Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mijn eerste poging (draaistellen)

Gestart door Binco, 14 april 2011, 14:41:17 PM

Binco

Vandaag was het voor mij de eerste keer dat ik ben beginnen wheatheren.
Na veel artikels gelezen te hebben hier op het forum en in msm heb ik besloten het ook maar eens te doen want ik stoorde mij al een lange tijd aan de draaistellen van de meeste loks. Soms zag je er totaal niets van door dat egale zwart.
Daar heb ik dus iets aan proberen doen en ziehier het resultaat.
Tips, hints, verbeteringen,... allemaal welkom want het is mijn eerste keer h?:I:)

imghttps://lh3.googleusercontent.com/_Pk-btciD9uU/TabqTwP5wnI/AAAAAAAAAhM/p8eW7HdZVUI/P140411_14.320001.JPG/img

imghttps://lh3.googleusercontent.com/_Pk-btciD9uU/TabqUNNUYWI/AAAAAAAAAhU/61KnL12EIyo/P140411_14.320002.JPG/img

imghttps://lh4.googleusercontent.com/_Pk-btciD9uU/TabqUSzc_zI/AAAAAAAAAhY/IZe9sa2ST4w/P140411_14.310001.JPG/img

*Nu het moeilijkste bij wheatheren vind ik: Stoppen:D:D


Durango

citaat:
Geplaatst door Binco

*Nu het moeilijkste bij wheatheren vind ik: Stoppen[:D][:D]





En dat is het allerbelangrijkste. [:D] Op tijd stoppen. Overigens ziet het er voor een eerste keer helemaal niet verkeerd uit. De veren in de draaistellen zouden een iets nieuwere roestlaag (ietsie pietsie meer oranje) mogen hebben.
De details komen gelijk ook beter tot hun recht.[8D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

railman56

niet slecht voor de eerste keer
hoe heb je dit gedaan?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Binco

citaat:
Geplaatst door railman56

niet slecht voor de eerste keer
hoe heb je dit gedaan?
marc



Ik heb eerst met waterverf (bruin) de draaistellen ingesmeerd.
Als deze droog waren zat er in elk kiertje een roestkleur + een bruine schijn op het geheel en op de kantjes en hoekjes zag het wit (vraag mij niet hoe dat dat komt [:I]) daarna met pigment de draaistellen bewerkt.
[:)]

railman56

daarna met pigment de draaistellen bewerkt.

best nog afwerken met matte vernis om je verweerpoeders te fixeren [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

bollen neus


Binco

citaat:
Geplaatst door railman56

daarna met pigment de draaistellen bewerkt.

best nog afwerken met matte vernis om je verweerpoeders te fixeren [;)]
marc



Wel dat fixeren ga ik zo laten denk ik,
Ik weet wel dat na een tijdje bijna alles er wel zal af zijn maar dan doen we het gewoon nog is.
Het is maar dat als ik ooit genoodzaakt ben deze modellen te verkopen (ik hoop van niet!) dat ik deze met een beetje water terug proper krijg. [:)]


Of krijg je het er nog wel af als het model is overspoten met matte vernis?[B)]



Gerolf

citaat:
Geplaatst door Binco
...Het is maar dat als ik ooit genoodzaakt ben deze modellen te verkopen (ik hoop van niet!) dat ik deze met een beetje water terug proper krijg. [:)]
Voor mij is een mooi geweatherde tweedehandsloc m??r waard dan een gewone occasie, hoor. Ik vind dit dan ook geen goed argument om je werk niet te bewaren (=fixeren) voor later.
Telkens opnieuw moeten verweren omdat de vorige er af is gegaan kan misschien nieuwe en verrassende effecten geven, maar het lijkt me vooral werk zoeken.
Ik heb geen idee of je matte vernis er terug af krijgt (sommige producten waarschijnlijk wel) - maar ik zie zoals gezegd geen reden om je mooie werk niet degelijk te fixeren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

René

Het moet wel een bijzonder model zijn wil hij later tweedehands nog behoorlijk wat opbrengen. Persoonlijk koop ik treinen toch echt voor mijzelf en niet met het idee ze later te verkopen ook al gebeurt dat wel.
Als er al sprake is van MOETEN verkopen dan levert het meestal sowieso minder op. Bij verkoop van modellen waar ik niets meer mee deed heb ik geen verschil gezien tussen de opbrengst van geweatherde modellen en die met fabrieksglans.
Rijk zul je van de verkoop niet worden. Het aanbod is al erg groot.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Binco

@ Gerolf
Dat ik dat dan elke keer opnieuw moet doen vind ik niet erg, in het echt zijn de loks ook niet altijd vuil en niet altijd proper. Een lok mag ook wel eens terug proper zijn vind ik!
Ik ben nu ook geen snob die een gewheaterd model nooit zou kopen omdat deze niet meer nieuw is, daar deel ik uw mening maar zo lopen er wel andere mensen rond die er wel zo over denken![;)]

@ Ren?
Ik weet niet wat jij veel geld vind maar als ik 170? krijg van een 2dehande lsm (voorbeeld) vind ik dat veel geld en zeker als je dan voor een vuile maar 140? ofzo zou krijgen (ik baseer mij hier niet op feiten enkel op wat ik denk).
En niet te vergeten, als 16-jarige student weet je nooit wat er mij nog allemaal te wachten zal staan.
Stoppen met de hobby zal ik niet doen daar ben ik zeker van maar hoge school of universiteit is ook niet goedkoop h?[;)]!

Terug over de modellen: in de club ook al leuke reacties gekregen dat het mooi oogt.
Zelf vind ik het toch ook goed geslaagd en het is daarom dat we het doen, toch[:)][;)]


marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Binco

Stoppen met de hobby zal ik niet doen daar ben ik zeker van maar hoge school of universiteit is ook niet goedkoop h?[;)]!




Wacht tot het eerste serieuze lief eraan komt. Moordend voor zowel tijd als geldbeugel ! Daartegen zijn treintjes h??l goedkoop [:D]

Thommy

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Binco

Stoppen met de hobby zal ik niet doen daar ben ik zeker van maar hoge school of universiteit is ook niet goedkoop h?[;)]!




Wacht tot het eerste serieuze lief eraan komt. Moordend voor zowel tijd als geldbeugel ! Daartegen zijn treintjes h??l goedkoop [:D]



feit en alles kost verdomd veel geld. Hobby staat ook op een laag pitje, ben al 6jaar bezig met een paar gebouwen te maken en alles te vinden (ben ook nog steeds 1 van de jongere hier met m'n 28j)

nu gaat alles naar verbouwingen huis, dan naar kosten en wat over is wordt dan nog verdeeld over al m'n hobby's, die allemaal veel teveel geld kosten [:(].

Maar verkopen doe ik nog altijd niet, behalve dat ik wel eens grote kuis ga houden in wat ik ga houden 1 maal het huis af is [:D] nu ligt er teveel van allerlei tijdperken, landen en soorten
Greetz

Thommy