Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

steamdriven

Knappe verweringen!
Ook niets mis met die diagonale lijn. Op vele plekken in de tunnels is de belijning in identieke staat.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

OlivierV

Knap hoor Tom, zou der inderdaad niks aan veranderen, dat is een wreed schone tunnel langs binnen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

floere

Hey, moet zeggen ferm!
Hoop ook op een dag zulke mooie dingen te bekomen.
Zal nog een hoop moeten leren denk ik.

Cozzy

Dank allemaal!
Heb ondertussen de tunnel even op z'n plekje gezet en jullie hebben gelijk: niks meer aan doen, die binnenverwering is tenslotte maar enkel op het eerste deel van een tunnelwand te zien.
Buiten op het portaal ga ik nog wel wat aan de slag met mos enzo, maar dat is voor wanneer de tunnel in het landschap wordt verwerkt.

Citaat van: floere op 05 oktober 2020, 20:16:13 PM
Hoop ook op een dag zulke mooie dingen te bekomen.
Zal nog een hoop moeten leren denk ik.
Patrick, gewoon beginnen en zien waar het schip strandt... ik ben erachter dat je telkens meer kan dan je denkt!
En het 'proberen' is voor mij ook een deel van de lol...

Groetjes en tot later!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

svvander

Citaat van: Cozzy op 05 oktober 2020, 21:41:41 PM
ik ben erachter dat je telkens meer kan dan je denkt!
En het 'proberen' is voor mij ook een deel van de lol...
+1
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

floere

Inderdaad, ergens mee begingen. Ik heb me hier lid gemaakt sinds de zomer en moet zeggen dat ik hier al mooie dingen voorbij zien komen heb!
Zelf heb ik tot nu toe gewerkt om de zolder toe te leggen. Ondertussen hier en daar wat marklin spullen op de kop kunnen tikken. Ga een baan uitwerken met DB tijdperk 3 en 4.
Ben nu  een onderframe aan het maken in M-vorm. Heb nu mijn schaduw station op de oude manier met M sporen uitgelegd, 8 lijnen tussen 2,5 en 3,5 meter.
Wat heb ik nog in gedachte: 2 stations, werkplaats en bevoorrading voor loks en mogelijk nog wat industrie of een kleine haven met goederen overslag.
Dus het idee is er ,uit werken zal iets anders worden. Het grootste probleem waar ik tegen op zie is de electriek en digitale dingen hiervoor.
Sinds mijn jeugd is op dit gebied veel veranderd. Maar we proberen stukje voor stukje. Binnen anderhalf jaar ga ik op pensioen en zie ik het helemaal zitten ;).
Grt floere.

Cozzy

Vandaag het resultaat van m'n allereerste spuitwerkje ooit kunnen ervaren...

Ik heb me zo een modelletje aangeschaft:


Vervolgens heb ik de reclames eraf gehaald, in witte primer gezet en dan met de luchtspuit (jawel, ik ben overstag gegaan!) de kleurtjes gegeven en dit is het voorlopige resultaat:





Volgende stappen zijn de decals voorzien en afwerking in chroom bijwerken en een lichte weathering. Ik speel ook met de gedachte om boven de ramen langs de zijkant een reclameband te voorzien. Enige is dat het moeilijk is om een goed duidelijk voorbeeld te vinden uit die periode.

Wordt alleszins vervolgd!

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Floris

Begrijp ik goed dat dit je eerste spuitklus was? das dan wel serieus aangeboren talent!

PeterVG

Heel strak resultaat Tom, daar mag je fier op zijn.
Prachtige bus :o

Geert

Zeer mooi uitgevoerd spuitwerk,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Wow Tom  8)
Ik vermoed dat je de airbrush-smaak te pakken hebt, en dit vaker zal doen  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cozzy

Bedankt voor de veren heren!
Eerlijk gezegd is het spuiten niet zo'n klus, alles staat of valt met het afplakken en de volgorde van de laagjes blijkbaar... en daar kan ik nog aardig wat bijleren...
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Pierre

Groet Pierre.


Cozzy

#253
Toch een beetje trots op m'n eerste échte H0-bus van nmvb...
helemaal voorzien van decals en lijnfilm en bestuurd door Antoine, de chauffeur van dienst ;)
De reclameband, daar moet ik nog eens over denken...


Brekina Bussing 6500T NMVB by Tom Cosemans, on Flickr


Brekina Bussing 6500T NMVB by Tom Cosemans, on Flickr


Brekina Bussing 6500T NMVB by Tom Cosemans, on Flickr

Tot later!

Groet,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Metpetergaathetbeter

awel 't is een hele fraaie bus die je daar tentoon spreidt  ;)