Auteur Topic: Moeilijkheidsgraden in MSM  (gelezen 9090 keer)

Offline Peter

  • Forumlid
  • Berichten: 11.256
  • Voornaam: Peter
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #60 Gepost op: 09 april 2006, 12:57:25 pm »
Wat wel zou kunnen is het voorbeeld volgen van een Duitse website waar  verschillende loks stap voor stap worden gedigitaliseerd. Het moet mijns inziens toch mogelijk zijn dat die befaamde (beruchte) Elektrons zoiets zouden kunnen samenstellen voor onze Belgische modellen. Ik ben zelf ook geen specialist op het gebied van elektronika, maar zoals voor zoveel anderen: De hulp (informatie) zou welkom zijn.
Hierbij nog een link naar een voorbeeld de bedoelde website nl. de ombouw van een Duitse V60 (belgische 260 of reeeks 80) naar DCC
 http://bahn-in-haan.de/_umbauv60.html
Hou van het "Schwarzwald en de Schwarzwaldbahn"

Met vriendelijke groeten
Peter

Offline mardelat

  • Forumlid
  • Berichten: 147
  • Voornaam: Marcel
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #61 Gepost op: 09 april 2006, 14:18:23 pm »
Hallo Peter,
Meer dan gelijk heeft U; maar welke elektron gaat eens uit zijnen ivoren toren komen? Opgegeven website: zeeeeeer interessant, zo kunnen we er nog gebruiken.
Groeten, Marcel

Offline loco

  • Forumlid
  • Berichten: 1.647
    • Cooltrain
  • Voornaam: Peter
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #62 Gepost op: 09 april 2006, 17:30:29 pm »
Inderdaad mooie site, maar volgens mij geen goed voorbeeld. Deze loc is (mechanisch) grondig onder handen genomen, en daar zou een zogenoemde elektron ook geen raad mee weten.
Het probleem is niet dat er techneuten zijn die in een ivoren toren zitten. Want wie schrijft anders al die boekjes vol met al dat elkektronisch spul. Het probleem is wel dat er weinigen in staat zijn om dit op papier te zetten en tegelijk te visualiseren met beeldmateriaal.
Loco
Loco

Mijn favoriete website: http://www.cooltrain.be. Ook voor smartphone en tablet.

Offline Koen

  • Forumlid
  • Berichten: 2.300
  • Voornaam: Koen
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #63 Gepost op: 09 april 2006, 19:50:27 pm »
Inderdaad loco,

Een uitdaging voor de technici onder ons.
Nooit te oud om te leren

Offline Gerolf

  • Administrator
  • Forumlid
  • Berichten: 20.051
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #64 Gepost op: 10 april 2006, 06:51:43 am »
Ik voel me niet geroepen [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline janjozef

  • Forumlid
  • Berichten: 6.177
  • Voornaam: Jan
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #65 Gepost op: 10 april 2006, 08:24:36 am »
Terwijl het merendeel van de kenners er liever met bezig zijn als er over te schrijven.

Jan
MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15
 2650 Edegem

Offline ysbeer

  • Forumlid
  • Berichten: 5.057
  • Voornaam: wim
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #66 Gepost op: 10 april 2006, 10:01:40 am »
Ja en wat moet er dan geschreven worden ??
Een beschrijving voor het ombouwen van elke (belg of ned) lok die ooit gemaakt is door welk merk dan ook,er daar dan ook nog plaatjes bij.
Dat lijkt mij een vreselijk werk,zeg maar gerust vrijwel onmogelijk.
Ik blijf bij wat ik al eerder heb geschreven,laat al onze ombouwers eerst even,en dat is echt maar even,de theorie van een omgebouwde lok leren.
Wie die kent kan elke lok zonder plaatjes en weet ik meer rustig ombouwen.
Een schriftelijk cursus figuurzagen heeft ook niet veel zin.als je niet weet hoe het zaagje werkt[:D]

wim

IMGhttp://i29.photobucket.com/albums/c280/ysbeer/kleinlokje.jpg/IMG
NU NIEUWE FOTOS OP http://s29.photobucket.com/albums/c280/ysbeer/
Kijk ook eens naar de baan van mijn zoon: http://www.mijn-rhb.com/Sertig/sertig_nl_foto.htm

Offline locomotion

  • Forumlid
  • Berichten: 344
  • Voornaam: onbekend
Moeilijkheidsgraden in MSM
« Reactie #67 Gepost op: 10 april 2006, 14:37:39 pm »
Ysbeer, daar valt iets over te zeggen.
Je kunt het niveau van elk artikel niet naar beneden trekken omdat er enkele zijn die er nog niets van begrijpen.
Kennis vraagt investeren in de tijd om deze kennis op te bouwen. Hier een daar een beetje oppikken en dan zelf proberen. Vaak is het zien doen beter dan plaatjes en een gedetailleerde beschrijving waarin nog vele vragen onbeantwoord blijven. Daarom beter een goede technische tekening waar ik niets van snap dan een kindertekening die onvolledig is.
Als je echt iets wilt weten, dan ga je ervoor en na veel vallen en opstaan (en veel pijn van het vallen) zal het uiteindelijk wel lukken. Dat is toch mijn ervaring.
En wat schrijven betreft, misschien later als ik met pensioen ben.

locomotion