Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

adrievans

Als ik je laatste foto goed interpreteer zul je een afwateringskanaal moeten maken daar het regen/smeltwater door de trechtervorm van de berg naar je rails worden geleid.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

Tenzij het een hoge uitgekapte rotswand wordt.
Dat verantwoordt dan ook gelijk de tunnel voor de centrale sporen (een te grote hoop graniet of leisteen)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Cozzy

Beide zijn idd mogelijk. Die waterafvoer kan een tof detail worden als ik die richting volg!
Extra stof tot nadenken...
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Ondertussen m'n hersenspinsels zichtbaar gemaakt!
Alles zit nog los om te passen, nu verder met de rotswand uitdenken...


Tom Cosemans
, on Flickr


Tom Cosemans
, on Flickr

Tot later!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Ik vond de muur eerlijk gezegd een beetje eentonig.
Ik heb gelijk ook de suggestie van Adrie ter harte genomen en voor afwatering gezorgd!
Daarom vanmiddag geëxperimenteerd met kleurtjes, pigmenten, schilderen en dry-brushen en ben wel erg blij met het resultaat:


Tom Cosemans
, on Flickr

De tunnelportalen ga ik ook op een gelijkaardige manier voorzien van 'sporen van het weer'

Tot later!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

doomslu

Knap! Een mooi detail erbij.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

tom,
even ter info,ik bedoelde eigenlijk een afvoer onderdoor of naast het spoor met de groene stoomlok,dit ziet er nu ook zeer mooi uit.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

Mooie eerste verwering van die muur Tom.

Een beetje afhankelijk van hoe je helling erboven gaat afwerken, kunnen er later hier en daar wat kalkstrepen verschijnen door doorsijpelend water.
En na het water komt het mos ...  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

mag nog meer gezien worden, zeker niet over-done, net genoeg

Kautenbach

Mooi werk, nu idd de bergwand, ben erg benieuwd ;)

Cozzy

Dankjewel Luc en Peter!
@ Adrie: dit is eigenlijk wel grappig, ik had het totaal anders begrepen (zoals je kan zien :D) maar als gevolg hiervan wel tot dezelfde conclusie gekomen als jouw initieel bedoelde suggestie  :)  maw... die afwatering komt er ook aan  ;)
@ Frans: als we dan toch bezig zijn... komt mee op het to-do lijstje. Dankjewel voor de tips!
@ Wim: ben momenteel met een paar 'soorten' rots aan het kijken wat er mooi/haalbaar/plausibel is op die plek... Ik heb daar vanaf het laagste punt van de steunmuur tot net boven het witte geraamte van de tunnel bitter weinig plaats qua diepte  ::)

Tijd breng raad én ideeën!
Tot later!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Rangeerduivel

Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat!
Ik zie hier regelmatig in de stad Lovere (Costa Volpino) aan het Lago Iseo, een project om de rotsen te beletten naar beneden te storten, en daar worden zelfs de meest gekke oplossingen voor bedacht.
De eerste keer dat ik daar kom, (en het is niet uitgesloten dat dit straks al is, wij gaan daar regelmatig met de honden wandelen) neem ik een foto ervan.
Ik heb het al proberen Googlen maar vind het niet, en ben niet computervaardig genoeg om het met streetvieuw naar hier te toveren

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 05 december 2021, 02:30:31 AM
Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat!
Ik zie hier regelmatig in de stad Lovere (Costa Volpino) aan het Lago Iseo, een project om de rotsen te beletten naar beneden te storten, en daar worden zelfs de meest gekke oplossingen voor bedacht.

;)
Dat is toch niet dat groot rotsblok aan die cementfabriek waar je het over hebt?
@ Tom, knap bezig, wordt een mooi hoekje. Met de juiste rotsen boven de muur komt dat helemaal goed.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Fretbol

Citaat van: Rangeerduivel op 05 december 2021, 02:30:31 AM
Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat!
Ik zie hier regelmatig in de stad Lovere (Costa Volpino) aan het Lago Iseo, een project om de rotsen te beletten naar beneden te storten, en daar worden zelfs de meest gekke oplossingen voor bedacht.
De eerste keer dat ik daar kom, (en het is niet uitgesloten dat dit straks al is, wij gaan daar regelmatig met de honden wandelen) neem ik een foto ervan.
Ik heb het al proberen Googlen maar vind het niet, en ben niet computervaardig genoeg om het met streetvieuw naar hier te toveren

;)

Bedoel je deze constructie?

https://www.google.be/maps/@45.8234606,10.0851072,3a,75y,291.15h,112.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz7scG1UnTB0Ccn25KNuiYA!2e0!7i16384!8i8192

Grtn,

Anthony  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 05 december 2021, 09:22:58 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 december 2021, 02:30:31 AM
Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat!
Ik zie hier regelmatig in de stad Lovere (Costa Volpino) aan het Lago Iseo, een project om de rotsen te beletten naar beneden te storten, en daar worden zelfs de meest gekke oplossingen voor bedacht.

;)
Dat is toch niet dat groot rotsblok aan die cementfabriek waar je het over hebt?

Nee, maar wel dit



De foto die ik gisteren beloofd heb, dit om maar te zeggen dat niet alles symmetrisch en uitgerekend recht moet zijn, je kan zien dat ze in het echt het er ook niet zo nauw van nemen... ::)

;)