Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

graffiti?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 31 maart 2011, 12:03:30 PM

daz_one

Merci gasten, ik heb lang geaarzeld om hier in deze bep. forum Amerikaanse spullen te posten, ben blij dat jullie het leuk vinden!
Heb gisteren weer een andere geweatherd, omdat het nu zon goeie weer is om te weatheren LOL :(



Nu, de reden dat ik mijn eigen zeer zeker nog als beginner beschouw is omdat mijn eerste aanraking met modelspoor ergens met kerstperiode was in 2007 toen ik mijn allereerste starterset kocht van marklin digitaal bij h.verschooten. In eerste instantie wou ik Belgi? hedendaags gaan modelleren maar na een jaar en een klets besefte ik dat de aanbod van NMBS AC digitaal te beperkt was en te duur.

Hier zijn een paar foto's van mijn newbie Belgische avontuur en wat Belgische modellen dat ik van plan was terug te gaan verkopen toen ik besloot iets anders te gaan doen:
http://s993.photobucket.com/albums/af55/daztrein/Model%20Railroad%20Belgium/
(Ik ga ze toch niet verkopen, ik wil er nog iets mee doen lol)

In de zomer van '09 besloot ik te veranderen naar Digitrax DCC en Amerika hedendaagse modellen meer bepaald die van Southern California. Dat ik qua tekenen bevoordeeld ben door mijn studies is een feit, maar ik moet nog heel veel moet leren van alle aspecten in "het modelspoor", daarom beginner.

PS: Ben grote fan gebleven van deze magazine heb alle nummers van 67 tot nu 103!! en ook alle Art of Modelings vanaf #1
Ik zou ook graag in een Amerikaanse modelspoor club actief zijn liefst regio Antwerpen, heb al veel gehoord van ATA maar ik durf ze niet te benaderen, vraag me niet waarom... :(

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Michiel
Hoe bedreven ben je eigenlijk met die tags! [}:)][}:)] [:D]


Ervaringsdeskundige ? [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Misschien een idee voor de firma Preiser: flikken die er w?l in slagen graffitispuiters te betrappen.

daz_one

Haha mannen,
T'is niet omdat ik dat in Ho kan en ongetwijfeld ook op schaal 1/1 ook zou kunnen ;)... wil dat niet perse zeggen dat ik met allerlei illegale praktijken bezig ben buiten "mijn" modelspoor hobby, ver van! Hoe dom zou het niet zijn om juist op deze forum graffiti gerelateerde dinges te komen posten moest ik iets te verbergen hebben?!
Nu, ik ben 30j en al jareeeen een liefhebber/fan van graffiti en alles wat er mee te maken heeft, en ik snap volkomen dat sommige mensen hier van een iets oudere generatie (of juist niet!) het gewoon niet begrijpen waarom ze dat doen evenals ik ook volkomen snap waarom die gasten dat w?l doen!
Wees gerust er worden er wel degelijk betrapt, maar een ding staat al jaren vast, dit zullen ze nooit kunnen verdelgen, nooit! Al goed! Da's mijn mening erover.

Steam.N

David,

het gaat vooral om het totaal gebrek aan respect voor andermans eigendom.  Dat ze om gelijk welke reden willen graffiti spuiten: tot daar toe, maar ze moeten van andermans spullen afblijven.  De onschuldige eigenaars van garagepoorten en huisgevels hebben niets te maken met de reden waarom die gasten hun graffiti-lusten willen botvieren ...

Dit staat los van de fantastische graffiti-kunstjes die je ons eerder in dit draadje toonde.  Die zijn prachtig.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

citaat:
Geplaatst door daz_one
...dit (graffiti) zullen ze nooit kunnen verdelgen, nooit!...

Jammer[:(]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

daz_one

Oh.. nee.. Steam.N je hebt 100% gelijk in wat je zegt laten we daar vooral geen misverstanden over hebben, dat valt absoluut niet goed te praten als het om priv? eigendom gaat, ongeacht mijn affiniteit ik denk niet als ik ooit wakker word en mijn gevel is vol geklad dat ik dat plezant ga vinden, zoveel jaren werken voor iets en dan dit, bv.
Nu, als het over treinen/tram/bus gaat, verkeerssignalering, bushaltes en andere infrastructuren sorry maar daar heb absoluut geen moeite mee integendeel, hoe ego?stisch en kortzichtig het ook klinkt, sorry maar is mijn persoonlijke kijk hierop.
Een ding moeten we zeker niet vergeten, er zijn VEEL die alleen legale werken doen, en ze worden ook sowieso bestempeld als crimineel door de menigte in zekere zin begrijpelijk, maar oh zo onterecht!!

Nu de realiteit is hard, kijk maar naar deze franse jongens, of je bent ervoor of jij bent ertegen, dat laat ik aan jullie over:
http://www.youtube.com


Metpetergaathetbeter

Inderdaad echte kubnstenaars tss.,maar dan wel degenen die het legaal doen ; die anderen dat zijn echte criminelen waarvan het motto is zoveel mogelijk te bekladden of te vernielen het hoeft niet mooi te zijn, enkel om anderen te coqueren !
Groeten Peter[;)]

Michiel

citaat:
Geplaatst door daz_one

Nu de realiteit is hard, kijk maar naar deze franse jongens, of je bent ervoor of jij bent ertegen, dat laat ik aan jullie over:
<filmpje>
Je geeft deze kriminelen veel te veel krediet. Haal die link van het filmpje van de pagina aub. Hier doen ze het net om! Onverdiende aandacht!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ik kan het verwijderen, maar laat het nog even staan zodat iedereen kan zien dat ze het echt enkel om het vernielen doen: ze krassen met scherpe voorwerpen in de wanden van de metrostellen. En ze breken sloten open. Niks kunst, gewoon vandalisme van een bende nietsnutten. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

daz_one

t'is verwijdert hoor!! misschien wat overdreven filmpje en zeker onnodig hier op deze "draadje", maar zo zie je, t'is niet omdat ik dat op model wagonnetjes doe dat ik dezelfde ben als die gasten!!! of door dezelfde kam geschoren word.

evan

Persoonlijk ken ik enkele grafitti artiesten die knap werk leveren en dat is dan ook een streling voor het oog, maar het werk op treinen, trams, poorten ea is zelfs niet te vergelijken met die artiesten hun werk.

Ik heb nog maar zelden een knap werk in "het wild" gezien!

Het modelwerk van David is erg knap nagemaakt en geeft een goede sfeer, maar op 1/1 dus in het echt stelt het niets voor buiten wat gekleurde letters die weinig betekenis hebben, buiten voor enkele individuen dan.

Voila ik heb mn ei ook kwijtgespeeld[:D]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

David, ik wil toch even zeggen dat ik bewondering heb voor je kunst en kunde, om die wagons zo realistsch verweerd te krijgen. Ik verwijt je helemaal niets, voordat je me verkeerd zou hebben begrepen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Misschien eens een idee, regelmatig worden wagons vernieuwd en nu en dan is er wel eens wagon die volledig in een nieuw kleedje wordt gestoken, in plaats van de kosten van het schilderen te moeten ophoesten, mensen laten je wagons versieren (hier en daar zie je toch ook wel eens een kunstwerkje bij)
bovendien brengen die hun eigen verf en de loonkost is nihil !
Groeten Peter[;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Michiel

David, ik wil toch even zeggen dat ik bewondering heb voor je kunst en kunde, om die wagons zo realistsch verweerd te krijgen. Ik verwijt je helemaal niets, voordat je me verkeerd zou hebben begrepen. [;)]

Idem. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *