Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

Steam.N

#90
"Opruimen"?
Ah ja, dat is wat mijn vrouw altijd vraagt te doen, en wat ik meestal "vergeet" [:D][:D]
Tot mijn eigen grote schade, eigenlijk: ik zit de hele tijd te zoeken waar iets ligt [:D][:D][:D]
En als je aan het zoeken bent, herondek je van alles [:)][:)]  Is ook weer leuk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#91
Voila opgeruimd en foto's opgeladen.

Tussenstand...

Ik heb dus zoals in de vorige post vandaag de rotsen geschilderd.  Ondertussen zijn de rails en dwarsliggers van module 2 en 3 ook reeds geschilderd.  Ik heb ook een kolenbunker gemaakt om naast het kraantje te zetten.
Deze middag is Patrick ook even de loskade komen passen en wat spullen komen brengen.

Momenteel ben ik de wisselstraat aan het balasteren...

Hier nog wat plaatjes want dat zegt nu eenmaal meer dan woorden[:D]

De onkruidtrein[:D]


Kolenbunker in opbouw:


De kolenbunker: (moet nog wat stoffiger, maar das voor later)








Overzichtje:


De kasseien van de loskade:

De kasseien zijn gekrast in gips en dien nog ingewassen te worden, maar de verf was op het moment niet droog genoeg.  Het belooft er goed uit te zien[:p]

Laden maar!


Er komt ook nog een stootbalk tegen:


Geschilderd spoor en detail tussen de sporen:

Dit rood witte ding dient om aan te duiden hoever een wagen of lok mag staan zodat op het ander spoor veilig een andere wagen of lok de wissel kan oprijden.

Hier is met de airbrush een lichte waas aangebracht.  Het bewijs dat er degelijk verkeer zit op de lijn[:D]


Busy man[8D]


Tot later[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#92
Mooi!
Die sporen en bedding zijn gewoon levensecht !
Het worden mooie treinen in een mooi landschap [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

#93
Man man man, prachtig [^]
Eerst LMTC op de Expo en nu dit[:D]
Ik ga mij nog moeten inhouden om ook eens niet van spoor 1 te proeven[:I]

Dirky

#94
Je kasseien Evan... die vragen om een woordje uitleg a.u.b.! [:)]

evan

#95
Hoi Dirky,

De kasseien zijn door Patrick gedaan.  Hij maakt eerst de boordstenen rand zoals te zien op de loskade dmv houten latjes.  Nadien wordt tussen deze boorden de ruimte opgevuld met gips.  Na uitharding krast hij met de losse hand de kasseien er in.  Ik weet niet waarmee en dat antwoord blijf ik je nog even schuldig[;)]
Als dit alles rond is, vult hij het kruiswoord puzzel in[:D]
Ntuurlijk moet dit nog met een wash afgewerkt worden en het resultaat zal deze week geplaatst worden in het draadje.

Ondertussen is het balastwerk achter de rug van de 2 e module en stop ik er mee[|)]

Deze week gaan we vort, maar er staan natuurlijk ook andere zaken op het programma los van de hobby...[:)]

Groetjes

Valavond over de wissels:





Goede avond gewenst!

Evan[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#96
Schitterend, Evan [8D] (en Patrick) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#97
Tja wat moet ik nou weer zeggen. Het blijven allemaal superlatieven he.[:D]
Evan Schitterend.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

#98
die oprit vind ik heel knap, maar veel werk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

René

#99
Ik dacht al dat ik een van de bekende kruiswoordwerkjes voorbij zag komen.
Dat kleuren is een leuk werkje om op een beurs te doen. [:D]
Naderhand kun je alle opgebouwde stress dan weer wegdrinken in de bar. [:D] [:o)]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

#100
citaat:
Geplaatst door Ren?

Ik dacht al dat ik een van de bekende kruiswoordwerkjes voorbij zag komen.
Dat kleuren is een leuk werkje om op een beurs te doen. [:D]
Naderhand kun je alle opgebouwde stress dan weer wegdrinken in de bar. [:D] [:o)]



Dat schilderen werkt juist ontstressend.[:D], maar die Bar is ook leuk want daar worden heel wat idetjes uitgewisseld[^]

Patrick heeft me laten weten dat de kade af is en hij brengt ze straks langs zodat ik ze kan inbouwen[:p]

@Dirky,

Het greedschap is een "gewone krasnaal" zoals de tandarts er meerdere heeft[:D]  in een nog vochtige gips.  De voegjes worden uitgeborsteld met het afgeronde tot resultaat.

Tot...

Evan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#101
Met plezier trakteer ik jullie nog op wat fotootjes van de baan in wording.

De loskade is ingeplant en verwerkt[:p]

De oprit vanaf de overweg: (Er komt nog veel meer groen bij later)

Het zand tussen de betonbaan en de oprit is nog nat van de lijm, maar krijgt dezelfde kleur als het stof op de kasseien.




Betonbaantje:


Zijkant loskade:


Foto voor Dirky[;)]


Stootbalk:

Dmv een soldeerbout komen er nog imitaties van boutgaten op[:)]



Een lokale trein met V100 komt het station binnen...

De wisselstelers worden nog geschilderd en dan beter ingebed.



De talud op de voorgrond is ook in model gezet met wat gesteente tussen:


Zo tot later maar weer[:)]

Evan

PS Weetje:

Ik heb er intussen 60 uur aan gewerkt van begin tot de huidige staat van de baan.



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

#102

Wil je wel foto's van het model plaatsen. Je neemt ons in de maling en speelt met mijn voeten.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Steam.N

#103
Sjiekskes !!!
Die inkleuring van de betonbaan en de oprit: mooi, mooi, mooi
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#104
[:0] [:0] OMG !!! Niet te doen ! [B)]
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde dacht als Ren?, en dat er een voorbeeldfoto tussengeslopen was. Magnifiek [8D] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw