Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zelfbouw draaischijf H0, iemand ervaring daarmee?

Gestart door Pol, 21 april 2011, 16:05:43 PM

Pol

Hoi,

Gezien ik nog volop in planningsfase (en ondertussen in verbouwingsfase) zit, geniet ik van mijn tijd om het modelbouwwereldje te verkennen in de hoop te kunnen starten met het meest geschikte materiaal voor wat ik in mijn hobbyruimte wil verwezenlijken.

Bij het zoeken naar draaischijven voor mijn depot kom ik steeds te grote of te kleine modellen tegen. Tot ik deze vond: urlhttp://www.draaischijfhk.nl/index.php?page=home/url

Misschien heeft hierover al ooit iets op dit forum gestaan, maar ik vind het alvast niet.

Zijn er van jullie die al gebruik hebben gemaakt van dit systeem of een andere manier hebben om zelf een draaischijf op maat te maken?

Alle tips zijn welkom (met foto's graag natuurlijk! :p)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

WAJ Janse

Hallo Pol,
ik heb met hetzelfde probleem te kampen gehad als jij.
Eigenwijs als ik ben, ben ik zelf zo'n ding in elkaar aan het prutsen,
waarbij ik de stops gewoon zelf (handmatig) moet regelen (wordt gokken
dus).
Ik heb indertijd zelf ook wel bij Henk Kooiman ge?nformeerd.
Maar kijk eens even op dit forum: http://forum.beneluxspoor.net
Geef zoekopdracht "draaischijf hk" in en je komt een aantal hits tegen.
Wellicht dat er wat tussen zit voor je.
Vast succes, en ik ben benieuwd welk systeem jij uiteindelijk
kiest.
M vr gr,

Wim
 

Pol

Welk systeem ik uiteindelijk kies, zal waarschijnlijk pas over lange tijd duidelijk worden. Momenteel ben ik nog volop in research (maar het schiet op hoor!)

Bedankt voor de link en de reactie!

Grts, Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...


Durango

Hallo Pol,

Ik ben ook een draaischijf zelf aan het maken geweest. Deze was echter te licht en begon te kiepen als er een lok op reed, zelfs smalspoor.[:D]
Ik heb nu in de USA een kit gekocht met witmetalen onderdelen (lekker zwaar). Ik ben de draaischijf nu weer zelf aan het bouwen waarbij ik onderdeln van de kit gebruik. Ik moet namelijk een soort Gallows type hebben welke nu eenmaal niet is te verkrijgen.[^]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kees-Jan

HK of te wel Henk Kooiman is lid van onze modelspoor vereniging. De draaischijven die hij maakt/bouwt zijn super!

Kees-Jan