Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ricko auto's openen

Gestart door Pol, 02 april 2011, 19:48:34 PM

Pol

Ik zag hier onlangs een draadje om Brekina wagens te openen. Die zijn vrij eenvoudig door de bumpers te verwijderen open te klikken.

Maar hoe doe je dat bij Ricko (en Busch) auto's? Ik durf niet te hard te wrikken omdat ik bang ben een en ander te beschadigen. Toch zou ik graag voor een diorama een chauffeur en wat passagiers toevoegen.

Wie heeft hier al ervaring mee?

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

hobbyist

Lampjes voor verwijderen. Had hier enkele waar deze er gewoon uitvielen en waarna het hele autootje uit elkaar viel.

doomslu

Pol, van Busch kan je bouwdoosjes kopen. Die autootjes klikken zo in mekaar en wellicht helpt dat om te weten hoe je ze weer uit mekaar krijgt. Ik heb echter geen garantie dat ze allen op dezelfde manier in elkaar zitten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pol

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Lampjes voor verwijderen. Had hier enkele waar deze er gewoon uitvielen en waarna het hele autootje uit elkaar viel.



Bij Brekina klopt dat inderdaad, maar bij die Ricko-auto's gaat dat niet hoor volgens mij.[:(]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Pol

Even een update. Ik heb een mail gestuurd naar de fabrikant en kreeg volgend antwoord:

citaat:
Dear Mr. Pol Van Gorp,



Thank you for your collection of Ricko cars.

Since our Ricko cars have been fixed with clue, it is very difficult to open those cars without any damage.



Best regards,

Sales Dept.




Er zullen dus grove middelen aan te pas komen als ik bestuurder en passagiers wil toevoegen ... Ik ga er toch nog eens over nadenken precies voor ik eraan begin... [:(]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Paulogic

Gaatje boren langs onder en half bestuurderken in plaatsen ???
Dat zie je dan niet maar er zit wel een baasken in.
Tis maar een idee maar misschien wel bruikbaar.
mvg,
Paul(ogic)

Pol

Daar had ik nog niet aan gedacht! Geweldig idee! Merci!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Paulogic

Succes ! enne graag gedaan. Ik zoek graag naar de
voor de hand liggende oplossing maar ik vind ze niet
altijd... [:I][:)]
mvg,
Paul(ogic)