Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

foto's gezocht van wagons beladen met betonbiels

Gestart door BD1701, 02 mei 2011, 17:19:33 PM

BD1701

Beste forumgenoten, ik ben op zoek naar foto's van belgische werktreinen beladen met beton-biels. Ik zou namelijk graag eens een lading maken met betonnen biels voor op mijn platte wagons. Dus alle foto's over dergelijke beladingen zijn welkom, zodat ik kan zien hoe ze precies geladen worden op de wagons. het type wagon maakt nie zoveel uit, ik ga ze beladen op een Rs of Res wagon. Want tot nu toe moeten we het daarmee stellen in de modelwereld. Hopelijk gaat er eens een fabrikant dergelijke speciale wagons uitbrengen.
Alvast bedankt voor de info
 

OMC

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

BD1701

Ja dit is het wat ik zoek, meer foto's van dit soort beladingen is dus meer dan welkom. Want ik vraag me af, als die biels ook soms in groepjes op deze wagons beladen worden, bv. 3 stapeltjes van bv. 15 biels naast elkaar ofzo. Of worden ze gewoon allemaal naast elkaar geplaats, zoals op deze foto te zien is.

Alvast dank OMC
 

ERVIN


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

BD1701

Hartelijke dank mannen voor de nodige uitleg en de foto's die hier verschenen zijn. Hiermee kan ik zeker al verder, maar nog meer foto's van deze werktreinen zijn uiteraard nog steeds welkom. Het zal in ieder geval een heuse opgave worden denk ik, om eens zo'n lading te proberen maken in model, want dan zou je in fijte allemaal losse betonbiels moeten hebben die je dan in stapeltjes kan maken. Zal dus best wat tijd in beslag nemen, tenzij iemand een ander voorstel heeft?
 

argilla

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste forumgenoten, ik ben op zoek naar foto's van belgische werktreinen beladen met beton-biels. Ik zou namelijk graag eens een lading maken met betonnen biels voor op mijn platte wagons. Dus alle foto's over dergelijke beladingen zijn welkom, zodat ik kan zien hoe ze precies geladen worden op de wagons. het type wagon maakt nie zoveel uit, ik ga ze beladen op een Rs of Res wagon. Want tot nu toe moeten we het daarmee stellen in de modelwereld. Hopelijk gaat er eens een fabrikant dergelijke speciale wagons uitbrengen.
Alvast bedankt voor de info




Je kan altijd eens langsgaan bij de Bont Betonwerken op het industrieterrein in Meerhout gelegen naast het Albertkanaal( gelegen naast de Exxon Dow Chemicals Chemieplant, bereikbaar via de E-313 afrit 24). Op heel regelmatige tijdstippen staan ze gewoon geladen naast de fabriek  aan het A-kanaal ( s'woensdag komt een loc 77 ze halen rond 11.00u)
Weet het want ik woon op500m van de plant.Men kan er ook heerlijk fietsen op het jaagpad langs het kanaal. De spooraansluiting ligt tussen de industrieweg "Biezenhoed" het jaagpad en het kanaal.
De wagens staan op een opstelspoor iets verder terug richting Geel. Ook de lege staan hier met de spanriemen erop om de spoorbalken vast te sjorren Het zijn speciale voorziene wagens hiervoor. Jaarlijks gan erzo duizenden spoorbalken de deur uit oa in Mol voor de vernieuwing van het stationsemplacement liggen ze daar opgestappeld aan het nieuwestation zelf.( of lagen er want het is reeds 4 maanden geleden dat ik nog in Mol ben geweest)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ERVIN

Dank je wel Mark.[;)]
@argilla , die liggen er nog steeds hoor , sterker nog, vandaag zijn ze weer lege wagons aan het beladen geweest , mss morgen eens een foto van gaan maken.[;)]