Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Goederenstation

Gestart door jacques timmermans, 05 mei 2011, 07:40:56 AM

Dirky

Ben toch benieuwd hoe je de naden tussen de kasseiplaten gaat afwerken... [:)]

ysbeer

Jacq.

Ik voel me niks beter dan andere,dat was ook niet wat ik wilde zeggen.
Wat mij op viel dat er van alles door elkaar wordt gezegd (ieder voor zich)maar er vrijwel nooit een discussie ontstaat.
Hoogsten zinloze ruzie over 2 rail 3 rail of keerlus schakelingen
Wat ik zou willen dat als iemand (of ik) iets schrijf er tenminste op gereageerd wordt.
Ik heb liever dan iemand schrijft"jou methode is waardeloos"want dan komt er discussie.
Het totaal niet reageren geeft alleen een doos losse opmerkingen,nooit discussie
Ik vind men (ik dus ook)is nooit te oud om te leren.
wim

doomslu

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Jacq.

Ik voel me niks beter dan andere,dat was ook niet wat ik wilde zeggen.
Wat mij op viel dat er van alles door elkaar wordt gezegd (ieder voor zich)maar er vrijwel nooit een discussie ontstaat.
Hoogsten zinloze ruzie over 2 rail 3 rail of keerlus schakelingen
Wat ik zou willen dat als iemand (of ik) iets schrijf er tenminste op gereageerd wordt.
Ik heb liever dan iemand schrijft"jou methode is waardeloos"want dan komt er discussie.
Het totaal niet reageren geeft alleen een doos losse opmerkingen,nooit discussie
Ik vind men (ik dus ook)is nooit te oud om te leren.
wim


Wim, ik heb een nieuw draadje opgestart hierover, zodat we hier bij het onderwerp van Jacques kunnen blijven. [;)]

Zie: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12772
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cedric

citaat:
Geplaatst door Dirky

Ben toch benieuwd hoe je de naden tussen de kasseiplaten gaat afwerken... [:)]



Hier ben ik ook wel ge?nteresseerd naar, op de foto's zijn er toch wel enkele serieuze naden te zien die je mijn insziens niet gaat wegkrijgen met deze enkel wat bij te schuren en te verven. Voor de rest wel een fraai stukje modelbouw[:p]

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Cedric

citaat:
Geplaatst door Dirky

Ben toch benieuwd hoe je de naden tussen de kasseiplaten gaat afwerken... [:)]



Hier ben ik ook wel ge?nteresseerd naar, op de foto's zijn er toch wel enkele serieuze naden te zien die je mijn insziens niet gaat wegkrijgen met deze enkel wat bij te schuren en te verven. Voor de rest wel een fraai stukje modelbouw[:p]



Ik heb iets voorgesteld,wellicht zou het een mogelijk zijn het is te proberen,je weet maar nooit.
Maar kan het beter dan doen ,maar wel hier neer zetten

wim

jacques timmermans

Spoorweg overgangen gemaakt van houten dwarsliggers en balken. het nog blanke hout werd eerst met wat beits op waterbasis ingekleurd, waarna de natuurlijke slijtage door het overstekend verkeer met een glasvezel borsteltje werd ge?miteerd.





Het einde van de laadsporen wordt door een Roco stootblok beveiligd. Het stootblok werd met wat hittebestendige verf uit een spuitbus geverfd en de "houten stootbalk" uit kunststof werd door een uit echt hout vervangen. Als laatste moet het stootblok nog "versnelde" weersinvloeden doorstaan!





Sfeerbeeldje in de late avondzon met zijn karakteristieke, vaak overdreven, lange slagschaduwen.





Jacques Timmermans

marc goovaerts

Topniveau. Misschien wat later de bestuurder van het autootje door een preisertje vervangen ? Figuren in lichtmetaal hebben nogal de neiging om een poppetjeskop te vertonen. En dat zou een ongelukkig contrast maken met de kwaliteit van de rest.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Topniveau. Misschien wat later de bestuurder van het autootje door een preisertje vervangen ? Figuren in lichtmetaal hebben nogal de neiging om een poppetjeskop te vertonen. En dat zou een ongelukkig contrast maken met de kwaliteit van de rest.



Met wat mooi schilderwerk is dat zeker goed te maken,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem