Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

scenery

Gestart door vandomm, 01 oktober 2005, 10:45:00 AM

vandomm

beste leden,
Vragen staat vrij zegt men, dus hier mijn vragen :
Wie kan me helpen aan MSM nrs. 18 - 22 - 23 ?.Alvast bedankt

Als ik reportages bekijk van een baan met station dan zie ik bijna nooit een tunnel onder de sporen om op het andere perron te komen. Wel zie ik regelmatig paden tussen de sporen ! Kan dit nog ?

Wie kan me een winkel aanbevelen met een ruim assortiment aan evergreen en/of Slaters plastic cards .

In nummer 39 wordt de Gras-Master van Noch behandeld. Wie heeft er ervaring met dit apparaat en is dit item voor ieder aan te bevelen ?
Met dank. Cees
Cees .

guy holbrecht

Cees,

Vrijwel alle nummers zijn nog verkrijgbaar bij de Treinboektiek van MSM. In Genk zullen wellicht heel wat oude nummers voor handen zijn op de stand van Modelspoomagazine. Je vindt er allicht de ontbrekende nummers.
Op je tweede vraag kan ik met ja antwoorden. Bij ons, in Zele, kan je nog steeds via een afgebakend voetpad tussen de sporen van perron 1 naar perrron 2. Perron 2 wordt echter niet vaak gebruikt. We liggen immers aan een enkelsporige lijn die in het station ontdubbelt om een trein uit de andere richting te laten passeren. Tijdens de spits is echter perron 2 wel in gebuik. Je moet dan de sporen over.
Wat betreft Slaters en Evergreen is het zo dat de meeste winkels een beperkt basisassortiment in huis hebben. Wil je echter wat meer, dan zal je moeten bestellen in je favoriete shop. Voor Slaters hebben wij dit op onze club zo geregeld dat er af en toe (??n keer per jaar) rechtstreeks besteld wordt in Engeland (wel een vrij omvangrijke bestelling). Meestal is de bestelling dan een weekje later ter plaatse.

Groeten,
Guy

eric

Hallo Cees,

In onze eigen club bestellen ze ook wel eens profieltjes in Amerika, Australie of Canada.
En hangt er vanaf wie eerst naar zijn familie gaat in een van de landen.
Als je geen kat in de zak wil kopen,kan je misschien eerst eens bij de Collectersbank binnen gaan.
Die heeft Trains & Tools overgenomen met de Rik en al.
In MSM 41 staat zijn adres en openingsuren op blz. 10.
Hij had (en hopelijk nu nog)een ruim aanbod profielen enz.
Betreft de MSM nummers.
Die kan ik altijd eens mee naar RSD brengen.
Je laat het maar weten.

marctje

bij collectorsbank kan je inderdaad heel wat vinden van slaters en evergreen, ook messing profieltjes. de openingsuren zijn woensdag van 10 tot 20 uur, donderdag en vrijdag van 10 tot 18 en zaterdag van 10 tot 17 of 18 uur (hier ben ik het ff kwijt) adres is hoek gardencitylaan en gallaardstraat in wilrijk bij antwerpen
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Peter

Verschooten in Antwerpen heeft ook een redelijke keuze. Hij is wel wat duurder dan de Collectorsbank.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

marcgoovaerts

Bij Baillien op de Turnhouse Baan in Antwerpen hebben ze ook een hele keus aan profielen, platen en verven. Goedkoper dan Verschoten. Er zijn er wel twee (twee broers). Vreemd genoeg heeft niet de treinenwinkel de meeste keuze, maar de R/C-winkel wat verderop (nabij IJzeren Brug).