Vreemdgaan...

Gestart door Arbeco, 05 maart 2011, 12:04:56 PM

Arbeco

Collega-spoorders,

E?n van mijn andere favoriete spoorlanden is (zoals sommigen van jullie misschien wel weten) de VS. Inmiddels heb ik al een aardige vloot loc's en wagens verzameld, en af en toe word er eens een oogje toegeknepen op de baan wat betreft de werkelijkheid. Omdat ik toch graag wel eens met dit materieel rijdt, gebeurt het soms dat er lange zware goederentreinen uit de VS een bezoekje brengen aan de Athus-Meuse lijn...;) Dan zie je pas weer het verschil in formaat van onze Europese treinen en die "van de overkant". Voor de grap heb ik eens een fotootje gemaakt van een lege kolentrein die getrokken wordt door 2 diesels van de Union Pacific, nrs. 5082 en 4081. Ik weet niet of deze combinatie werkelijk zo heeft gereden, maar ik vondt het gewoon leuk om eens te zien rijden. Bij voldoende belangstelling (:)) zal ik regelmatig dit draadje voorzien van nieuwe foto's van mijn VS-materieel. Nogmaals; de hoofdzaak blijft Belgisch, he!;)
Dan nu de foto:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/up003.jpg/IMG

Groetjes Len;)
Old diesels never die...

Binco


Speciaal en leuk sfeertje is dat wel[8D]

In plaats van uitwisselingsstudenten nu ook al uitwisselings-loks...[:D]

Gerolf

Persoonlijk zie ik dergelijke mastodonten liever in hun eigen omgeving bollen (Rocky mountains, Nevada, ...) [:p]
Maar 't is wel leuk. De omgeving op de foto lijkt me te verantwoorden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Alleen het stootjuk niet. De automatische koppeling of het juk zou aan flarden gaan als er tegen gereden wordt.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

GHYSELS

Mooie foto trouwens ook, impossante locs komen zeer goed naar voor. Zo te zien trek je ook de reeks wagons van Walthers (open koolwagens) of zoiets? Heb me enkele jaren, vooraleer ik echt op de hoogte was van tijdperken en type wagons per land, ook een set gekocht. Mooi, maar helaas niet inzetbaar:
Wieltjes en koppelingen zijn zo kort/klein dat bij het minste hoogteverschil ontsporen en/of wagons loskomen. Jammer.

Groeten,
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Arbeco

@ Leon:

Ja inderdaad, dat klopt, maar het blijft een Belgische baan he, volgende keer zal ik de foto's een stukje meer naar links nemen..[;)]

@ Tom:

De kolenwagens die getrokken worden zijn van Bowser en Bachmann. Die van Bowser zijn inderdaad vrij licht en hebben kleine wielflenzen, maar met een beetje verzwaring door ze te beladen rijden ze bij mij prima hoor.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...