De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

Kees-Jan

#315
Ahhhhhhhhh hou nou op Evan [8D].

Kees-Jan

Ik ben ook heel de dag met die treinen bezig maar heb geen tijd meer voor de hobby........

evan

#316
citaat:
Geplaatst door Kees-Jan

Ahhhhhhhhh hou nou op Evan [8D].




Niks van[:D]

Vandaag na een frisse of zeg maar koude dag op de echte rails[:)]

Kruiswoordpuzzel invullen:


Dan na droogtijd, een zwarte wash, dybrush, nog eens een wash en wat olieverf:











Voila das weeral een stap verder in de bouw van de module[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#317
Pijnlijk mooi ....
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#318
Het is niet de bedoeling om je pijn te doen[:)]

Vandaag is de brug ingeplant en aangewerkt.  Het spoor is ook geschilderd en de basis voor een landweggetje is ook aangebracht.









Wat rotsdetail...





Zaterdag beginnen we de aankleding zoals: zand, ballast, vegetatie, omheiningen, palen etc...[:p]

Groetjes en tot later[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#319
Lekker rose landschapskleurtje [:D]

evan

#320
citaat:
Geplaatst door milocomarty

Lekker rose landschapskleurtje [:D]



Het is eerder licht bruin, maar als jij roze kleur ziet... ok dan[:D][}:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#321
citaat:
Geplaatst door evan
citaat:
Geplaatst door milocomarty
Lekker rose landschapskleurtje [:D]
Het is eerder licht bruin, maar als jij roze kleur ziet... ok dan[:D][}:)]
Aardig rose hier op mijn scherm, gebrande sienna als basis in de kleur ?  Heeft nl de neiging om roodachtig roze te verschijnen op foto's

Gerolf

#322
citaat:
Lekker rose landschapskleurtje ... Het is eerder licht bruin ... Aardig rose hier op mijn scherm
Gustibus et coloribus ... [:D]
Erg mooie tunnelingang, Evan [:p] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#323
Bedankt Gerolf[;)]

@Milocomarty,  Het roze is weggewerkt[:D]

Wat een bouwdag!  Eerst naar Patrick gereden door het mooie winterlandschap.  Dan de garage omgetoverd tot atelier met geforceerde warme lucht om door te kunnen werken en de koude tegen te gaan.

Geforceerde warme lucht?  Hoe?  Wel...



Dan de brug voorzien van een "Betonnen wegdek"[:D]



En de zijweg is voorzien van gips voor de kasseien:



Nog eens het bewerkte gipsopervlakte...



En ondertussen gaat Patrick voort met de kasseien krassen en schilderen...



De werken tussendoor:



Na 7 uur intesnief werken zijn we tot volgende resultaat gekomen:























Best veel gedaan, maar er is nog werk aan de winkel:
-De achtergrond schilderen
-Sporen airbrushen en weatheren met de andere modules er aan
-Elektro aansluiten
-Bomen maken
-Struiken en andere vegetatie aanbrengen
-Telegraafmasten plaatsen
-Frieslijst maken

En dan naar Ontraxs [:)]

Tot later[;)]


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

#324
Vet !!

Michiel

#325
Evan, dit is nu al een lust voor het oog! Ik merk dat je je goed voelt met deze schaal. De goesting en inspiratie druipt er zo van af. Maar ik hoop toch, dat je na dit project, de Hight Line weer op pikt, en al je kennis, kunde, talent en enthousiasme daarin zal gaan steken. [;)]

(En, nog geen zin in een N-schaal te ontdekken? [:D])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#326
Het gemak en de snelheid waarmee jij prachtige scenery in mekaar tovert blijft indrukwekkend !
Een echte artiest [;)]
Laat het vlug Ontraxs zijn, dat ik het met mijn eigen ogen kan zien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#327
Hey Bedankt voor de lovende woorden!

@Michiel,

Daar zeg je het!  Dit project loopt tot begin Maart.  Daarna werk ik "Lauscha" nog verder af tegen Juni (Sinsheim), maar ik ben nu reeds bezig met het verloop van de Highline te plannen en materiaal te verzamelen en aankopen.  Ik plan de highline af te hebben tegen Oktober.  
De highline gaat wel een beetje afwijken van zijn origineel, maar blijft het centrale thema behouden. NY is nu eenmaal zo een grote stad en ik zou dus een paar verhalen willen vertellen in ??n projetje. Ik kan alleen maar zeggen dat het enorm kriebelt om er aan voort te werken.  

N-schaal?  Wel misschien ooit, maar dan echt een landschapsbaan met parade trajecten!  Mn vrouw is van N-schaal grote voorstander[:)]

Tot later en nogmaals bedankt[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#328
Zeg je vrouw maar dat ze groot gelijk heeft [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#329
De module is op een paar klein puntjes na af!!! [:)]

We zijn best tevreden met het resultaat.

Er komen nog enkele dennenbomen tegen de achtergrond ter hoogte van de module overgang en de elektrische verbinding moet nog een afwerking krijgen.  Thats it!

Hier de beelden[;)]

Zicht van onder de brug...


Een trein in aantocht...


Bovenaanzichten vanop de brug...




Het alarmsysteem[:D]


Terwijl we langs de wei wandelen zien we een trein naderen...


Op de helling hebben we een mooi overzicht en zien het dorp in de verte...


Ik hou van natuur...[:)]


Terwijl we op het perron wachten...


De sporen zijn nog bijgekleurd...


Een bekende van op Lauscha[:)]


Het parkje links van het station heeft vers groen gekregen...




Het verlengde perron...


Tot op Ontraxs...


Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.