Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 164

Gestart door Jurgen, 15 april 2011, 17:10:19 PM

Jurgen

Vakantie en goed weer is voor mij een reden om de fiets nog eens boven te halen. Vorig weekend was het dus weer zo ver.
Bastogne was de startplaats en Wiltz was de voorziene stop, maar dat was buiten een marathon gerekend in Wiltz.

Toch nog een goede 17 km gefietst en 3 van de 4 tunnels meegenomen.

Jullie kunnen url="http://fietssporen.webs.com/lijn164.htm"hier/url meegenieten.


Weet iemand misschien waarvoor het ding op volgende foto dient? Volgens mij de afbakening van het spoorwegterrein, maar ik ben niet zeker. Vanaf de grens in Luxemburg kwamen we die dingen om de zoveel meter tegen.
IMGhttp://i4.photobucket.com/albums/y118/Jurgen_VG/Fietspad%20lijn%20164/100_7434.jpg/IMG
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Aart

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Weet iemand misschien waarvoor het ding op volgende foto dient? Volgens mij de afbakening van het spoorwegterrein, maar ik ben niet zeker. Vanaf de grens in Luxemburg kwamen we die dingen om de zoveel meter tegen.



Mijn eerste reactie zou een grenssteen zijn, maar op je site geef je zelf al aan dat dat niet klopt. Even googlen leverde me trouwens op dat er tussen Belgie en Luxemburg geen stenen maar gietijzeren palen staan. Bron http://www.grenspalen.com/belux-index.html. Interessante site trouwens, die helemaal over grenspalen en grensstenen gaat.

Mogelijk dat het om een oude grens (geen landsgrens) gaat?

Jurgen

Ja, ik ben deze palen verschillende keren tegen gekomen langs de spoorlijn, zeker meer dan 50 keer om de zoveel meter. Alleen in Luxemburg want in Belgi? stonden ze niet.
Volgens mij is het een Luxemburgs equivalent van de Belgische betonnen blokjes met een B-logo erop om de grens van de spoorlijn af te meten.

Wie kent er iets van de Luxemburgse spoorwegen of weet een goede site om zo'n dingen op te zoeken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Luc (Doomslu), U wordt gevraagd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Luc (Doomslu), U wordt gevraagd [;)]

Ik moet het antwoord schuldig blijven, maar ik zal eens kijken of ik hier iets over vind.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Eigenlijk een perfecte plaats voor een treinvereniging.
Niet?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Welke plaats bedoel je Ruben? De spoorlijn of 1 van de stations?
En bedoel je dan een modelspoorvereniging of echt een spoorwegvereniging?

Het laatste lijkt me nogal moeilijk vermits de rails allemaal weg zijn. Dan zou het geen treinvereniging, maar een busvereniging moeten worden. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Als je weet dat je tegenwoordig goedkoop rails kan vinden en er een bedding is is hat makkelijk maar je hebt nog de kant van de ?'s
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer