polyurethaan afgietsels lijmen

Gestart door vyncky, 12 april 2011, 20:01:35 PM

loco

Heb je al eens loctite voor schroefborging gebruikt?
Dit is geen loctite die je in de brico's koopt. Dit is consumenten secondenlijm. De loctite die ik bedoel dient om schroeven vast te zetten, maar ze daarna nog terug open te krijgen. Je hebt twee soorten. Ik gebruik de blauwe.
Het voordeel van deze lijm is dat ze een langere droogtijd nodig heeft en dat je de overtollige lijm kunt verwijderen zonder dat het zichtbare sporen naalaat. Ik gebruik het ondermeer om fabrieksplaten en dergelije op een loc aan te brengen. Je kunt uw onderwerp nog gemakkelijk positioneren en daarna de restjes lijm verwijderen. Het duurt even voor de lijm droog is, daarna wachten tot ze is uitgehard.
Deze lijm verkopen ze bij Conrad in kleine en grote flesjes als LOCTITE schroefborging 243 5 ML 7,99 euro. Zie verder voor de juiste referentie.
Ik vind momenteel mijn flesje niet. Zal wat harder moeten zoeken, anders zou ik het eens willen uitproberen voor ruitjes.

Het flesje dat ik heb komt blijkbaar niet van Conrad. Het is Zap Pacer Z-42
De loctite die je moet nemen is Loctide 648. Deze vind je bij Condrad onder nummer Bestnr.:  241024 - 8A en is lijm voor het  vastzetten van lagers en bussen, en kost wat meer 7,79 euro. (Sorry voor de verwarring