Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dapol stofzuigerwagon.

Gestart door ERVIN, 09 mei 2011, 22:00:42 PM

ERVIN

Zoals je in een ander draadje reeds kon lezen ben ik aan het poetsen geslagen , nu ik die twee reinigingswagons heb , wil ik mijn " poetstrein" nog verder gaan uitbreiden met een Dapol stofzuigerwagen , deze lijkt mij een goed alternatief voor de v??l duurdere stofzuigerwagon van Lux.
Maar heeft er iemand ervaring met de Dapol-stofzuiger , en hoe zijn de bevindingen hier dan over?

Graag even jullie mening , zodat ik alsnog kan beslissen of ik deze ga aankopen of dat het mss toch de Lux gaat worden.

ysbeer

Ik heb er een rijden en hij doet het goed.
Een wonder moetje er niet van verwachten maar klein stof,hekjes,en soms ook buffers zuigt hij wel op.
Ook het schoon maken met de vloeistof gaat prima,die vloeistof ruik wel een beetje maar voldoet prima.

Ik had eerst twee lux wagens.maar die zoog minder en ook de stabiliteit van de poets wagen was minder.
2 lux wagens (zuigen poetsen)kosten bijna 3 keer de dapol ,nee ik heb goede ervaring met dapol

wim

Gerolf

Ik kende hem niet, maar het lijkt me best een interessant hulpmiddel [8D]
Ik heb dus even gegoogled, en kwam hier uit: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13490.0
Daar bouwt men er eentje om naar 3-rail, maar geeft men verder ook tips en ervaringen door.
Krachtige stofzuiger, maar ook knap lawaaierig, en zeker niet meer dan 9 volt geven. Voor de digitaalrijders: eerst decoder goed instellen, dan pas aansluiten!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik heb de schaal N-versie van Tomix, en als stofzuiger is ze misschien wat lawaaierig, maar zeer doeltreffend. Als railpoetser ben ik niet echt tevreden. De pads zijn net iets te klein, en vallen naast het spoor in scherpe bochten -> ontsporing. en als de pads een beetje versleten geraken, maakt de metalen schijf krassen in het loopvlak van de rails. Je merkt het steeds te laat dat de pads aan vervanging toe zijn. [:(] Maar nogmaals, als stofzuiger is het een mega-handig dingetje.

Deze stofzuiger is te digitaliseren, maar maximaal op 3/4 van de maximale spanning laten draaien. Ik zet het adres dan gelijk aan die van de trekkende locomotief (met manueel ingestelde decoder-stappen), en ze gaan dus samen aan en uit. (geen lawaai als ie stil staat, oef!)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chris

Uitstekende machine.

Ja kan er mee stofzuigen, poetsen (nat en droog) vegen en schuren.
Digitale decoder aansluiting zit er reeds in.
Ik ben er zeer tevreden mee, heb mijn lux aan de kant gezet na diverse problemen met de batterijpack.

Paulogic

Aha... nu snap ik de merknaam.

Ik moet hier ook stofzuigen, poetsen (nat en droog), vegen en
schuren - Zoals mijn vrouw dan zegt : Da Pol zal het wel doen ![:I][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

[:D][:D][:D]
Verhuur je je diensten?  Ik heb thuis een kamer die een stofzuigbeurt zou kunnen gebruiken [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Bedankt voor de reacties mannen , dan zal ik die eens gaan bestellen h?.[:p]

darick69

beste Dapol poetsers,
ik heb ook zo'n wagen , alleen vraag ik mij af welk productje in de wagon doet om te poetsen,  mijn handelaar is al 2 jaar aan't vragen bij leverancier en heeft nog steeds geen antwoord....
kan bv isoprophylalcohol ...???
en moet de kopern bus dan voor dat gaatje liggen ???

merci
 

ysbeer

Nou erg gevraagd????????????????

het is gewoon te koop

   Artikel   Omschrijving   
Prijs
Aanbieding
Aantal


    DB803
Dapol

Railreiniger HO toebehoren   Flesje schoonmaakvloeistof voor Dapol B802 en Tomix 6421   ?   4,95

gekocht bij mte vlaardingen nederland,maar wie dapol verkoopt heeft het ook.


Ook bruikbaar en goed is
66624       Trix
wim









   
 



ERVIN

En ondertussen doet mijn Dapol-stofzuigerwagen het hier uitstekend , echt een geslaagde aankoop geweest , dankzij de poetswagons en de Dapol zijn mijn rails nog nooit zo proper geweest en mijn treinen rijden als nooit tevoren.

Ondanks de dagelijkse drukte hier op de baan , blijft alles uitstekend proper en treed er geen enkele storing op bij mijn locs.
Dus een echte aanrader!![;)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

En ondertussen doet mijn Dapol-stofzuigerwagen het hier uitstekend , echt een geslaagde aankoop geweest , dankzij de poetswagons en de Dapol zijn mijn rails nog nooit zo proper geweest en mijn treinen rijden als nooit tevoren.

Ondanks de dagelijkse drukte hier op de baan , blijft alles uitstekend proper en treed er geen enkele storing op bij mijn locs.
Dus een echte aanrader!![;)]



AHA dan kan ik met de amerikaanse trams eens komen testen of dat wel waar is, want de vorige keer reden die amper 10cm en dan niets meer.
Ben ook tevreden met de poetswagens , spaart veel werk.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

Hoi Erwin, vertel ons nog eens precies hoe die poetstrein er uitziet. Wat hangt er allemaal aan?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Een kuisvrouw die in 't zwart op je zolder werkt, mag dat zomaar?[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

Een kuisvrouw die in 't zwart op je zolder werkt, mag dat zomaar?[:D]



Nee
Maar een zwarte vrouw die kuis op jou zolder werkt mag wel.

wim