Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

type64... nog niet helemaal!

Gestart door Dirky, 01 april 2011, 20:55:03 PM

Gerolf

Dat truucje met zand en thinner kende ik niet. Ga ik wel eens proberen. Bedankt [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik heb er ook nooit van gehoord,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky


Dirky




Een poging om de dikke randen van het dak te verfijnen. Met het blote oog is het niet slecht, op de macro opname lijkt het echter niet OK!

Gerolf

Macro is ongenadig [;)]
De klinknagels liggen nu nogal ver van de dakrand. Misschien had het beter geweest om het dak langs de bovenkant te versmallen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Gisteren uiteindelijk toch het dak er afgehaald met de bedoeling een messing dak op te leggen. Bij het bevestigen met sekondenlijm ging het dak er scheef op en bij het verwijderen is dan ook de cabine aan diggelen gegaan...

Hier eindigt dan ook dit project... [:(]

Als er ooit een type 64 moet komen wordt het een compleet nieuwbouw project... veel minder problemen!

Gerolf

[:0] Het is precies geen goeie dag voor modelbouwers [B)]
Evan een sputterlak-probleem
Michiel zijn acteurs kwijt
... en nu jij die een project noodgedwongen moet be?indigen. [:(]
Is een nieuwe kap maken geen optie?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Join the club! Ik bedoel, het lijkt vandaag een beetje de dag van de tegenslag. Het is echt balen, ook voor je zo knap en unieke type 11-project dat met tegenslag blijkt te kampen. Ik wens je sterkte, moed en doorzettingsvermogen. Morgen is het weer een mooie dag, de eerste dag van de werderopbouw...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

De moed verliezen staat niet in woordenboek... [:)]

Belangrijkste is dat we leren van onze fouten!


Toen ik aan de rookkast voor deze 64 bezig was wou ik die ook al hermaken in messing. Door het breken van de cabine is de balans overgeslagen naar de andere kant en loont het niet meer de stukken te lijmen en weer verder te prutsen aan iets wat toch niet mijn ding lijkt. In alle rust hervat ik deze week de seriebouw voor de type 11 en langzaam maar zeker groeit wel ergens een plan een nieuwe type 64 reeks te maken...