Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Hulp gevraagd

Gestart door Thorfinn, 02 april 2011, 08:59:21 AM

Thorfinn

Hallo,

ik ben bezig met een baan te ontwerpen in de vorm van een L
maar het lukt me nog niet zo goed, zoals je hieronder ziet is dat nog maar de ruwe schets van mijn baan.
Ik zou graag nog een rangeerstation (geen schaduwstation) erbij willen en wat wissels (slank) ik zou ook graag een brug en een tunnel willen.

Het mag geen spinnenweb van banen worden, want ik wel er nog een hoop scenery bij

mvg thorfinn

imghttp://img863.imageshack.us/img863/6021/rwtkj.png/img

Michiel

Hoi Thorfinn,

ik zou de oplossing zoeken in de vorm van een station (groen) uitgerekt over de langste lengte van de L, en eronder een schaduwstation (blauw) voor de variatie in spoorverkeer. Het is wel even opletten voor de hellingsgraad van het gele spoor links-onder.  Het station kan je inrichten naar eigen voorkeur, thema en tijdperk. Bon, 't is maar een voorbeeld ter inspiratie...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

hobbyist

bekijk deze link maar eens. Waarschijnlijk zul je wel iets vinden wat aan je eisen voldoet.
http://www.maerklin.de/mm/gleisplan_downloads.php

Thorfinn

daar zie ik jammergenoeg niet veel L-banen tussen staan...

gjvdz

Je kan eens kijken of het duitse Gleisplanbuch van Marklin niets is voor jou, ik heb het hier liggen, als je wil kijk ik wel eens of er iets instaat dat je zou kunnen leuk vinden, kan je me de afmetingen geven?
Mvg Giel-Jan

Thorfinn

De afmetingen van de 2 tafels zijn 240x120
ze zijn tegen elkaar gezet in L vorm,
dus het bovenste lange stuk is 360cm.

mvg Thorfinn

gjvdz

Je kan eens kijken of het duitse Gleisplanbuch van Marklin niets is voor jou, ik heb het hier liggen, als je wil kijk ik wel eens of er iets instaat dat je zou kunnen leuk vinden, kan je me de afmetingen geven?
Mvg Giel-Jan

Thorfinn

De afmetingen van de 2 tafels zijn 240x120
ze zijn tegen elkaar gezet in L vorm,
dus het bovenste lange stuk is 360cm.

mvg Thorfinn

Gerolf

Hier hangt een echo [:o)]
Tafels? Zoals in een gesloten oppervlak? Er zijn betere manieren om de onderbouw van een baan te maken, hoor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thorfinn

Zijn er nog mensen met het gleisplanbuch die een plan kunnen vinden voor me?

Alvast bedankt

Gerolf

Een sporenplannen-boek van een fabrikant is geen goede bron voor een realistisch sporenplan. Die mensen willen vooral rails en wissels verkopen, en daardoor krijg je meestal een overvolle "plaat".
Snuffel eens rond in de sporenplannen op dit forum, of in vroegere MSM's. Je zal v??l betere sporenplannen vinden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thorfinn

ben je een hollander?

gjvdz

Hier wordt met scherp geschoten[:D]
Ik heb gekeken en er staat er 1tje in dat goed zou kunnen zijn voor jou, al vind ik dat Gerolf groot gelijk heeft met wat hij zegt.
Mvg Giel-Jan

eddy

Wat bedoelt u met 'Hollander'??Kan alleen maar Gerolf zijn visie bevestigen.De sporenplannen die de grote merken aanbieden zijn allemaal gebaseerd om zo veel mogelijk sporen en wissels te verkopen.
Maak eerst een plan van de omgeving waar u de baan wil situeren,en plan dan het sporenverloop in functie van de omgeving.In het echt was eerst de omgeving en dan de spoorlijn.
groeten eddy

Gerolf

Ik snap die "hollander"-opmerking ook niet goed. Gaat dit over zuinigheid of "woon je bij mij in de buurt" ? Het laatste kan je vinden in mijn profiel [;)]
Bekijk misschien de schets van Michiel nog eens. Het lijkt me een goede uitgangspositie.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw