Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

hallo

Gestart door scalefreak1, 03 maart 2011, 23:21:12 PM

scalefreak1

Hallo
Ik ben Tom ,30 jaar en ik ben van plan de draad terug op te nemen kwa modeltreinen.
Vroeger in mijn kindertijd was ik in het bezit van een paar lima treinen en toch redelijk wa afstand kwa spoor .
Door plaatsgebrek en verhuizen en dan later samen te gaan wonen is de hobby wat in de vergeethoek geraakt en heeft mijn moeder al de lima's aan een neef gegeven.V
Bij deze moet ik dus terug vanaf 0 beginnen wat soms geen slecht idee is.
Mijn bedoeling is een digitaal spoor met computerbediening op te bouwen .
Na al veel gelezen te hebben over het digitale stel ik toch vast dat ik een grotere noob ben dan ik al dacht :)
Dus de weg zal nog lang zijn en we zullen nog veel moeten bijleren ,maar daarvoor ben ik hier .

groeten
Tom

Gerolf

Welkom, Tom [8D]
Vanaf 0 beginnen heeft zeker voordelen. Het is goed dat je bij voorbaat informatie wil zoeken, en hier is er een hoop te vinden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

Geen probleem Tom, ik leer nu ook nog volop bij qua digitale toestanden want ik rij nog steeds analoog .. Doe rustig waar je je goed bij voelt en zeker niks laten aanvoelen als gedwongen  :) Veel succes in het modelbouw wereldje!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Steam.N

Hi Tom.

Welkom hier.  Veel plezier nu je terug gaat stoeien met je ex (modelbouw)-lief [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Van harte welkom, Tom. Gezien je toch terug van 0 begint, ben je ook vrij in de keuze van de schaal. 't Is een overweging waard.[;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Arnold-Gino

Hallo Tom,

Welkom bij de club.
Ik heb op dit mometn geen baan liggen, maar ben wel druk doende alles te digitaliseren.
Het is echt een uitdaging, maar geeft zeer veel mogelijkheden.

Succes.

Geert

Welkom Tom,

die moeders toch h?... Je neef is er maar goed mee

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

railman56

hartelijk welkom op het forum Tom
het is inderdaad goed om je te informeren want voor je het weet heb je veel geld uitgegeven waar je later misschien spijt van zult hebben. bezoek eens een paar modelbouwzaken voor wat meer uitleg, hoe meer verschillende versies hoe meer je te weten komt en is het bezoek aan een modelbouwclub geen optie?
over het digitale gebeuren kan ik je helaas niet helpen maar wees gerust er zijn er hier genoeg die dat wel kunnen.
nog veel plezier
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Metpetergaathetbeter

Tom,

Welkom hier op het forum !

Misschien een raad wanneer je treinen begint te kopen hou je aan ??n thema, dat houdt de hobby betaalbaar.Vb Belg. baan tijdperk 3 .
moderne baan tijdperk 5 of 6.

groeten Peter[;)]

Trierer Luc

Hallo Tom, welkom
2R digital Roco MM + versterker 10764

janjozef

welkom tom

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem