De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

evan

#45
De wisselstellers zijn op hun best nu.

Vanaf morgen is het Scenery time[:p]

Even nog wat foto's met uitleg...

Onder het mechanisme zijn bewegende delen haal ik de kurk weg.  Geen wrijving meer en de lijm kan er niet meer bij.  Ik let wel altijd op met lijmen, maar je weet maar nooit.

Het gaatje is voor de lichtgeleider:


Nog een oorzaak voor de stroeve werking was het interne veermechanisme.  Zo bleef bij handbediening de wissel in positie, maar nu doen de Tortoise dat.

Dus weg ermee...


De print met verlichting onder de baan:


De nog te lange lichtgeleider


Ik heb de geleider zoals in de handleiding doorgeknipt, maar heb de zijkant nog wat opgeschuurd.  Hierdoor verspreid het licht zich beter:


Voila af!  Natuurlijk zie je in het buitenlicht de lantaarn niet oplichten.  Ik heb er ook een beter schroefje ingedraaid ipv die met verzonken kop.


Net lekker gegeten en nu naar de clubavond[:)]

Tot morgen!

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#46
Blijven doorgaan [:)][:)]
Nu de Scenery aankomt, ga je nog meer je hartje kunnen ophalen !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#47
Vandaag maar een kleine scenery start, maar het is toch al iets...

Eerst heb ik een klein stukje spoor tussen de wisseltong en het hartstuk een beter contact gegeven.  Bij de Hubner wissel is dit met een stukje ijzerdraad dat er tegen drukt gedaan, maar dat gaf slecht contact.  

Dit merk je ook alleen pas als je met het "Kofje" wat rangeert[:D]

De scenery is dus gestart:

De basis voor de overweg...

Licht hellend naar het spoor toe.

Styrodur basislaag...

Hierop komt nog wat hoger relief naar de achterkant toe.

Sfeer rond de wisselstellers... echt leuke dingen.






Het werk van deze avond...


Wordt vervolgd...

Deze avond ga ik nog wat foto's bekijken ter inspiratie[;)]

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#48
Ik laat even de foto's voor zich spreken[:)]












De opening is voor de bodemplaat met loskade[:p]

Op naar de volgende fase[:)]


Groetjes[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#49
Er komt wat vorm in.  
Ondertussen nog eens naar je mock-up gekeken: op welke schaal was dat? totaalafmeting?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#50
Hoi Jean,

Een 30 tal cm lang.  

De baan is werkelijk 6m dus de schaal is 1/20

Ik heb Architecten karton gebruikt als basis.

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#51
Voila weer een leuke tentoonstelling achter de rug en dus terug aan de slag!

Ik heb eerst twee handsteunen van mn V100 gerepareerd.  Deze zijn fragiel en breken dus makkelijk af[:(]  Ik heb ze uitgeboord en een staaldraad ingestoken met stevig resultaat in combinatie met een druppeltje lijm.

Terug voort met de bakken...

Het weer is wat onstabiel en ik wil echt aan de scenery beginnen dus de eerste drie bakken staan nu binneshuis opgesteld.

Ballast testplaatje (net gelijmd)


Eerste railkleur:


De kolenkraan (gemaakt door Patrick)die later een leuke inkleding krijgt in de baan.[:p]


Nog een sfeerplaatje:[8D]


Tot het vervolg[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#52
Als je die Spoor-1 locomotieven in het echt ziet: die stralen pas echt kracht uit !  
Maar al die ruimte die je er voor nodig hebt, om ze een beetje op en af te laten rijden [:(][:(]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#53
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Als je die Spoor-1 locomotieven in het echt ziet: die stralen pas echt kracht uit !  
Maar al die ruimte die je er voor nodig hebt, om ze een beetje op en af te laten rijden [:(][:(]




Tja... ik ken het gevoel, maar wie het grote niet eert is het kleine niet "weert"[:D]

Ondertussen al de dwarsliggers geschilderd en de helft van de eerste module geballasteerd.


(de lijm is nog nat)

Onkruid, gras en ander tussen het spoor volgen nog als de rest morgen gedaan is, maar deze avond ging het rustig door bezoek en andere...

Groeten en tot morgen [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

#54
So heeeeee. Dat ziet er wel heel erg echt uit.
Klasse!
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Kees-Jan

#55
Mooi Evan mooi Evan mooi Evan!

Kees-Jan

Steam.N

#56
Nu nog wat sigarettepeuken en lege colablikjes, misschien een verwaaide gazet.  Dan is het helemaal echt [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

#57
Op welke lijn heb je dat gefotografeerd?
Dat is echt net zoals in het echt. Schitterend mooi man.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

#58
Bedankt he mannen de opzet is precies gelukt[:)]

Hier het vervolg...

Ik ben met de overweg begonnen en ga na dit berichtje de ballast aanbrengen en inlijmen van het tweede deel[:p]

Latjes voorberreiden met een rasp:


Chopper:


Verhoogjes:


Na wat bewerken van het hout en het plaatsen:


Met de soldeerbout gaatjes imiteren:


Kleuren met pigment in alcohol:


Rijvlak van de auto's opschuren...


Drybrush:


Voorlopig resultaat:

De rijvlakken van het wegverkeer dienen nog te worden verbeterd, maar eerst ga ik de ballast afwerken[;)]

Tot later[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#59
Ziet er weer prima uit !
Stop je al vandaag, of mogen we straks nog een lading foto's verwachten?
Een mens geraakt hieraan verslaafd [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }