Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

problemen met fleischamnn twincenter

Gestart door Sebastiaan, 21 april 2011, 08:01:25 AM

Sebastiaan

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleem met me fleischmann twincenter of wat ook mogelijk is mijn digitale decoder in de lok werkt niet goed.

Even een korte uitleg over de set-up die ik gebuikt heb om het probleem te testen.

stukje baan van 4 rechte 200mm stukken en 1 voerding rail 36graden bocht.

na het uitlezen van mijn lok ben ik hem aangaansturen.

Dit is wat ik ondervond. lok komt langzaam opgang gaat daarna stotteren en valt stil.

Nu denk ik dat de lok gaan mooi signaal binnen krijgt dus ik zat er aan te denken om een booster te gaan halen. Maar lost het probleem dan wel op.

Is er iemand die dit al is mee gemaakt heeft of zou er een foute instelling kunnen zijn van de DCC decoder.

Alvast bedankt,

Sebastiaan

doomslu

Je spreekt hier van "de loc", wat doet een andere loc?
Op die manier kan je het probleem al halveren, ofwel is het de loc zelf, ofwel de rest (centrale en/of aansluitingen, railverbindingen).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sebastiaan

Helaas beschik ik op het moment maar over 1lok die standaard werd mee geleverd in het startset. Ik plaats een linkje naar welk startsetje het is.

http://www.modellbahnwelt24.de/bilder/produkte/gross/16698_1.jpg

gr sebas

Klaas Zondervan

Een booster zal niet helpen om het probleem op te lossen. In het Twincenter zit nl. al een booster ingebouwd, en bij 1 loc heb je echt geen extra booster nodig.

Je zegt dat je de loc hebt uitgelezen. Waarom heb je dat gedaan, en wat heb je dan uitgelezen?
Heb je ook iets aan de instellingen gewijzigd?

eric

lijkt mij meer een probleem van stroomafname door vuile rails en vuile wielen van de loc

Sebastiaan

Ik ga de rails nog is goed schoon maken en de wielen van de lok ook is reinigen. Verder ga ik de decoder terugzetten naar de fabrieksinstellingen om er zeker van te zijn dat de vorige gebruiker gaan rare dingen heeft ingesteld.

Hopelijk los dit het probleem op, anders ga ik langs bij de locale modelbouwzaak om te vragen of ze zowel de centrale als de lok willen testen.

Ik plaats de bevindingen weer online


INFO

Sebastiaan,

De centrale kun je wel thuis laten, het probleem zit in de lok, lijkt mij een probleem met de stroomafname, oftewel vervuiling of versleten contacten, verbogen contacten.

Alleen de waarheid ligt in het midden.