De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

D_Loc

#195
Wat een tempo! En dan ook nog zo'n mooi resultaat cre?ren, prachtig!

Van die met de blauwe pet en schort moet je het in ieder geval niet hebben, want die stond erbij en keek ernaar... Handen uit mouwen steken lijkt er niet bij[:D]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Steam.N

#196
Boy oh boy ...  Je BLIJFT er naar kijken ...
Alles perfect uitgewerkt, alles past gewoon op een natuurlijke manier in mekaar, ...
Even genieten, en niet piekeren waarom we zelf zo niet bezig zijn ...
Thanks, Evan.  You made my day [;)][;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#197
Hoi Jean,

Tof dat je van je laat horen vanuit India[8D]

@Dirk bedankt voor je reactie[;)] Tja die kerel vreet niet veel uit.  En weet je, hij heeft nog twee maten[}:)]



[:D][:D][:D]

Vandaag he ik na mn werk de heuveltjes reeds bewerkt[:I]


Gipsdoek


Sculptamold en lijm erover en gezeefd zand en in de bedding van de beek: Keien
Ik ben dan ook begonnen met een houten schuttinkje te plaatsen.
Dit geeft extra diepte doordat er een scheiding is tussen perron en het achterliggende landschap.


Het hekwerk is af.


"Allez dat gaat hier niet vooruit"


Morgen het gras en de rest er over[:)]

Deze morgen kwam de planning laat binnen (Klimwerk), dus modelbouwtijd[:D] want al mn administratie is zoals steeds netjes ok.

De dakgoten van de watertoren:

Styreen profiel met maskingtape er rond als beugel imitatie. (Deze Truc heb ik van Patrick geleerd?


Het dak plaatsen met de handen erbij als referentie om de grootte te tonen.


Nu nog schilderen


Fraai detail

En voila:


Nu de ramen nog en dan is deze ook af.

Nog een extra close up:


Tot Morgen [;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

BigCedric

#198
Wat een tempo en toch zo mooi afwerken.[:p]

Ik ben er zeker van dat dat mannetje en zijn twee maatjes werken terwijl jij er niet bent en ons wijs maakt dat je alles zelf doet[;)]
 

evan

#199
[:D][:D][:D]

Betrapt[;)]

Was het maar waar.  Idereen zou zo'n mannekes willen op de baan.

Net na het werk nog wat gras aangebracht.  Dat zal het enige zijn want ik moet nog weg straks.

Maar het is toch iets...

Het begon goed[B)]  De lijm aangebracht, knop aan, aarding geplaatst en BAM het deksel viel van mn grasaplicator[:o)]



Geen paniek.  Het grootste deel is verwijderd voor hergebruik en dan de stofzuiger.  Nadien opnieuw lijm aanbrengen en voortwerken maar[:)]


Verdunde houtlijm


En hopla... de lijm zie je nog lichtjes, maar dat verdwijnt door er donker zand in te strooien en zo krijg je een perfecte ondergrond.


"Ja, das al beter, mar tis nog ni af zoe te zin"


Voila en ook de voorgrond heeft zn basis.


Dit hoekje krijgt ook zijn aankleding.

En dan ns geprobeerd tussen de sporen als "overwoekerd, maar bruikbaar spoor"







Nu dat dit experimentje redelijk gelukt is ga ik bij de afwerking van de baan er mee voortwerken.

Tot de volgende update[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#200
Ben ik 2 dagen niet op het forum geweest zie ik dit. Ik zeg niks meer.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

#201
Evan,

Werkelijk indrukwekkend! Ik kijk met bewondering en verbazing hoe mooi dit allemaal wordt. Misschien wel zo goed dat het "zoek de fout" wordt. Ik bedoel eigenlijk, het ziet er allemaal smetteloos en proper uit: een perfect egaal balastbed, zomergroen gras zonder onkruid, smetteloze muurtjes... ERG knap gemaakt, maar nog vrij steriel als je snapt wat ik bedoel. Komt mijn vraag: wordt het allemaal nog "verwilderd, verouderd en afgeleefd", of zal daar de tijd voor ontbreken?

Maar nogmaals, ik sta in bewondering voor je modelbouwkunst, dat staat buiten kijf! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#202
Hoi Michiel en Leon,

Bedankt voor de reacties[;)]

@Michiel.

Verwildering komt zeker, maar ik bouw alles op in lagen.  Nu ligt er overal een basislaag scenery en vandaag zelfs het laatste stuk[:)]

Nu ga ik eerst de afwerkingen doen zoals de waterkraan, toren, verlichting etc en dan met mos, struiken bomen de afwerking.

De meeste zaken zoals bomen, struiken, telegraafpalen enz zijn te fragiel om dirrect te plaatsen.

Binnen 2 weken schat ik dat alles af is en dan komt er een defintieve fotoshoot[;)]

De tijd is mn grootste vijand, maar het lukt wel[;)]

Ik ben benieuwd wat het Duitse publiek gaat vinden van het baantje[8)]

Groetjes en tot het vervolg[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#203
Duitsers houden wel van smetteloos! Dat zit goed! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#204
citaat:
Geplaatst door Michiel

Duitsers houden wel van smetteloos! Dat zit goed! [;)]



Dat denk ik dus ook[:D]  "Schokeren" is dus de boodschap[}:)]!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

D_Loc

#205
citaat:
Geplaatst door BigCedric
Ik ben er zeker van dat dat mannetje en zijn twee maatjes werken terwijl jij er niet bent en ons wijs maakt dat je alles zelf doet



citaat:
Geplaatst door evan

[:D][:D][:D]

Betrapt[;)]

Was het maar waar.  Idereen zou zo'n mannekes willen op de baan.

Evan



Weten jullie het zeker? Heb je gezien hoe schoon die schorten en handen van die mannetjes zijn, die hebben echt niets gedaan als je het mij vraagt[8D]
Maar misschien de figuur die bij de waterkraan aan het werk was, dat leek mij een actiever type [;)]

Even zonder gekheid: het gras ziet er bijzonder mooi uit, vooral wat tussen de sporen en in de ballast 'groeit'[:p]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Steam.N

#206
citaat:
... misschien de figuur die bij de waterkraan aan het werk was, dat leek mij een actiever type ...

Dat is maar een idee, denk ik.  Hij was zelfs niet in staat om zijn handen correct op de kraan te houden.  Willen maar niet kunnen [:D]

@Evan: ik val in herhaling.  Super !  Der Meister [;)][;)][;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

martintje

#207
Ik had ff geen flauw benul van de maat van deze schaal, maar nu ik je handjes erbij ziet, valt pas op wat voorgigantische schaal het is.
Ziet er top uit Evan, maar niet het hele jaar door die uitdagingen aannemen heh, dan heb je geen tijd meer voor onze zaterdagse date's [:D]
Mvg Marty

evan

#208
Ach Marty we zien elkaar al in Houten... geen paniek[:D]

Een kleine update maar want er komt bezoek dus... geen modelbouw[:)]

Kozijntjes maken:


Passen en passen en passen en dan lijmen (foto is eerste pasbeurt)


En dan schilderen:



Morgen ga ik de kozijnen nog weatheren en dan de ruiten er inzetten.
De toren ziet er heel anders uit[:)]

Nog 2 sfeerbeeldjes van de loks na een rij-moment[:p]




Tot later[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#209
Goede avond medemodelspoorders[;)]

Dit weekend staat er veel op de agenda, maar weinig voor deze baan.  Morgen wel helpen aan de baan bij een vriend en zondag Familie en vriendendag.

Echter tussendoor gaan we verder.  Zoals vandaag, na een toch wel vermoeiende en onnozele dag (file, werk, file, werk, regen, file)toch wat vooruitgang.

De Stof voor de afrokking is aangekocht.  Deze wordt nog wel gestikt in fraaie plooien voor een fraai aangekleed zicht te geven.

Patrick is langsgeweest om samen de achtergronden te passen en te bespreken.  Tevens worden dan telkens de "to do's" overlopen.

Het begint te korten, maar het is een haalbare kaart.[:)]

En ja ja enkele foto's (uit de hand) van deze avond.

Wat fpto's ter inspiratie voor de schilderingen...


Patrick die de landschapscontouren aftekent...


Wat sfeerbeelden...







De wolken krijgen nog een afwerking met grijs en er komen dan landschapsdelen zoals glooingen en bomen onder met extra kleinere wolken "in de verte".

To do's:

-Voorkant bakken lakken
-Afrokking
-Waterkraan en entourage afwerken
-Wisselstellers schilderen
-Elektrische afwerking
-Glas in de watertoren
-Telegraaf/elektriciteitspalen plaatsen
-Struiken, bomen, onkruid en detail aanbrengen
-Finale weathering van het spoor
-En hetgene ik momenteel vergeet[:I]

Dus wordt vervolgd...

Net voor of vlak na Sinsheim komt er nog een fotoreportage voor jullie en dan gaan we verder met "Mag het wat groter zijn", "The Highline" en  nog een verassing[?]

Bedtime[^]

[;)]


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.