Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

graffiti?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 31 maart 2011, 12:03:30 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door daz_one
...valt absoluut niet goed te praten als het om priv? eigendom gaat ... als het over treinen/tram/bus gaat, verkeerssignalering, bushaltes en andere infrastructuren sorry maar daar heb absoluut geen moeite mee ...
Daar hebben we toch een meningsverschil. Dit is OOK priv?-eigendom, maar dan van een bedrijf, en dus ook - terecht - strafbaar.

En er is uiteraard een wereld van verschil tussen graffiti-kunst en tags of ander vandalisme.
Jouw modelbouw is een erg geslaagde weergave [8D] van een niet zo mooie kant van de maatschappij [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

citaat:
Geplaatst door evan

Persoonlijk ken ik enkele grafitti artiesten die knap werk leveren en dat is dan ook een streling voor het oog, maar het werk op treinen, trams, poorten ea is zelfs niet te vergelijken met die artiesten hun werk.


Ik ken (een deel van) diezelfde artiesten ook en die zijn (een beetje?) de dupe van dit soort kladspuiterij.
Er zijn er die er van proberen te leven en echte knappe kunst!

Maar David heeft een prachtige weergave gecre?erd van die kladspuiters. Heel knap gedaan en schitterend verweerd.
Paul

bollen neus

Paul, met de laatste geschreven regel ben ik het er helemaal mee eens voor meer dan 100%.[:)] Knap gedaan.

doomslu

Lees dit eens: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GO339GUMA

Vooral de kosten die door ons gedragen worden zijn niet mis. [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

kan Evan geweest zijn... die heeft geen hoogtevrees! [:D]

evan

citaat:
Geplaatst door Dirky

kan Evan geweest zijn... die heeft geen hoogtevrees! [:D]


[:D][:D][:D]

Langs de Antwerpse ring staat nog zo een brug met ook een tekst op de boog. "Gorillas" dacht ik.

Levensgevaarlijk kan ik beamen en niet goed te keuren, maar er is weinig aan te doen.  Iedereen heeft een vrije meningsuiting en soms gaat dit op een vreemde manier zoals nu te zien is op deze brug.[?]

Ze mogen me wel vragen om deze weer weg te halen[8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

citaat:
Geplaatst door evan

Iedereen heeft een vrije meningsuiting en soms gaat dit op een vreemde manier zoals nu te zien is op deze brug.

Vrijheid is mooi, zolang ze die van een ander niet schaadt, lijkt me. En als dus ze schade toebrengt aan anderen, gaan ze te ver.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Ben ik voledig mee eens[^]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

Sluit ik me helemaal bij aan[;)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Arbeco

Heren,

Blijkbaar grijpen deze personen elke kans om hun kunstwerken aan te brengen. Afgelopen dagen was het nogal mooi weer, dus de bouwactiviteiten op de zolder staan op een laag pitje. Ook de loc's die ik gebruik voor de werktreinen staan dus al een paar daagjes stil. Vanavond echter, kwam ik op de zolderkamer en trof z? mijn 6218 aan:



Je ziet, berg altijd je locs veilig op als je ze langere tijd niet inzet op je baan![;)][:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

bollen neus

Hallo Len, ze hebben het dan toch "netjes" gedaan vind ik.[:)]

Gerolf

Erg netjes: ze hebben zelfs hun lege spuitbussen opgeruimd [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Erg netjes: ze hebben zelfs hun lege spuitbussen opgeruimd [:)]



Gerolf, inderdaad propere grafitti-spuiters, maar het spuiten kan ook al ergens anders gebeurd zijn ! Nietwaar, Len ?
Groeten Peter[;)]

Arbeco

Ik denk dat de seinhuiswachter de spuitbussen wel heeft opgeruimd...[:D]
Moet nog wel even vermelden dat deze foto al wat ouder is, inmiddels heeft de loc een waasje vuil over zich gekregen waardoor de aangebrachte spuitkunst nog beter uitkomt.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Wie zegt dat treinen maar steeds overklad worden met graffiti, maar het kan ook anders :http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?f=45&t=47568 [:p]
een ideetje voor onze baan ; wanneer je zoiets probeert laat het ons weten !
Groeten Peter



http://forums.photos-de-trains.net/viewtopic.php?t=13418  [:p]
heb je nog oude wagons een ideetje

Groeten Peter[;)]