FLEISCMANN TWIN-BOOSTERS

Gestart door ERVIN, 27 september 2005, 17:59:56 PM

ERVIN

Ik heb 3 FLEISCHMANN TWIN-BOOSTERS,die elk apart gevoed worden door de FLEISCHMANN trafo(6812).Onder mijn treintafel heb ik 2 kabels gehangen die aangesloten zijn aan mijn boosters,ik heb vervolgens aan elke spoorstaaf een draadje gesoldeerd die ik dan verbindt met mijn boosters.Als er nu een trein van de ene naar de andere booster rijd,heb ik bij ??n bepaalde booster het probleem dat mijn trein daar trager rijd?Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn??Groetjes ERVIN.

n/a

Misschien staat deze wel op N- Spanning ingetsteld?

Wim

ERVIN

Nee WIM,heb ik al nagekeken,en de secties zijn bijna allemaal even lang!!??Ik heb de boosters ook al eens verwisseld,blijft hetzelfde.

tonycabus

Wissel de trafo's ens om... misschien rijdt de andere sectie dan trager, dan weet je dat de uitgangsspanning van de trao lager is.
Heb je trouwens op de beide trafo's dezelfde klemmen gebruikt????
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ERVIN

HEE!!je hebt gelijk TONY,mijn trein rijd nu idd trager in die andere sectie,maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost h?[:(]Ik heb op alle 3 mijn trafo's dezelfde klemmen gebruikt.

Klaas Zondervan

Meten is weten.
Meet eens op alle drie de trafo's de uitgangsspanning.
Als ik je eerste bericht goed begrijp zijn ze allemaal van hetzelfde type, dan moet er ook vrijwel dezelfde spanning uit komen.

ERVIN

citaat:

meten is weten
citaat:

De uitgangsspanning is bij alle drie de trafo's 18v,het uitgangsvermogen is 72va.Zou ik misschien meer spooraansluitingen moeten maken?Ik heb mijn sporen nu om de 3meter verbonden.ERVIN.

Klaas Zondervan

Het feit dat de fout meegaat met de trafo als je de trafo's verwisselt geeft aan dat er met die ene trafo iets niet goed is.
Heb je alleen maar gemeten in onbelaste toestand? En wat gebeurt er als je in bedrijf bent terwijl er treinen rijden op de langzame secties? Is de spanning van die trafo dan nog goed?
Zo'n probleem vereist een reeks van vergelijkende metingen tijdens bedrijf om er achter te komen wat er aan de hand is.


ERVIN

OK KLAAS,dat ga ik ook nog eens proberen.BEDANKT.