Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Davenport #4

Gestart door René, 30 april 2011, 21:24:33 PM

René

Een nieuw projectje.
Deze week moet ik er dan toch maar eens mee aan het werk. Het kitje van de Davenport met open cabine
imghttp://www.backwoodsminiatures.com/xgmtropic.jpg/img
Het wordt een oud barrel met roest en vuil.
Dagelijks verslag is (bijna) live te volgen op: www.wolfscreek.nl
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

janjozef

sorry Ren? je hebt een rotsite [:D], ik heb er bijna een ganse avond in zitten rondkijken, knap werk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

René

Sorry voor het verpesten van je avond  [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

vanmiegroet

Bwoah bij enkel een groot deel van mijn dag.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

René

Om te beginnen zal ik de hoofdrolspelers maar een voorstellen.

Allereerst is er een Bachmann Davenport van nog geen $30 + verzendkosten

Hier is de kap er alvast af gehaald en twee?n gedeeld. De cabine gaat naar de rommelbak.

De tegenspeler is een ombouwkitje van Backwoods Miniatures.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

Het is zo verslavend dat ik nu al weer bruis van ideeen en plannen voor andere ombouwwerkjes. Toch zal deze eerst af moeten.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

Dat belooft weeral [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

Als je hulp nodig hebt om je locje te bewonderen je kent mijn account
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

René

Tijd voor een update

Als de davenport straat af is, is het ook de bedoeling dat er nog een beetje geluid uit komt. Daarvoor heb ik een passende luidspreker gevonden die straks achter de grill geplaatst wordt.


Voor het zover is moet ik toch eerst echt aan het werk.

De overbodige randjes worden van het resterende deel van de kap geknipt.


Daarna even de randjes vlak maken met een vijltje.


Kieren en gaten worden gevuld met putty.

Nu de vorm van de kap een beetje is zoals hij moet worden kunnen de eerste messing deeltjes erbij gezocht worden.



Straks ga ik weer verder.
Wil je de bouw dagelijks volgen, kijk dan op de blog. http://wolfscreek.wordpress.com/





René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Na wat knip- en vijlwerk aan de kleine onderdelen is het tijd om ze aan te brengen.


De roosters en bedrijfsnummers worden met secondenlijm op de kap aangebracht.
Met warm weer (en meer vocht in de lucht) is die lijm eerder halve secondenlijm. Het zit al vast nog voor het bordje recht zit.


Er komt ook een houder voor de bel op de kap te zitten.


Boven op de kap komen een demper en een luchtfilter. Voor de volledigheid komen er ook nog bordjes met de naam van de fabrikant (Davenport) op de kap te zitten.

That, that, thats all folks.      
For now
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Steam.N

Ren?,

als ik iemand zo lustig een bestaand locke zie uiteenhalen en verknippen, hou ik steeds mijn hart vast.
Maar geen twijfel: het eindresultaat zal zeker een verbetering zijn.
Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

René

In dit geval is het verprutsen van het originele locje niet zo erg. Het ding kost nog geen 25 euro als je een beetje kijkt waar je het koopt. Het ombouwsetje is nog duurder.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

Ondanks het mooie weer van de afgelopen dagen heb ik toch nog iets aan de Davenport kunnen doen.

Allereerst is er de voetplaat

Die is voorzien van een lipje voor de bevestiging van de originele koppeling.


Met een paar druppeltjes secondelijm zit hij zo vat op de originele voetplaat.

Op de voetplaat komen de staanders van het dak.


Die worden voorzien van hun eigen bevestigingsplaat die alleen een cosmetisch doel heeft.


Als de staanders op de plaats staan kunnen de dwarsbalken geplaatst worden.

Met een kaartje wordt deze netjes parallel en op de juiste hoogte van de voetplaat gehouden. Voor de bevestiging werkt een beetje soldeer weer beter dan secondelijm.

De dwarsbalken aan de zijkant worden op dezelfde manier bevestigd.


De al voorgebogen ronding van het dak kan dan geplaatst worden waarna de overtollige lengte van de staanders wordt afgeknipt.


En zo wordt langzamerhand zichtbaar hoe de cabine eruit komt te zien


René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Durango

Hey ook hier. jij doet hetzelfde als ik[:D][:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )