Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Diorama's

Gestart door renstimpie, 15 mei 2011, 19:53:12 PM

renstimpie

Terug thuis begonnen na twee jaar pauze... Een klein diorama...
De brugdelen zijn klaar.. nu de straat nog en het leggen van de rails...   Gewoon een kwestie van terug bezig zijn..thuis....
:)  

urlhttps://picasaweb.google.com/115339376933855751546/TimModelbouw?authkey=Gv1sRgCKi7srHPp5qK_wE#/url

P.S.  ik hoop dat de link werkt...

vanmiegroet

#1
schoonheid zit in de kleinigheid
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Steam.N

#2
Dit ziet er goed uit.  Succes met de heropstart [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#3
Welkom terug, Tim [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

#4


Ballasteren... oefening baart kunst...  toch nog veel oefenen.. [:D]

Wat is de bedoeling van dit stukje...  

Een plekje waar ik eventueel nieuw materiaal eens op kan tentoonstellen..  
Een stukje waar ik kan op oefenen..(weatheren, ballasteren, bouwen met plasticard,...)

Groetels..

Tim

renstimpie

#5
De eerste kinderkopjes..met DASKLEI





Wel iets dom gedaan...   Mijn gipsen wanden staan te laag..[:(]  en daar door verdwijnt er een stuk van de deur...  Maar dat lossen we nogwel op.

...having fun.. and learning...

Gerolf

#6
citaat:
Geplaatst door renstimpie
...having fun.. and learning...
That's the spirit [8D]
Je foto's zijn trouwens al heel wat beter dan de vorige [;)]
Ik hoop dat je niet teveel problemen gaat hebben om je rails terug schoon te krijgen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

#7
@Gerolf..  Dat valt wel mee..  na de foto's ben ik er nogmaals met mijn stalen lat langs geweest.. en heb ik nu enkele milimeters meer.  
Als de klei droog is, zal ik eens met de railgum over de rails gaan.



en nog eentje... just for fun...



Grtz

Tim

Cozzy

#8
Knap gedaan! [8)]
Met wat druk jij de kasseien in de klei?

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

renstimpie

#9
Beste Tom,

normaal gezien met een stempel van koper vierkant buis (3mmx3mm)  Maar nu met zo'n plasticard vierkant buisje..
Even mooi resultaat..naar mijn mening toch...
Wel heel tijdsrovend... maar wat moet een mens anders doen :D

Tim

Gerolf

#10
Plasticard buis heeft meestal een dikkere wand, en dan zijn je voegen wat breder. Tenzij je de punt van je stempeltje wat afschuurt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

#11
Hoe heb je die verhoogde spoorweg gemaakt? Is dat een set van Faller of is het zelfbouw? (Ik ben ook zoiets van plan vandaar!)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

renstimpie

#12
@POl:  het zijn de mallen van Klaus Sporle...   Ik heb de hoge serie...en straat serie..   knap en leuk om mee te werken...

Grtz

Tim

Cozzy

#13
citaat:
Geplaatst door renstimpie

normaal gezien met een stempel van koper vierkant buis (3mmx3mm)  Maar nu met zo'n plasticard vierkant buisje..
Even mooi resultaat..naar mijn mening toch...
Wel heel tijdsrovend... maar wat moet een mens anders doen :D


citaat:
Geplaatst door Gerolf

Plasticard buis heeft meestal een dikkere wand, en dan zijn je voegen wat breder. Tenzij je de punt van je stempeltje wat afschuurt [;)]


Thanks voor de tips!

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Pol

#14
citaat:
Geplaatst door renstimpie

@POl:  het zijn de mallen van Klaus Sporle...   Ik heb de hoge serie...en straat serie..   knap en leuk om mee te werken...

Grtz

Tim



Daar ga ik dan ook eens naar uit kijken! Bedankt voor de tip![:)]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...