Tussendoortje 1.0

Gestart door evan, 03 april 2011, 13:50:09 PM

evan

Hoi Forumvrienden,

In dit draadje zal ik geregeld wat foto's plaatsen van een diorama dat ik bouw om te gebruiken tijdens mn workshops.  Deze materie zal normaal gezien ook gebruikt gaan worden voor enkele artikels in MSM.

Het wordt een diorama met zowel links als rechts een klein talud.  De rotspartij die nu zichtbaar is zal deels overwoekerd worden.  Het ander talud wordt gewoon voorzien van groen en klein detail.  Naast het spoor komt een kleine aarden landweg.
Het spoor zal verkant liggen en jawel het is een Belgisch diootje:D

Ruwbouw

Eerste scenery

Tot later;)

Evan

PS ...de boveleidingsmasten staan er nog maar los op...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#1
Leuk, Evan [8D]
Dit kan iets moois worden om modellen op te fotograferen [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ratje

#2
mmm ziet er leuk uit. Zeker die bovenleidingen ga ik goed in't oog houden [:D]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Thommy

#3
tussendoortje?? [:0]
Greetz

Thommy

conducteur

#4
Een Hangar gekocht om al je (lopende) projecten te realiseren? [:D]
Zeer mooi! Maar ik zie het liever zonder wasdraden!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#5
LOL wasdraden[:D]

Ik had er graag een reeks 13, 21 of 27 op gefotografeerd en dan is het geen zicht zonder wasdraden[:D]

Lopende projecten... tja ambities genoeg, maar dit is echt maar een klein stukje om enkele zaken te kunnen aantonen bij artikel en uitleg.
Het diorama meet 60 op 35 cm en de tijd tussen de fase van foto ??n en foto twee is amper een half uur en de eerste fase een uur dus dit resultaat is ongeveer een werkje van 1,5 uur[8D]

Ik ga het rechtse deel ook nog aanwerken qua basis en het spoor aanbrengen.  De rest volgt pas 28 mei omdat dan het vervolg is van de workshop.

Tot kort en allen bedankt voor de leuke reacties[;)]

Evan



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

#6
We moeten het kind toch ook een naam geven... en dat klinkt beter als bovenleiding...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

#7
Seg Evan als ge ambitie genoeg hebt en toch het maar doet voor artikels en fotokes dan heb ik een win win situatie voor u.
Heb nog een grote baan waarvan zo goed als niets van gedaan is.
Kunt ge pictures nemen zoveel ge wilt en artikels dat ge ga kunnen schrijven !

De oppervlakte is 6.5m op 6.5m met een "gare du nord " (zoals iemand het noemde) dat reeds voor 99,99% bedrijfszeker is. Slechts een adres, bij deze ondertekende oude verwarde mens.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#8
[:D][:D][:D]
Als we zo beginnen, dan geraakt Evan voor JAREN zijn agenda direct ingevuld [:D][:D][:D]
Goed idee, trouwens !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#9
[:D][:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#10
Ik kwam net thuis en dan lag onze Chessie weer ns goed te slapen: " Het Varken"



Nadat ik komentaar gaf kreeg ik volgende reactie:



Straffe manieren[B)]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterBrz

#11
waw schitterend! heb je ook foto's van hoe je tot het voorlopige resultaat bent gekomen, hoe je m.a.w. de rotsen zo verfijnd hebt gekregen?

Groeten, Peter

Steam.N

#12
Evan,

op foto twee zie je dat Chessie het niet van vreemden heeft, he?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

eddy

#13
Inderdaad,de gelijkenis is treffend.Al hoe wel mijn voorkeur naar Chessie gaat[;)]
groeten eddy

Steam.N

#14
[:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }