MSM 102

Gestart door doomslu, 07 maart 2011, 20:51:40 PM

Metpetergaathetbeter

Vandaag ontvangen en meteen ga ik  beginnen lezen, het art. van de decals is het eerste (zoals bij velen hier op het forum zo te horen)

Groeten Peter[;)]

loebaske

Vandaag in de bus gevallen, dus weer voer voor de komende dagen...

Baureihe 103

Ik ga het blad zaterdag halen daarna weer een tijdje
totale afzondering (nog net geen meditatie[:D])

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

Ik ga het blad zaterdag halen daarna weer een tijdje
totale afzondering (nog net geen meditatie[:D])

Groetjes Bert[:)]



Niet te lang op retraite gaan, he ? Wij zien elkaar volgende week !

Groeten Peter[;)]

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Baureihe 103

Ik ga het blad zaterdag halen daarna weer een tijdje
totale afzondering (nog net geen meditatie[:D])

Groetjes Bert[:)]



Niet te lang op retraite gaan, he ? Wij zien elkaar volgende week !

Groeten Peter[;)]



Peter,(even scherp als altijd)

Ik zal de wekker goed instellen[;)] Tot de 20e in Wommelgem.
Ik heb er verschrikkelijk veel zin in.

Groetjes Bert[:)]
Bestaat er een andere hobby.

Steam.N

Brievenbus leeg.  Nog een nachtje slapen.
Niet zo erg.  Een MSM om het weekend te starten.  Ook leuk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

didier1990

beste

bij mij zat hij er in mooi he [:D]
weten we weer wat doen.

marc goovaerts

Vandaag lag hij eindelijk in m'n modelbouwwinkel.
En morgen gaat hij terug.
Een 'ezelsoor' over de hele breedte van pagina 71/72. Nog machinaal aangebracht voor de 'driekap', want de snijlijn staat nog op het papier. Tussen pagina's 78 en 79 zit er nog een hoekje van een pagina dat waarschijnlijk iemand anders mist. Toen ik nog werk had als drukwerkbegeleider zou ik doodzenuwachtig geworden zijn als het me zou overkomen... Hopelijk zijn ze akkoord te ruilen.

Op het eerste zicht een nummer dat weer heel wat mensen zal aanspreken. Wat me bij het doorbladeren dadelijk in het oog sprong is de betonnen spoorwegkeet. Ook de baantjes zijn duidelijk een nader onderzoek waard, net als het hortensia-boompje (morgen hopelijk op een hele pagina).

Waar ik het meest naar uitkeek, valt het meest tegen: zelf decals maken. Te hoge verwachtingen waarschijnlijk. Gehoopt op mirakels ? Op deze 4 pagina's staat op het eerste zicht eigenlijk niets dat al niet uitgebreid op dit forum, in andere tijdschriften en op het web aan bod gekomen is.

Geen tegenvaller, want niks van verwacht: 'Model van het jaar', wat zoals altijd twee pagina's 'goedkoop bladvulsel' oplevert. Merendeels enkel en alleen interessant voor de rechtstreeks betrokkenen.
Doet me soms denken aan die pagina's in andere magazines met een fotoreportage van ??n of andere beau monde-receptie. Waar je zelf niet op uitgenodigd was en waaraan je dus ook geen bal hebt.
Al het echte nieuws hier kan in een kadertje van vier lijnen gegeven worden...

railman56

Waar ik het meest naar uitkeek, valt het meest tegen: zelf decals maken. Te hoge verwachtingen waarschijnlijk. Gehoopt op mirakels ? Op deze 4 pagina's staat op het eerste zicht eigenlijk niets dat al niet uitgebreid op dit forum, in andere tijdschriften en op het web aan bod gekomen is.

dat gevoel heb ik dus ook en ben daarom ook een beetje op mijn honger blijven zitten. hoop doet leven en dus verder wachten tot eindelijk het ultieme artikel uitkomt.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

Jullie zijn natuurlijk wel verwend h?, want alles is hier al eens getoond. Er zijn echter nog duizenden lezers die niet op het forum zitten...

En Rees-Kees bereidt ook een artikel voor over het onderwerp. Hem kennende wordt dat iets om naar uit te kijken. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Wel Luc,
Het is niet alleen hier al eens getoond. Ook in Miba, op andere fora...

Ik vrees dat het artikel van Rees-K/Cees maar ??n ding zal toevoegen: Ik heb een Alps-printer (en gijlie nie). Waarbij we dan weer bij die receptie zitten waar we niet op uitgenodigd waren...[:D]

Maar laat ons voorlopig het 'voordeel van de twijfel' hanteren. Tzou anders maar stout zijn. Hopelijk weet hij nog veeel meer te vertellen. Aan aandacht zal hij geen gebrek hebben.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Wel Luc,
Het is niet alleen hier al eens getoond. Ook in Miba, op andere fora...

Ik vrees dat het artikel van Rees-K/Cees maar ??n ding zal toevoegen: Ik heb een Alps-printer (en gijlie nie). Waarbij we dan weer bij die receptie zitten waar we niet op uitgenodigd waren...[:D]

Maar laat ons voorlopig het 'voordeel van de twijfel' hanteren. Tzou anders maar stout zijn. Hopelijk weet hij nog veeel meer te vertellen. Aan aandacht zal hij geen gebrek hebben.



Maakte me ook die bedenking toen ik de bijdrage van doomslu las.
Soit ben ook eens curieus of het wat word.

U bent nog vergeten te vermelden dat ALPS printer niet meer geproduceert worden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Ik ben trouwens niet te spreken over het voorwoord van nr 102.
Alsof mensen die vanaf hun 14 MOESTEN gaan werken, de spellingsregels reeds verschillende keren zagen veranderen, ongemanierde medemensen zijn.
Alsof een brief net het "groot dictee der nederlandse taal " is.
Ik heb zo mijn idee erover dat niet voor publicatie geschikt is.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Nu, wat me het meest stoort aan het editoriaal, is het onderwerp zelf.

De rubriek lezersbrieven, voor elk tijdschrift bladvulsel dat gratis aangereikt wordt door de lezers, is na tien jaar ge?volueerd naar dit forum. Een heel actief en mooi forum.
Meer uitgebreid naar allerhande onderwerpen. Ook onderwerpen die een eigen leven gaan leiden, los van het tijdschrift. Of de nieuwere lezers door verwijzingen aanzet op zoek te gaan naar 'back issues'. Of die precies inspiratie opleveren voor volgende nummers. Qua onderwerpen en qua auteurs.
De klok tien jaar terugdraaien om terug wat makkelijke bladvulling te krijgen ? 'Duizenden lezers' die nooit op het internet komen ? Of daagt er een komkommertijd aan de einder ?

Echte brieven hebben inderdaad hun nostalgische aantrekkingskracht. Maar dat is dan ook alles. Ik heb ook nog ergens een doos met vergeelde liefdesbrieven uit een andere eeuw... Maar onze hobby ?n ons tijdschrift zijn meer geholpen met dit forum.

Waar ook geen redactie knip- of selectiewerk op uitvoert.

Guy, ondertussen zijn we in 2011 (het jaar waarvoor MSM een mooie kalender produceerde).
Met voor- en nadelen.

Peter

Marc, met dat over die lezersbrief ben ik het niet helemaal eens. Niet omdat ik er zelf in sta hoor, maar je moet er rekening mee houden dat er nog altijd een groot percentage lezers zijn die niet op het forum komen om diverse redenen. Mijn bedenking die er trouwens in stond was niet bedoeld als lezersbrief, doch gewoon iets dat ik aan Guy stuurde. Dat de redaktie dit wil plaatsen is hun goed recht. Bladvulsel vind ik de vele reklame pagina's, waar een blad als MSM en MIBA, EJ enz. in deze tijden niet meer zonder kunnen. Het alternatief zou zijn dat het blad veel duurder zou zijn.
Trouwens als we geen bladvulsel willen, zuller er toch meer mensen zelf een in hun pen moeten kruipen en een artikel schrijven. Zo moeilijk is dat niet. Ik heb er nu een kunnen plaatsen (seinhuis) en moet zeggen dat ik alle medewerking van de redaktie heb gekregen qua tekst, layout en foto's.
Dus daarom mijn oproep aan iedereen: schrijf eens een artikel(tje)
Met vriendelijke groeten
Peter