"Lake Louisa RR, John Hammond's Swamp logging"

Gestart door Ronald, 20 maart 2011, 22:26:21 PM

Ronald

#165
Vanmiddag technisch verder gegaan. Ik had de 3e aandrijving mooi aan het draaien toen plots de binnenkabel raar begon te doen en alles behoorlijk zwaar ging lopen... waarschijnlijk iets lijm ingelopen. Om alle ellende op een show voor te blijven heb ik de buitenkabel er uitgerukt en een nieuwe gehaald. Die er dan ingelijmd:



Daarna heeft Wanda op de 3e bak nog wat plekken bijgewerkt met Sculptamold:



Aan de voorkant van de 2e grote bak heeft zij hier de eerste laag wildgras van Heki opgebracht. Zij pluist dit mooi uit en zo lijkt het net gras:



Hier op de overgang van de 2e naar de 3e grote bak. De voorkant is mooi weggewerkt, de rest moet nog. Het keetje wordt de "yard office" en is gebouwd door mijn zoon. Omdat de golfplaten verkeerd om zaten moest hij dat veranderen, wordt nog bijgewerkt:



En als laatste heb ik zelf vanavond de overgang bij de kerk in orde gemaakt. De planken zijn zoals al bekend weer de roerhoutjes die ik ingeslepen heb om te imiteren dat er meerdere delen gebruikt zijn:



Later weer meer!

railman56

#166
magic "green" finger wanda [;)]
mooi gedaan en bedankt voor de uitleg en de foto's.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Paulogic

#167
Prachtig resultaat !

Vrouw helpt, zoon bouwt,... uw familie is een treinclub op zichzelf ... amai[^]
mvg,
Paul(ogic)

Ronald

#168
Vanmiddag eerst de laatste aandrijving geinstalleerd en bedraad. Technisch is het geheel klaar nu. Alle mdulse zijn zover bedraad en voorzien van stekkers en stekkerdozen om het geheel electrisch door te verbinden.

Uit een vorige kit van JV models die eigenlijk voor het Harlan Wade verhaal was gebouwd heb ik 2 gebouwtjes gepakt vandaag en op de baan gezet. Ik vind ze er erg leuk bij staan, ook had ik de watertoren ooit voor dat doel van iemand overgenomen. Dit is wat ik bedoel (en daar moest helaas het huisje van zoonlief voor wijken... ;)):



Als reactie en als grap een daad van mijn zoon...... schattig, nietwaar?:



Onder het schuurtje naast de watertoren moet eigenlijk een vlonder. Het schuurtje moet gaan dienen als servicepunt voor de locomotieven van John Hammond en we willen niet dat zijn personeel in de blubber staat. Hiervoor wat houtjes genomen en een vlonder gefabriceerd:



Zo dus:



En voorzien van een wash:



En om een overzicht tot nu toe te laten zien heb ik de kleine bak links er vanmiddag ook even aangezet. Ook heb ik even uitgebreid gereden om te kijken of alles goed werkt. En dat doet het! Linkerkant:



Middenbak:



En rechterkant:



We zijn inmiddels al weer druk bezig, dus later weer meer!

evan

#169
Het krijgt vorm[:)].  Bof je even zeker met Wanda en haar groene vingers.[;)]  

Succes met je verdere afwerking want begin maart nadert snel[}:)][;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

#170
@Marc en Paul; dank je, en zeker is het makkelijk een eigen bouwclubje te hebben alhoewel het grootste deel toch vanWanda en mij moet komen. Na 1 huisje vond mijn zoon het alweer genoeg. 3D-online games zijn veeeeel mooier [:D] [:)] [:)] [;)]

@Evan; jazeker, de eindspurt is ingezet maar volgens mij weet jij wel wat dat betekent [:)]. Doordat de boel technisch nu klaar is kunnen we (maar vooral Wanda) ons helemaal concentreren op de scenery. Ikzelf zal volgende week nog 2 stel poten fabriceren en 2 uitloopmogelijkheden aan de uiteinden. Aan de linkerkant zal dat een of andere simpele vorm van 2 of 3 opstelsporen worden met waarschijnlijk een handdraaischijfje van Fleischmann dat als sectotplate dienst kan doen maar uiteraard ook als keermogelijkheid. Rechts zal het denk ik een simpel spoor worden om even uit beeld te rijden. Daar zal dan hout geladen worden en kunnen we met een volle trein weer terug de baan op!

Ronald

#171
Wat hebben we gisteren en vandaag gedaan? Eerst een solide basis uit een stuk draadein gemaakt voor de grote boom bij de kerk. Het draadeinde staat scheef omdat de boom zich wat moeilijk liet uitboren en daar dan ook het gaat scheef in zat....:



Daarna heeft Wanda een serie riet geplant aan de waterkant bij de steiger en de brug. Daarna heb ik de brug er vast ingelijmd, het water (de lak dus) kan er zo mooi omheen gestreken worden:



En een nachtje verzwaard met gewichten:



Nu staat de brug goed vast en kan ze door met riet planten:



Omdat mijn kerkgangers niet goed bij de kerk konden komen was een of ander platform nodig. Dat vanmorgen uit wat hout gefreubeld:



Later besloten na een keurende blik van vrouw en zoon dat 2 leuningen beter zouden lijken, dus die verandering maar direct doorgevoerd. Tevens de boom op de plek gezet en het geheel ziet er dan zo uit:



Later weer meer!

Ronald

#172
Na plaatsing op het Nederlandse BNLS forum kwam iemand op het idee om er toch iets van een klokketoren van de kerk te maken. Zie dus hier:





Sierlijstje er omheen:



En verfje. Klaar!:



Ik ben zeer tevreden met het resultaat!

Ronald

#173
Nog wel wat gedaan na het eten. Ik heb de kerk zover afgemaakt, er moest nog wat dakbedekking op de toren. Wanda heeft nog wat riet geplant en daarna de kleur van het water wat bijgewerkt. Toen dat droog was is de bootlak er overheen gegaan:



En klaar:



Later!

Martin Welberg

#174
Lekker mud kleurtje, toch wel lekker om ze te zien onder te hoeven klikken..mooi werk !

Ronald

#175
citaat:
Geplaatst door milocomarty

toch wel lekker om ze te zien onder te hoeven klikken..



Leg uit, die snappen we niet[:)]

janjozef

#176
Knap baantje aan het worden,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ronald

#177
Dank mannen!

Gisteren het e.e.a. gedaan. Na het avondeten de beide eindbakjes gaan maken, en vanmorgen de rail gelegd. De borgschroefjes voor de railstaaf moeten er nog in en de kleine smalle bak moet nog uitgelijnd worden op het kopschot:



Ik heb de constructie van deze dingen vrij simpel gehouden. De drager is een "T" uit 15 mm multiplex. Daar op ligt de plaat voor de sporen en die is 10 mm. De afwerkrandjes zijn 6 mm mdf plaatjes. Samen maakt dat het geheel niet erg zwaar en gemakkelijk transportabel.
Voor de duidelijkheid; de sectorplate (de grote) komt links naast het katoenveld, de kleine komt rechts naast het moeras. Het idee is om vanaf de middenbakken met loggingcars voorwaarts door het moeras naar de denkbeeldige laadplaats te rijden. Daar laden, en weer terug naar de sectorplate. Omgekeerd is het idee om beladen wagons vanaf de denkbeeldige zagerij naar de haven te rijden en daar te lossen.

Wanda is verder gegeaan met de scenery. We willen toch een cypress op de rechtse grote bak zetten. Om een idee te geven hoe dat er uit ziet:



De boom staat nog los..... ;D

Later weer meer, maar de sfeer is wel duidelijk denken we :) ;)

Ronald

#178
Verder gegaan met bedraden van de schaduwbakjes. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de grote maar eens te testen. En het werkt naar behoren. Ik heb de bakjes hier even tijdelijk op wat hout gezet zodat het op hoogte staat. Maar ze er zo los aan zetten gaat niet lukken, ook dat zal straks een poot voor gemaakt worden:





U ziet dat de schaduwbak aan de voorzijde uit steekt. Dat komt omdat die later ook dienst moet gaan doe bij het Civil War project dat voor de zomer van 2013 voorzien is.

Later!

Ronald

#179
Dank mannen, en ja het is weer eens iets anders!

Er wordt hard doorgewerkt voor en de try-out in Duitsland komend weekeinde en natuurlijk OntraXS over 2 weken. De moerasbak is inmiddels aan de beurt en voorzien van kleur en lak:



De frontjes van 4 mm MDF in de grondverf:



En de laatste bak met de bomen er op. Die zijn nog wel even bijgewerkt door Wanda met een iets frissere kleur blad die beter pas bij de boom die in het water staat:



Ook zaterdag nog even een Loksound 4 gehaald en die in de Climax gedumpt. Heel apart....[:)]

Later!