maar als het niet HO is wordt het in min of meerdere mate stiefmoederlijk behandeld.  Neem nu 0: juist hetzelfde: dan wordt ook beperkt tot Fulgurex of Lemaco.  Dus enkel voor rijke "dozenkopers" (een HO-reflex) terwijl er zoveel meer is.  De behandeling is te wijten aan de kleine markt, maar veel doen ze er niet aan om die markt groter te maken.

Roland

depovero

Roland,

Een spijtige zaak dus. Dat MSM hier iets probeert aan te doen, is - me dunkt - al op gang. Het is niet een gemakkelijke zaak, daar halfnul de meest gangbare schaal in Belgi? is. Ik vergis me niet veel, of toch een beetje, hopelijk.

Denis

Als er hierop nog reactie komt, zal ergens anders op dit forum moeten terechtkomen, het valt 'uit' de 'nummer 42' kwestie.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

diesels

MSM 42 vandaag n?g niet binnen (in de winkel bij ons: afgelopen donderdag)

helaas kan ik niets anders zeggen dat de frustratie van abonnee zijn van MSM in Nederland groter is dan het plezier wat nog resteert als ik het blad na gemiddeld een goede week dan eindelijk krijg. Na het aflopen van dit abbonnement zal ik er niet aan denken terug abonnee te worden. En dat is erg jammer.
En ja, ik heb meermalen naar de uitgever gereageerd, maar daarvan krijg ik nooit een reactie terug. Goh, waar hebben we dat eerder gehoord?

rgp

Dag,

eindelijk de nummers voor de club gaan afhalen.
En idd een zeer goed nummer !
Heb zeer positief gevonden:
* Remicourt hoewel het hier ook om ee virtuele baan gaat.
* lijmen
* KIS (jawel)
* de ombouw 97

Heb wel even de wenkbrauwen gefronst bij het artikel over RAIL en wel om volgende redenen:
* het is de 3 keer en niet de 2 keer dat het in Leiden wordt georganiseerd (in 2003 was ik zelf als lid van De Pijl aanwezig, ook MTD)
* Ik dacht dat Rail al bestond in 1979.
* Een vergetelheid aangaande reuze, technische baan Van Frits Thies.  Een baan in 0, bestaande uit 52 modulen gebouwd op 3 maand tijd.


Roland