Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Groterdamse Projecten

Gestart door Chris, 13 april 2011, 01:02:58 AM

Gerolf

#30
Mooi gebouw(d), Chris [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Chris

#31
Dank U. :)

Door naar de flat van Artitec. [:D]

Chris

#32
Eerst nog even een muziektent van Tillymodels gebouwd


Dirky

#33
ik heb zo de indruk dat de muzikanten vrij klein zijn in vergelijking met de hoogte van de traptreden... of zie ik dat verkeerd?

Chris

#34
De treden van deze kit zijn inderdaad aan de forse kant.

mdvholland

#35
citaat:
Geplaatst door Chris

Komt door de foto. (en op de foto is ze net vers uit de verf)
Alles is geschilderd, dus geen plastic meer te zien. [:)]
Model moet nog even lekker uitharden en opdrogen :)



Chris, kun je ons wat vertellen over je kleurgebruik? Ik vind de baksteenkleur erg goed getroffen.

groet,
Matthijs

Chris

#36
Van de kapel is het
Humbroll 62(bruin)**  35(wit)* 61(rood)*
Revell 85(bruin)88  5(wit)*   36(rood)*
(** of * is mengverhouding)

Bij de loods en muziektent is het een spuitbus van het stilleven (praxis) met de kleur Romaans Terra.

vervuilen met een wash van zwart en groen en drybrush met wit.

Kees-Jan

#37
Blijft dat goed plakken in ??n keer met die spuitbus op dat resin Chris? Goed idee om die kleur te gebruiken.

Kees-Jan

Chris

#38
Ik ben er zelfs een keer mee in paniek naar de heetwaterkraan gelopen toen ik een verkeerde kleur voor de vervuiling gebruikte, en heb de verkeerde vervuiling met schone terpentine eraf gekregen terwijl de verf keihard bleef zitten [:D][:D]

Kees-Jan

#39
Ah okay.

Kees-Jan

NB kun je voor mij een busje meenemen dan haal ik het wel op bij je [;)][;)][:D][:p]

Chris

#40
Gaat dinsdag worden :) Dan pik ik er een mee :)

DelticPower

#41
Hoi Chris, volg al een hele tijd je publicaties op je webside en op het beneluxforum en hier. Jouw keuze om het plan "de lage zij" van Huib Maaskant te gaan gebruiken vind ik geweldig. Ben er zelf ook mee aan het knutselen. Helaas is mijn ruimte wat kleiner zodat het aangepast moet worden. Las op jouw side dat jij ook aanpassingen moest doen. Ben daarom heel benieuwd naar jouw baanplan. Komt dit binnenkort op je side? Of wil je me vooruit helpen via een pb.
Alvast bedankt en succes met je baan.
  Met de groeten van Jan.

Chris

#42
Nou, ik verzin de andere delen dus inderdaad zelf.
Ik had al een stuk naar Doodstil liggen (de rechtse kant van de baan) maar was totaal niet tevreden. Ik kreeg toevallig deze week zomaar een helder moment [:D] en ga dat gedeelte nu opnieuw leggen, maar dan wel zoveel beter.
Een baanplan komt pas online als de baan echt ligt :)
Maar vraag maar wat je eventueel wilt weten via een mailtje of pm hoor :)
De linkerkant van de baan zit alleen nog maar zeer globaal in mijn hoofd.

mdvholland

#43
Dank voor je kleurtips. Ik ga ermee aan de gang.
Wat ik eerder fout deed weet ik niet, maar ik kwam nogal eens te donker uit, of met een bruin dat naar paars zweemde.

Houd ons op de hoogte van je vorderingen, zeer lezenswaardig!

Matthijs

PS als ex-Doetinchemmer: zeg Artitec maar dat ze de kapel toch vooral in productie moeten nemen.. [;)]

Chris

#44