Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Brekina autobussen

Gestart door Peter, 27 maart 2011, 13:50:28 PM

Peter

Heb gisteren het prachtige Brekina model van een Mercedes-Benz O 6600 H gekocht (zie foto's) Heeft er iemand ervaring hoe je dit en andere Brekina bussen kan openen om er een buschauffeur en een aantal reizigers in kan plaatsen en misschien...eventueel...wat binnenverlichting, alsook front en sluitverlichting?
Aan Brekina zelf vragen is nogal moeilijk want ze zijn niet bereikbaar via email.

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/P3270002.jpg/IMG

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/P3270001.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

#1
Uit ervaring weet ik dat als zo een bus van een zekere hoogte op grond valt uw vraag beantwoord is. Maar ik ben niet zeker dat je dit antwoord ga aanvaarden [:D]

hobbyist

#2
Ik vermoed dat je de bumpers voor en achter er af moet halen om het open te krijgen. Bij sommige autootjes is dat zo.

Thommy

#3
citaat:
Geplaatst door hobbyist

Ik vermoed dat je de bumpers voor en achter er af moet halen om het open te krijgen. Bij sommige autootjes is dat zo.



mja en sommige zijn dicht gekleefd ook [:(]Peter, er is geen sluitend antwoord op je vraag
Greetz

Thommy

just4fun

#4
Mailadres ken ik ook niet, maar de oude getrouwe post kan wel:
    BREKINA-MODELLSPIELWAREN GMBH
    Carl-Benz-Str. 1
    D-79331 Teningen
    DUITSLAND
Maar dat adres had je zelf waarschijnlijk ook wel gevonden [;)].
't Zal natuurlijk langer duren, eer je antwoord krijgt, maar een modelbouwer heeft veel geduld, natuurlijk.
Groet,
Paul

Peter

#5
Heb ondertussen het model kunnen openen.
Je kan heel voorzichtig de bumpers er af halen. Daarna de zijwanden lichtjes spreiden en je kan de bovenbouw van het chassis halen.
En dan nu: Preiserianen schilderen[:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

#6
Ik zou ook wel in uw busje willen komen zitten.
Een heel leuk exemplaar vind ik. Zo'n uitstraling.

maak ik zal niet passen vrees ik...[;)]
mvg,
Paul(ogic)

dirkkerckhofs

#7
Ik heb hem ook een paar maand geleden gekocht in Houten. Inderdaad een prachtig model! En door dit draadje is mijn zelfde vraag nu ook ineens opgelost [8D]

Dirk
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Ik zou ook wel in uw busje willen komen zitten.
Een heel leuk exemplaar vind ik. Zo'n uitstraling.

maak ik zal niet passen vrees ik...[;)]


Riny

#8
citaat:
Geplaatst door Peter

Heb ondertussen het model kunnen openen.
Je kan heel voorzichtig de bumpers er af halen. Daarna de zijwanden lichtjes spreiden en je kan de bovenbouw van het chassis halen.
En dan nu: Preiserianen schilderen[:0]



Peter,

Goed dat je weet hoe deze te openen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Hopelijk deel je dit met ons d.m.v. wat foto's.

Peter

#9
De gedemonteerde autobus.
Als je het voorzichtig doet, kan je het het zonder beschadigen openen. Ook alle andere modellen van Brekina. De achter buffer is NIET gebroken, maar bestaat (ook bij het grote voorbeeld) uit twee delen. Wees wel heel voorzichtig met de zeer fijne zijspiegeltjes.

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#10
Mooie bus, Peter. Zou dat model ook in Belgi? hebben gebold?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#11
De kans is heel groot dat die autobussen hier in Belgie hebben gereden (met Duitse nummerplaat??) omdat dit veel gebruikte Touring bussen waren. Of er ook een Belgische firma die bussen in dienst had weet ik helaas niet, maar de kans bestaat zeker.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#12
Er heeft hier inderdaad zo'n bus rondgereden met Belgische nummerplaat, met reklame op de zijkanten van "Au bon March?"
foto volgt[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

#13
toffe bus peter
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa