Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Fietsen langs lijn 23

Gestart door Jurgen, 26 maart 2011, 15:59:23 PM

Jurgen

Geen enkele lijn is veilig voor mijn fiets. :D

Deze keer fietsen we over url="http://fietssporen.webs.com/lijn23.htm"lijn 23/url van Drieslinter naar Sint-Truiden. Wie fietst mee?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Als je van Montainbiken houdt moet je eens over het oude gedeelte van lijn 57 fietsen.
Mooie reportage trouwens.[:p][:)][8D][;)][^]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Mountainbiken is niet meteen mijn ding, maar ik heb gezien dat een gedeelte ook geasfalteerd is tussen Aalst en Gijzegem.

Spijtig genoeg is dit maar een h??l kort stukje, volgens Google Earth nog geen 4km. Misschien dat ik het ooit eens te voet ga doen.
Voorlopig staan er wel al enkele andere lijnen op het programma. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Als je van de wat langere tochten houdt: L143 en L147 zijn echt de moeite. Zowat alle stations staan er nog, sommige met, anderen zonder bordje.

Ik ben vandaag en gisteren een deel van L87 en de oude L94 gaan verkennen. Daar zie je ver niets meer van sporen.
Enkel via satellietfoto's kan je nog min of meer ontwaren hoe de spoorbedding lag.
Spoorse groeten
Dimitri

Jurgen

Lijn 147 staat op de planning. [;)]

Ik wacht nog tot men op de RaVel site zegt dat alles afgewerkt is. Momenteel is men enkele ontbrekende stukken aan het vervolledige zodat je constant op de bedding van lijn 147 blijft fietsen.

Ik wist niet dat lijn 143 een fietspad geworden was. Op internet is hier niets van terug te vinden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Lijn 147 staat op de planning. [;)]

Ik wacht nog tot men op de RaVel site zegt dat alles afgewerkt is. Momenteel is men enkele ontbrekende stukken aan het vervolledige zodat je constant op de bedding van lijn 147 blijft fietsen.

Ik wist niet dat lijn 143 een fietspad geworden was. Op internet is hier niets van terug te vinden.

Het kan zijn dat het geen fietspad is.
Ik heb vorig jaar met de auto van station tot station gereden.
Spoorse groeten
Dimitri

vanmiegroet

Even nog wat over lijn 57, het blijkt dat je vanuit Dendermonde niet zoveel moet mountainbiken, dat is wat ik zag ook al woon ik in Lebbeke.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

trainfreak

@Jurgen: ik bedoelde eigenlijk lijn 142. L147 en 142 dus.
(Nog een 'geluk' dat lijn 143 ook al gesloten is)
Spoorse groeten
Dimitri

Jurgen

Lijn 142 heb ik al eens gedaan h?.
Gestart in Tienen aan het station en gestopt in Namen aan een Aldi vlakbij. De meest gevaarlijke onderneming die ik ooit gedaan heb. En iedereen maar kijken "wat komt dieje pipo hier doen m? zijne velo?".

Het was wel een toffe rit. Ongeveer 50 km puur fietsplezier, alleen in Namen moet je goed uit je doppen kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.