Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

gebouw van een cent

Gestart door erik de noorman, 11 april 2011, 23:28:19 PM

janjozef

#15
knap.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#16
Heel knap [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#17
Eric, heel erg knap resultaat met een erg inspirerend verslag. Wat is het volgende "gebouw van een cent" op het programma?! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

#18
Michiel 't is nog niet af daar komt nog.
Erik

Michiel

#19
[:I] [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#20
Inspirerend!  En leerzaam!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

erik de noorman

#21
Poort 2





Poort 3 van karton



Bijgebouw





Details:















Zover ben ik geraakt dus nu nog verder afbouwen.
Buiten de lijm, verf en de schilderstape heeft dit tot nu toe niks gekost. Alles zelfbouw met huis en tuinartikelen. Modelbouw hoeft dus niet duur te zijn.
Erik

martintje

#22
Waar kan je voor 1 cent schilderstape kopen ?? [:D]
Zonder gekheid, ziet er schitterend uit dat verwwerde beton
Ik heb alleen 1 vraagje over de technike, waarom schuur je de verf nog als het half nat is, want ik kan me zo voorstellen dat je half natte verf eerder uitsmeerd dan wegschuurd, ben dus benieuwd waarom je dat zo doet.
Mvg Marty

Steam.N

#23
Indrukwekkend, Erik.
Mooie foto's, mooie techniek!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#24
Werkelijk prachtig en enorm sfeervol en creatief. Dit is toch wel bovenste plank, hoor! [:p][:p][:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#25
Geweldig mooi, Erik [:p]
Vooral die "plaatstalen" geklonken poorten zijn erg inspirerend [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkske

#26
Dit is dus echt iets om in MSM te zetten h?.[:0]
Na het bekijken van dergelijk staaltje modelbouw heb ik altijd kortsluiting in mijn toetsenbord[:p][|)]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

erik de noorman

#27
Marty,

Als je de verf helemaal laat opdrogen is ze moeilijker weg te schuren. Vergeet niet dat het maar een dun laagje cementpoeder op een stuk karton is. Als je te lang moet schuren schuur je het laagje cement  weg.
Als de verf nog niet helemaal opgedroogd is en je begint te schuren krijg je  plaatselijke vervagingen. Plus als de verf nog niet helemaal opgedroogd is kan je deze na toevoeging van een beetje water de verf terug sterk verdunnen en zo goed als wegnemen met een doekje.
Het cementeren van het karton gebeurd in 2 lagen. De 2 laag moet je in dikte varieren. De dikkere stukken kan je daarna voorzichtig los peuteren en krijg je het effect van afgegebladerde stukken beton.
Het is zoals bij wheateren een beetje proberen en op het gevoel werken.

Erik.

ERVIN

#28
Als " onze " Erik eten kan maken zoals hij aan modelBOUW doet , dan moet ik eens dringend een afspraak gaan maken , want amaai dat is de moeite hoor!!![:0][;)]

Paulogic

#29
Ik rij mee Erwin !! [:p]

Effe Apeldoorn belle !! Zonet mijn toetsenbord stukgezeverd.[:0]
mvg,
Paul(ogic)