Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ailleurs - Niverance

Gestart door Cozzy, 15 mei 2011, 20:25:47 PM

SuSke

#225
Dat verdiend een meer dan positieve toejuiching.

Als dat de eerste keer is dat je zoiets doet Tom, dan heb je het in de vingers.
Knap werk.
zal mooi zijn wanneer het ingebouwd is in een redelijke helling en wat groen krijgt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

mooie tunnel, en heel netjes afgewerkt !!   knap werk
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Decapod

Sjieke tunnel. Heel Belgisch.
Ik ben allesbehalve een expert, maar ik mis wel nog wat roetaanslag, wat verdonkerend vuil naar de onderzijde toe en wat groene aanslag op de vochtige plekken (zie de voorbeeldfoto). Maar ja, dat zal je waarschijnlijk in een volgende fase gepland hebben. Ik zou het niet beter kunnen. Vooral die overgang met die boord naar het metselwerk en de kleuring van de baksteen en voegen is knap!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

doomslu

Heel mooi resultaat, echt waar!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

idd mooi werk.
slim die sandwich-constructie  !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Pierre

Ik kan alleen maar zeggen ... knap werk! ;)
Groet Pierre.


evan

#231
Knap werk Tom!  De binnenkant is ook mooi geworden.  De finale verwering zoals aanslag, mos enz... zou ik laten voor later.  Best bouw je in lagen op en zo is je techniek en kleur consequent bij het eindresultaat van de volledige scene
;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


Val-Rikard

Knap werk !!! Het zit in je vingers, je kleuren zien prima.

PeterVG

Prachtig werk Tom, geniet van het vervolg zou ik zeggen.

Cozzy

Bedankt voor de fijne reacties allemaal!
Stap voor stap leer ik bij... ik neem jouw tips mee Evan!
Ik heb aan de andere kant van de tunnel (die toch niemand ziet) al eea uitgeprobeerd. Zal er een fotootje van plaatsen later.

Groet!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cozzy

Hieronder een fotootje van het andere uiteinde van de tunnel (dat toch nooit zichtbaar is).
Hier heb ik een aantal dingetjes uitgeprobeerd. Let niet op de hoeveelheid, dit is enkel maar om te zien hoe het uitpakt.

Mijn poging om ook een iets donkerder stuk arduinsteen weer te geven komt niet helemaal tot z'n recht, nog iets zwarter gaan in kleur denk ik.
De zoldering kan ook nog wat donkerder tinten gebruiken vermoed ik? En de diagonale witte lijn was iets te nadrukkelijk aanwezig maar nu is ze iets te nadrukkelijk afwezig vrees ik  ;D

Alle tips, hints en suggesties zijn welkom!

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Vinnik ook, ook die lijn diagonaal toch wél, prima zo

Decapod

Knap werk. Moet helemaal niets aan veranderd worden!

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.