Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

zelfbouw verkeerslichten

Gestart door sn00zerman, 13 april 2011, 20:47:51 PM

railman56

@marc, misschien wel interessant maar wel met een beperkte lengte[:(]
enig idee of je die kan solderen of lijmen?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

marc goovaerts

Tja, je kan niet alles hebben h?. Breekt wel de verveling als je de zoveelste keer 'plat' ligt. Alles wat ze in en aan je gebruiken met modelspoorogen bekijken...
Het lijkt inox of minstens verchroomd, in ieder geval uiterst sterk spul.. Beide lastig om te solderen denk ik. Maar lijmen zou toch moeten kunnen ?

Nu, op het forum zitten er een paar die in de (para)medische hoek bezig zijn. Anderen die alles afweten van solderen. Minstens ??ntje die beide combineert... Allo ?![:D]

Dirky

naalden solderen lukt niet! om te verlijmen kan je best de oppervlakte beschadigen om hechting te krijgen...

Bij Knupfer in Duitsland kan je veel kleine diameters messingbuis kopen! Prima service trouwens...

Aan Kris, je zou zeker "dunner" moeten werken. Als je die zaken in de verf zet zal het nog meer opvallen dat alles te zwaar is uitgevoerd!
Wat de electronica betreft lijkt het wel OK maar vraag ik me wel af of je niet beter (goedkoper) een verkeerslichtmodule gekocht had. Die dingen kosten geen 8 euro, 12 LEDs inbegrepen...

Gerolf

Messingbuis bestaat zeer dun. De dunste die ik hier heb heeft een buitendiameter van 1, en een binnenruimte van 0.6mm.
Nadeel van messing is wel dat het niet zo stevig als bvb injectienaalden. Om die laatste met iets te verbinden:
Lijmen kan (secondenlijm bvb), maar dan eerst wat opruwen zoals Dirky al zei
Solderen kan ook, als je ze eerst verkoperd: In kopersulfaat en stroom erdoor (je andere pool is dan een koperdraad)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw