Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Proxxon

Gestart door vandomm, 19 mei 2011, 17:00:24 PM

vandomm

Proxxon heeft een schijfschuurmachine in het assortiment onder nr. TG 125 / E , waarmee je in elke hoek kunt schuren die je maar wilt . 20 , 30 0f 66graden , maakt niet uit .

Is er misschien iemand die ervaring heeft met zo'n schuurapparaatje ? en , is het interessant voor een modelbouwer ?

Alvast bedankt voor uw reaktie .
Cees .

Dirky

Weinig antwoord h? Cees...[;)]

Ik heb het machientje niet maar heb iets soortgelijk met schuurschijven van diameter 150mm. Het machientje wordt veel gebruikt voor veel verschillende toepassingen.
Alhoewel ik de prijs niet ken van het Proxxon machientje ben ik er bijna van overtuigd dat je echter gelijksoortige gereedschappen vind voor betere prijzen...


vandomm

Dirky , in ieder geval bedankt voor je antwoord .

Jouw apparaaatje zal z'n werk ook wel doen , maar als je een foto ziet van het schijfschuurmachientje , dat je in kunt stellen op elke hoek en niet vast hoeft te houden  , zie je toch een ander apparaat .

Bekijk de foto maar eens .
Met vriendelijke groet,
Cees .

evan

Hoi Vandomn,

Het toestel van Dirky heeft er enorm veel van weg.  Alleen heeft het toestel van Dirky een extra banschuurmachientje.  De rest is hetzelfde

Ik heb het toestel even opgezocht... http://www.youtube.com/watch?v=PixMZjCN6t0

Het zou best goed kunnen dienen en ik gebruik persoonlijk ook veel proxxon en ben bijna over alles tevreden.  Heel soms mis je toch kracht omdat de motor niet voldoende is.  (vb klein tafelcirkelzaagje)

Voor welke toepassing wil je het gebruiken?  

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vandomm

Evan ,

Waar ik het voor nodig heb : Met MSV Post B zijn we het spoorwegemplacement "Roosendaal "  anno 1924 aan het bouwen . Dit is een groot complex , mede omdat Roosendaal  de enige ( direkte )spoorverbinding had met Antwerpen . Roosendaal had nl.  geen garnizoen .

Laatst heb ik het Postkantoor gebouwd van 1924 in HO . breedte = 64 cm en hoogte = 16 cm . je weet hoeveel werk hier in zit om te zagen en te schaven . Van proxxon heb ik een afkortzaag , voor het grovere werk ideaal om te korten en in verstek te zagen.

Momenteel ben ik bezig met de goederenoverslagloods van Essen , te bouwen van de originele tekeningen .
Met vriendelijke groet.
Cees .

Dirky

Die dingen zijn er ook allemaal bij maar staan bij mij niet meer gemonteerd Cees...

zie bvb: http://www.vergelijk.nl/schuurmachine/ferm/bs-702/

Voordeel van die Ferm is zoals Evan aanhaald de extra schuurband, een veel zwaardere motor, grotere schijf en vooral een prijsverschil van 80 euro omdat de naam Proxxon er niet op staat [;)]