Dagelijkse trein Antwerpen China

Gestart door Michiel, 10 mei 2011, 10:31:00 AM

Michiel

Ik lees net dat er dagelijks een trein zal vertrekken van Antwerpen richting China. 10.000km in een goeie 22 dagen! Wie is de gelukkige machinist; dat lijkt me nu eens tof werk! :p

Maar voor modelbouwers lijkt het me ook wel interessant om deze trein dagelijks eens over de modelbaan te zijn rijden. Welke samenstelling heeft die trein, en waardoor wordt de sleep getrokken?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Beelden waren gisteren op het VTM en VRT nieuws te zien.
Reistijd 23 dagen (dat begint [:D])
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ik kijk geen TV (nooit!) vandaar mijn late gewaarwording van de actualiteit. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Michiel
Wie is de gelukkige machinist; dat lijkt me nu eens tof werk! [:p]
Ik vermoed dat er onderweg nogal wat keren van machine ?n machinist gewisseld wordt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dat is flauw. Die organisatoren hebben toch geen enkel gevoel voor drama, avontuur en exotiek. Dagelijks zo'n ploegje van 3 machinisten per machine met zo'n sleep richting China sturen... en zien hoever ze geraken. Dat lijkt me wel wat! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dirkkerckhofs

Je denkt er toch niet aan om het traject in model na te bouwen? Zelfs in schaal Z zal dat al rap een baan van een paar kml zijn zeker [:D]
citaat:
Geplaatst door Michiel

Maar voor modelbouwers lijkt het me ook wel interessant om deze trein dagelijks eens over de modelbaan te zijn rijden. Welke samenstelling heeft die trein, en waardoor wordt de sleep getrokken?


doomslu

10.000 Km : 220 = 46 Km Z-spoor... [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Dan maar op 1/400 ste, en station in Belgie en station in China
nabouwen... de rest er van tussen laten...[:D]
mvg,
Paul(ogic)

Pol

Misschien een idee voor een minibaantje? [}:)][;)][;)][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Gerolf

... maar dan wel met twee Russische containerterminals [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw