Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

evan

#60
Sorry Jean,[:D]

Hier volgende de laatste voor vandaag:

De overweg is klaar en de ballast ook.  Morgen als het lukt qua tijd, ga ik de weg beginnen te maken.  Donderdag in alle geval gaan we voort [;)]

Klaar om in te lijmen:


De overweg:


Stukje plastic band van verpakkingen:


De erwerking van het stukje plastic:


De mannen van den "Infra" gaan naar huis...


Tot later[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

#61
Zozo weeral knap h?.
Vraagske, welke schaal is de stoomloc en welk merk ?
Ik vermoed Piko schaal G. Is dat dan 1/22.5 ?
Is LGB ook niet 1/22.5 ?
Is nogal verwarrend voor mijn simpel brein.

Vraag dat maar omdat ik ooit een stoomloc op schaal 1/22.5 in een display wil die op rollen kan draaien.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

#62
@Tothepoint,

De locs zijn op schaal 1/32 of spoor 1.  Namelijk het merk Marklin/Hubner.  Binnenkort worden deze aangevuld door een BR 50 van KM1 met cabine tender.[:p]

Grts[;)]

PS Piko is idd. 1/22,5 maar de verhoudingen kloppen niet qua spoorbreedte[:(]  LGB is ook 1/22,5, maar dan wel correct als smalspoor dan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

#63
Mooi maar............,

Evan moet je nu iedere keer met dat pipet lijm druppelen?

Van mijn werk gebruik ik 50cc spuiten met speciale stompe naalden om ballast te lijmen. Gaat super snel en je kunt er mee doorwerken. Zal u er een paar doen toekomen.

Kees-Jan

evan

#64
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Mooi maar............,

Evan moet je nu iedere keer met dat pipet lijm druppelen?

Van mijn werk gebruik ik 50cc spuiten met speciale stompe naalden om ballast te lijmen. Gaat super snel en je kunt er mee doorwerken. Zal u er een paar doen toekomen.

Kees-Jan



Hoi Kees Jan,

Das supervriendelijk, maar dat pipet gaat naar mijn zin ook razend snel.  Nu ik wil het best ns vergelijken, maar maar ik was er niet ongelukkig mee[;)].

Het inlijmen vn mn ballast heeft me 5 minuten gekost... ik ben benieuwd hoe dat met die spuit verloopt...

Groetjes
Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

#65
ik gebruik lege busjes van haarverf, daar zit dan nog een draaistop op zodat ik het busjes (= 125ml) kan afsluiten,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Steam.N

#66
Pipet werkt bij mij ook prima, maar ja, in N-schaal is de ballast ook minder breed [:D][:D][:D]

@evan: thanks dat we niet te lang moesten wachten op de nieuwe fotos [;)]
De verwerking van de plastic strook (foto 4) is erg mooi.
Foto 5 drukt onze neus weer eens op de feiten: in Spoor 1 kun je echt transport organiseren.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#67
Ik gebruik ook een spuit, maar dan van 20cc. Met de dikste naalden die in de handel zijn, en deze afgekort tot een lengte van 1cm.
Je moet zulke naalden maar eens bij een apotheker gaan halen ... "meneer, zo'n dikke naald, dat doet zeer, hoor ..." [:D]

[:p] Mooie overweg, Evan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cozzy

#68
Hoi Evan,

knap werk man! Ik volg dit op de voet, kwestie van een online cursus modelleren te volgen [;)]

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

evan

#69
Thx Gents[;)]

Deze avond moet ik weg, maar om de "kadans" er in te houden heb ik hier wat fotootjes[:D] Ik heb namelijk een uurtje tijd gehad om dit te realiseren...

Ik ben met de betonnen weg in Spe reeds begonnen.

De bekisting:


Rarara... Sculptamold met reeds wat pigment er in:


Gelijk getrokken met een sculpteermesje/spatel:


De bekisting er af getrokken (voorzichtig!)


Met water heb ik dan alles ge-egaliseerd:


Nu maar drogen!  



Als alles droog is schuur ik het boeltje indien nodig nog wat op, kleuren en hopla naar de volgende fase...


Tot later...[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#70
Kom je mijnen oprit ook doen ????[:D]
mvg,
Paul(ogic)

evan

#71
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Kom je mijnen oprit ook doen ????[:D]



Is hij ook maar 60cm lang?  [:D]

Vandaag na het werk nog wat voort gewerkt.  Ik ga dadelijk nog wat werken, maar vanavond ga ik toch maar es wat vroeger stoppen[8D]

De weg is gekleurd en het eerste deel vooraan is ook verweerd.  Daarna heb ik het eerste kleine deel landschap wat aangekleed.

Gisteren was ik voor mn werk op een oud verlaten terrein voor mn werk en er lag een berg leuke grind en steenslag dat ik gezeefd heb om op de baan te gebruiken.  Leuk spul hoor[:)]

Hier het beeldmateriaal[;)]

Wat doen we als het niet snel genoeg droogt...


Schilderen met Polly Scale concrete:

Het verweren is met zwart pigment poeder gedaan.  Nadien vernist met "Dulcote".  Na de droging v/d vernis heb ik met grijs gedrybrushed.

De emmer met de steenslag:


Na wat zeefwerk:


Ik heb een laag sculptamold aangebracht en wat zand (van de emmer) gestrooid:


Bosgrond van gemalen bladeren en houtsnippertjes:


Het booeltje is dan bespoten met "Instanet" ruitenreinger om alles op zn plaats te houden alvoren te lijmen.


Lijmen[:D]:


Het overzichtje:


Nog wat sfeer:







Tot kort[;)]
Hierover komt nog begroeiing maar het schept reeds een beeld[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#72
citaat:
Geplaatst door evan
...maar het schept reeds een beeld[;)]
... en wat voor ??n. Vooral die twee laatste ogen erg realistisch [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#73
Ziet er net echt uit !  Mooi.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

#74
Tjees wat mooi. Je lijkt wel Rembrandt maar dan drie dimensionaal.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )