Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

Cozzy

#75
Als ik dit schitterende resultaat zie ga'k toch maar eens achter die Polyscale aan voor betonbaan [:D]
Knap werk Evan!

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Steam.N

#76
Same with me [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#77
BEn echt wel tevreden met polly scale!  Leuke kleuren en goede verf, maar prijzig.

Ik heb nog wat voortgewerkt en ga dadelijk de foto's opladen[;)]

Tot zo...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#78
Here we go!

De sculptamold:



In vorm gezet:



Basislaag omheen de rotsen:



Na de uitdroging van de rotsen zal de kleur veel lichter zijn waarna ik deze de definitieve kleuren geef dmv. washes, drybrush en olieverf.
De bedoeling is dat deze rotspartij behoorlijk begroeid en overwoekerd wordt.

Nog wat gebruikelijke sfeerplaatjes en het vervolg is morgen[;)]







PS: Zaterdag is het weer bouwdag voor "Mag het wat groter zijn"[:p]  Dus zondag een update in het bewuste draadje[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#79
Evan,  ik vind het knap hoe je met een plamuurmesje alleen die bergstructuur bekomt.  Geen plaaster mallen, gewoon uit de losse hand.

Is de aansluiting met de ballast eveneens sculptamold?  Structuur lijkt anders.  Heb je daar ook al van dat zand/grind overgestrooid?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#80
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Evan,  ik vind het knap hoe je met een plamuurmesje alleen die bergstructuur bekomt.  Geen plaaster mallen, gewoon uit de losse hand.

Is de aansluiting met de ballast eveneens sculptamold?  Structuur lijkt anders.  Heb je daar ook al van dat zand/grind overgestrooid?




Goed gezien Jean,

Sculptamold, Zand erover, nat spuiten en dan lijm met de pipet[;)]

Het fijne zand komt van mn gezeefd emmerke...[:D]
Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#81
Nu dat je toch weer op dreef bent kan je voor mij enkele klompjes
goud maken ??? Je hebt toch gouden handen, niet ?
[:p]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#82
Doet me denken aan het liedje "I've got the Midas touch"

Thx Paul[;)][:I]

Vanavond vervolg[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#83
Toch geen resultaten voor dit project vandaag[:)]

Nadat ik aan de boom voor 'Mag het wat groter zijn" heb gewerkt en mn spullen voor morgen heb klaar gelegd, was het "genoeg" voor vandaag.

De sculptamold van de rotsen is bijna droog dus dat zal zondag perfect lukken.  Ik hoop zondag aardig wat op te schieten.
Ik heb ook van Parick vernomen dat de loskade ver gevorderd is, dus die zal weldra in de eerste module ingepast worden[:p] Allright!

Allen een fijn weekend gewenst en tot zondagavond[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#84
Voila weer een update[:)]

Ik heb de rotspartij een kleur gegeven met wat accentjes[;)]





Het zal pas volledig tot zn recht komen nadat de begroeing er rond zit[:p]

Ik ga nu gezellig voortklunzen en houd jullie later weer op de hoogte[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#85
Jij hebt vrije tijd te veel zeker? Kun je er geen verkopen? Of zijn er toch 25 uren in een dag in Evanland? Zeer chique!!!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#86
citaat:
Geplaatst door conducteur

Of zijn er toch 25 uren in een dag in Evanland? Zeer chique!!!



Euh 48 uur...[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#87
Als je je eventueel nog zou vervelen, ik heb hier ook nog een baantje staan die nog niet af is[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

#88
Indrukwekkend rotspartijtje [:p]
En dat "klunzen" zal ook wel pareltjes opleveren [:)]
Hup, klunsje, Hup [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#89
Ik heb weer wat verder gewerkt en ga nu ns wat opruimen alvorens verder te werken.  
Ik heb een deel foto's die ik straks plaats, maar er zijn blijkbaar  momenteel techniesche moeilijkheden met Photobucket.

Tot zo
[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.