Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

type 11

Gestart door Dirky, 17 april 2011, 20:42:54 PM

Dirky

Sommigen onder jullie zullen zich de type 11 wel nog herinneren. Na enkele tegenslagen met de verbouwing van een BR38 naar type 64 dit weekend heb ik de 11 weer bovengehaald.

De kast is weer helemaal netjes opgekuist:
IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/Type%2011/20110417003.jpg/IMG
Alle stukken zijn nog heel :)
IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/Type%2011/20110417001.jpg/IMG

Op de eerste foto zie je de nieuwe rookkast in aanbouw. Een uurke later is deze nieuwe rookkast in stukken van elkaar gevallen door iets te lange verwarming met de toorts :(
Hopelijk wordt ook dit weer geen processie van Echternacht...

PS: aan de moderatoren; Het oude draadje mag verwijderd worden want de oude foto's zijn (voorlopig) niet terug te vinden.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Dirky
PS: aan de moderatoren; Het oude draadje mag verwijderd worden want de oude foto's zijn (voorlopig) niet terug te vinden.
Aha - daarom een nieuw draadje [8)] Omwille van de "(voorlopig)" in je zin ben ik geneigd nog wat af te wachten vooraleer iets te schrappen [;)]
In elk geval: succes met dit project [^] Hopelijk krijg je in de loop van ... terug inspiratie en moed voor je 64 [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

De 3D samenbouw is ditmaal gemodelleerd met stukken die eveneens op een etspatroon zijn getekend. Het wordt als het ware een bouwpakket!



De MASHIMA motor is volgens mij te groot dus moet ik op zoek naar een kleiner exemplaar maar dan met een grotere reductie.

Verder zoek ik ook nog steeds naar 14mm spaakwielen met 12 spaken...

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Dirky

Verder zoek ik ook nog steeds naar 14mm spaakwielen met 12 spaken...

HIER al gekeken ?

Dirky

Voor RP25-88 inderdaad een oplossing Patrick. Ik heb echter een tijdje terug de prijs gevraagd voor een Proto87 stel en dan spreken ze van minimum 125?... dat is een beetje teveel van 't goede...

Ik denk nog eens een stel te kopen van Romford en die dan te verbouwen. Probleem is wel dat je niet kan solderen op die wielen van Romford.

marc goovaerts

Hopelijk vind je de foto's nog eens terug. ze waren al erg interessant toen. En zo zou dit heel mooie draadje terug compleet worden van begin tot (waarschijnlijk prachtig) einde.

Dirky

wie zoekt, die vindt!

ik heb een reeks foto's teruggevonden. 'k Zal ze asap terugplaatsen waar mogelijk...

Gerolf, kan jij de beide draadjes aan elkaar plakken of???

Gerolf

Draadjes aan elkaar plakken gaat niet, helaas.
Ik zou voortborduren op je eerdere draadje (de nieuwe info er achteraan) als je van de oude reeks genoeg foto's hebt teruggevonden.
Andere mogelijkheid: een "korte samenvatting van het voorafgaande" in dit draadje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Je kan hier natuurlijk wel gewoon een link naar et gerestaureerde draadje plaatsen ook.

Bij een samenvatting riskeert er nogal wat verloren te gaan.

En als je het heel compleet wil doen, dan is het een berg werk. Ik ben de zeer interessante inbreng van Stefan Appelmans al en tijd aan het ineenplakken tot een soort 'PDF-boekje', tussen soep en... . Maar het einde daarvan is nog lang niet in zicht.

Dirky

OK... ik stop hier en borduur verder onder "Ooit zal het klaar zijn"... Daar vat ik kort samen wat hier staat en dan kan dit hier weg...

sorry voor de verwarring maar zo gaat het er nu eenmaal aan toe in mijn bovenkamer [:)]