de stoep

Gestart door n/a, 30 september 2005, 13:02:59 PM

n/a

Hallo ,
Ik las bij ??n van de onderwerpen dat iemand een een asfaltweg wilde maken en hoe dat het beste kon en vervolgens kwamen er een aantal oplossingen .
Mijn probleem ligt naast de asfaltweg n.l de stoep !
Misschien dat er voor mijn "stoep" ook zoveel oplossingen zijn .

Lucas Wiersema

janjozef

In de laatste modelspoormagazine staat al de eerste oplossing een stoep maken in kalk inkrassen (de tegels) mal van maken en afgieten vervolgens nog schilderen en verweren. Indien geen twee dezelfde stukken aanwezig zijn kunt ge werken met witte klei stoep aanleggen en elk stuk inkrassen volgens het principe van gerolf of met stukje vierkante buisjes van 4 op 4 mm (= 35cm op 35cm) indrukken. Laten harden en schilderen. Verder hebt ge nog de techniek met karton en daarop steentjespapier gelijmt, of uitgesneden uit plasticard en telkens schilderen.
Ik stop hier dan kunnen de collega forumisten ook nog een paar tips geven, gegarandeerd dat er bij zijn die ik nog niet kende.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Hoi,

Ik maak mijn stoepranden uit #KATPACK#. (Sorry voor de schrijfwijze indien verkeerd).

Dat is een soort karton plaat met schuim er tussen in, die gebruikt word door architekten, om een presentatoe voorbeeld te maken van hun plan. Dus een 3d object.

Het bestaat uit verschillende diktes, maar ik gebruik meestel de 3mm versie.

Dun uitsnijden, dan op ??n zijde met opgeloste houtlijn er een ander laagje karton erop lijmen en inkrassen. Schilderen of ververen en klaar is kees.

Voordeel hier is, dat je uit ??n stuk van 1m een lange rij kan afwerken en het ook gemakkelijk is om garage opritten direct klaar te hebben.

Hopelijk was dit goed voor jullie.

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?


Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.