Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Southern Californian Desert

Gestart door daz_one, 23 april 2011, 14:03:40 PM


Dirky

Amerikaans is wel mijn ding niet maar da's top-klasse als je 't mij vraagt!

Metpetergaathetbeter

David,

Eventjes enkele vragen in verband met Amerik. thema.[?]

Die nrs op je wagons die heb je zelf geplaatst ? Met de vrije hand en is dat ook gebruikelijk of gebeurd dat ook in USA ? Verder de afstand tss. de rails is die daar ook zo groot of is het om met je lange wagens gemakkelijk de bochten te kunnen nemen.

Verder is uw baan(volgens sommige eentoning !) maar zoals ikzelf ook al ervaren heb in de USA volledig 100 % realistisch een echt kunstwerkje ! Heb ook al treinen gadegeslagen nabij ; wat is nabij in de USA Las Vagas en Californie.[:p]
Een anecdote wij hadden in Las Vegas gelogeerd en waren onderweg naar San Diego, logeerden wij in een motel. Wij waren op onze motelkamer(eigenlijk een rijtjeshuis) toen ik een ongelooflijk lawaai hoorde afkomen. Maar eigenlijk echt heel veel lawaai ; ik dacht echt dat er een Boeing 747 zou te pletter vallen op onze kamer, wij vlogen naar buiten (echt waar soms kun je ongelooflijk snel zijn) en wat bleek,
Passeerde daar een containertrein (telkens 2 containers boven elkaar), ik dacht een 3tal loc's vooraan vervolgens een heleboel wagons, opnieuw 2 loc's en vervolgens de rest van de trein op 100 meter(kon echt niet geloven dat een trein zoveel lawaai kon maken,gelukkig waren er 's nacht niet zo'n lange, luidruchtige treinen, maar ik was op huwelijksreis en volgens mij zal dat ook wel een beetje gescheeld hebben[:p]
Wanneer je dat niet meegemaakt hebt is het bijna niet te geloven !
Groeten Peter[;)]

daz_one

*Thanks Dirky!!

*Peter, met de vrije hand nrs aanbrengen is NIET gebruikelijk, maar het gebeurd wel:





*Verder de afstand tss. mijn rails is niet 100% realistisch en zeker niet volgens de NMRA normen maar wel volgens een easy/snel en gebruiksvriendelijke methode die in allerlei modelboeken als tip beschreven staat voor de minder serieuze modelbouwer als het op het aanbrengen van track komt, en da is, mijn kurken bedding wordt gemaakt uit 2 lange strips van kurk elke 2 cm breed (beter voor bochten make), wat een totale breedte geeft van 4 cm.. dus de spatie tussen 2 beddingen is ook 4cm. Voor mij is da goe genoeg. Details tot een 100% realistisch tussen afstand ken ik gewoonweg .. nog niet, dat zijn zorgen voor later mijn echte baan.

*Over de eentonigheid van mijn baan ksnap het wel, tis ook maar een deel en de geplande rest van de baan is ook al tijdje afgebroken, dit was een oude shelf baan op mijn kamer waar ik vroeger een marklin baan had, tijdens het veranderen naar US stijl heb ik besloten om er een scenery proef/experiment baan van te maken om te leren, nu nog wachten op een nieuwe woonst en daar zal ik dan van nul beginne.

*Je hebt geluk, ik ben nooit in Amerika geweest :(

Metpetergaathetbeter

David,
Ieder bedankt voor de uitleg, trouwens banen gezien in Balboa Park (San Diego) waar ten op zichte van jouw baan nauwelijks beplanting te zien is ; was nl. een baan in bijna woestijngebied zoals in de USA op vele plaatsen voorkomt ! Heb al eens enkele filmpjes geplaatst over dit thema !
Wel leuk als gegeven als ze zelf die wagons zo kan nummeren dan kun je zelf aan de slag gaan en al je wagons met dezelfde nr. vernummeren en zo op die manier veel verschillende wagons van hetzelfde type bekomen (spijtig doen ze dat hier in Europa ook niet !)
Groeten Peter[;)]

marctje

beste daz one
dit is een mooie start van een baan naar Amerikaans model. Ik zelf ben nu ook bezig met een amerikaans baantje UrHa om mee te doen op de modelspoorminibaantjeswedstrijd van 2012 en ook ik rij met Union Pacific en BNSF/Santa Fe. Alleen zou ik die Europese bufferstop weghalen en ndeze vervangen door een hayesbumper. Amerikaanse loks en wagons hebben namelijk geen buffers.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

daz_one

Hey marctje merci eh!!
Hey weet niet als je goed hebt gezien maar waar die Europese buffer staat das een marklin c track lijn voor mijn ac lokjes afentoe te laten rijden hehe, kweet het past helemaal niet maar ja.. ik heb zelf hayesbumpers van peco die rode van plastic dat je in elkaar moet steken .. maar heb ze nooit gemonteerd.. zoals ik al zei, ik ga op deze baan nix meer doen.

groeten

evan

Even over het hoofd gezien dit draadje.

Mooi werk David!

Ik zie dat je je precies hebt laten inspireren door "Pelle Soeborg"?  Ik zie veel gelijkenissen en dat is een compliment.

De weathering van je wagens zien er ook ferm uit[8D]

Het doet me plezier dat er nog mensen zijn die "Amerikaans" sporen[8D]

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

daz_one

Hey evan, merci voor de complimenten.
Pelle is zeker een van mijn grootste inspiraties, ben een "huge" fan van Pelle, heb al zijn boeken, dvd en ik koop elke maand ModelRailroader waar hij ook soms verschijnt. Heb al in een paar Amerikaanse forums gelezen dat zijn vorige baan Daneville & Donner River afgebroken is en hij momenteel aan een nieuwe project bezig is, ben benieuwd maar een ding staat vast, het zal weer ??n zijn van een andere niveau.
Voor mij is hij de "Michael Jordan" van het modelspoor lol.

Heb een paar foto's van zijn werk online gezet, moest er iemand hier zijn die hem niet kent:
http://www.trainlife.com/albums/view/2494

PS evan: "Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap". Is dat niet de meest onderschatte quote ooit? hehe dies schitterend!

Durango

Hey David,

Ontdek het draadje nou pas. Schitterend. En ook fan van Pelle.[:D]
Ook ik heb al zijn boeken. Ik bouw echter in de Rocky Mountains, om precies te zijn de staat Colorado.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )


evan

Hoi David,

Thx voor de opmerking over mn "slogan"

Pelle is inderdaad met zn nieuwe baan bezig.  Het is absoluut een goede modelbouwer en heeft knappe ideeen.  Hij wordt wel goed gesponserd door de scenery fabrikanten en daardoor gebruikt hij vaak echt merkproducten ipv alternatieven.
Ik heb hem reeds mogen ontmoeten in Rodgau op de US convention en Pelle is best een aardige kerel.  Hij deed er demo's ivm weatheren en dat was de moeite!
Ik lees ook elke keer de MRR en normaal als alles goed verloopt staan we met B&B er ook ns in dit jaar.  Beter gezegd in de jaarlijkse special "Great Modelrairoader".  In het slechtste geval word dit naar volgend jaar verschoven, maar de publicatie komt zowieso.[8D]



Ik ga je draadje zeker blijven volgen!

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Heb nog een film liggen (video) van de Cahon Pass in California. Een treinrit die zeker de moeite waard is.
Als je hem wil hebben, kom je 'm maar halen, David.
Met vriendelijke groeten
Peter

Reeks1976

Heyhey,

Heb je mooi gedaan zeer serieus bezig ,mooie wagens en loks heb je ,eveneens een puike baan om je vingers bij af te likken.
Jou 4 opstelsporen spreken mij aan , en wel omdat verder wil weten wat aan de andere kant aan sporen plan zit, kun je eens een mooie overzicht filmen van het totale geheel? of op de fot mag ook .
Ga zo lekker door want het is echt om te smullen .

Groet Alexander